Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..

*larm

orka
  • Jellybeanbaby
    Natulcien skrev 2013-03-06 13:41:51 följande:
    Hur tänker du nu? Är det okej att låta bebisar skrika tills de spyr för att man "har levt ett innehållsrikt liv" och har några år på nacken?

Jag var, för övrigt, i allra högsta grad både påtånkt och levande på 70-talet, eftersom jag föddes då. Och mina föräldrar (den ena född 1942 som AW) skulle aldrig ha kommit på tanken att behandla mig så som AW rekommenderar att man ska behandla bebisar.

Så jag är inte särskilt ung och jag är ohyggligt torr bakom öronen, ska du veta. Men så j***a torr bakom öronen som Anna kommer jag tack och lov aldrig att bli! Demon
    Ungefär samma här.
    orka
  • Jellybeanbaby
    gerd123 skrev 2013-03-06 16:59:26 följande:
    Å kära värld vilka barnrumpor. Nu lämnar jag er jäntor så får ni återgå till er egen "diskussion" att gemensamt hata AW. Tjenixen brudar och lycka till med era småttingar. Det går säkert jättebra så kloka som ni är och förskolan gör ju 80% av jobbet
    Ja det är jobbigt att bli emotsagd. Jag förstår att du lämnar.
    orka
  • Jellybeanbaby
    MalinEddie skrev 2013-03-06 22:04:08 följande:
    Du försvarar AW råd samtidigt som du är väldigt nedlåtande mot de föräldrar som följer hennes råd. Jag får det inte att gå ihop? Jag tror personligen inte att dessa föräldrar vaken är korkade eller helt saknar instinkter utan hamnar där av andra orsaker.

orka
  • Jellybeanbaby
    gerd123 skrev 2013-03-08 16:14:41 följande:

Den person som du TS beskriver i tråden känner jag inte alls igen!!! Kanske AW blivit lite smådement på gamla da`r och skriver dumheter på nätet?

Hon spenderar 10-12 timmar om dagen enligt egen utsago (länk finns i tråden) så... ja...
    både och på den.

Jag kan tänka mig att låna hennes bok på biblan nån dag, men aldrig att jag skulle köpa den.
    Har lånat "Mommo" del 1, 2, 3 och dessa dagboksberättelser från Annas liv cementerar verkligen en hel del av sakerna som står i FF:s bok.
    orka
  • Jellybeanbaby

Fasen, rättelse:

"Hon spenderar 10-12 timmar om dagen på datorn, svarandes fans"...

orka
  • Jellybeanbaby

Att citera AW:S egna ord är knappast att vara nedlåtande.

orka
  • Jellybeanbaby
    emelianzei skrev 2013-03-08 23:33:41 följande:
    Vilka är det som hatar varandra? Tycker mig inte se folk som hatar varandra eller uttrycker det. Bara ifrågasätter.
    Gerd är alltid såhär, inget nytt under solen Solig
    orka
  • Jellybeanbaby

haha jag är benägen att hålla med dig!

Trädblåsare skrev 2013-03-09 09:00:32 följande:
    Jag tror att Anna Walhgren har flera användare på familjeliv.

orka
  • Jellybeanbaby
    Natulcien skrev 2013-03-09 18:26:25 följande:
    Fast inte ens ett "nödläge" skulle rättfärdiga de vidriga metoder som SHN förespråkar och råder om.

Dessutom klankar du själv ner och raljerar, så kasta inte sten i glashus.
    Så enkelt är det...
    orka
Svar på tråden Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..