Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..

MalinEddie skrev 2013-03-15 19:14:55 följande:
     Film: "Liten men trygg"- en miniföreläsning av Anna Wahlgren:
     www.annawahlgren.com/index.php/view/svensk a/miniforelasning-i-spadbarnsvard
    Denna film kände jag inte till. Jag har inte hunnit se den än men länkar ändå för andra intresserade.
    Är det inte samma som den där hon pratar om "Vargen"?
    orka
  • Jellybeanbaby
    Kookaburra skrev 2013-03-20 13:10:24 följande:
    Haha, ja det är många märkliga svar i den där chatten. Så långt ifrån förtroendeingivande man kan komma tycker jag... 
    Det är väldigt mycket fäktande mot väderkvarnarna där ja...
    orka
  • Jellybeanbaby
    Natulcien skrev 2013-03-20 14:33:38 följande:
    ??

Detta var nog det märkligaste inlägget i den här tråden. Total avsaknad av argument tydligen...

Antingen använder man SHN eller så kokar man potatis på natten... eh, joråsåatte... Obestämd
    Det är bara att kolla på "visa endast" på snällogla så ser du att hon ofta pyser ut i att vi alla hatar AW osv...

Den som inte fattar att ett litet spädbarn inte kan gå +8 timmar utan vätska och näring.....
    orka
  • Jellybeanbaby
    snällochgla skrev 2013-03-21 09:01:35 följande:
    Inte alls egentligen förutom att det är väldigt ovanligt att barn nattmatas upp till 1,5 års ålder. De flesta barn sover över nattmålet efter några månader och så har barn gjort i alla tider (i kvinnominne) och det är väl egentligen först på barn idag som man kan se en ökning av neurologiska problem (ADHD,autism etc)?
    Vänta.... du tror alltså att det finns ett samband mellan småttingarnas nattmål och ADHD/Autism?
    Intressant. Har du lust att utveckla det resonemanget?
  • Jellybeanbaby
    Rocket Mania skrev 2013-03-21 12:27:32 följande:
    Enligt AW är 5h sömn definitivt inte att "sova hela natten".
    Vilket är så himla märkligt! För jag tycker att små bebisar sover halva dygnet som det är... De sover vid vagnspromenad, de sover efter de fått mat, de sover lite då och då!

Men AW tycker väl att 10-12 timmar är bra nattsömn för en sån liten? Eller? Galet.
  • Jellybeanbaby
    snällochgla skrev 2013-03-21 12:55:13 följande:
    Nej jag har inte källhänvisningar till alla mina åsikter. Har du det? Verkar riktigt jobbigt.
    Det är faktiskt nätkutym att när man uttrycker något som låter som fakta/faktabaserat snarare än ens personliga åsikt,  så kan man backa upp det med åtminstone en källa.

T ex om jag säger: "En leopard springer 215 km/h." Och någon undrar hur jag vet det. Då ska jag kunna backa upp det.
  • Jellybeanbaby
    snällochgla skrev 2013-03-21 17:50:26 följande:
    Hoppsan! Är det JBB:s syrra som talar hahahahahahaha! Lägg ner, tacka faan att man får tycka och skriva sina åsikter och t o m påstå att det inte FINNS några leoparder. 
    Obestämd Du har ett oerhört udda sätt att diskutera på.
  • Jellybeanbaby
    Rocket Mania skrev 2013-03-21 18:03:03 följande:
    Hen diskuterar inte, hen gör sitt bästa för att vi inte ska ta något hen säger i fortsättningen på allvar. Det går rätt bra måste jag säga.
    Absolut.
  • Jellybeanbaby
    snällochgla skrev 2013-03-21 18:20:09 följande:
    "Hen" ni fattar väl att jag är kvinna? Finns väl ingen karl som håller på och tramsar i sådana här trådar? HOPPSAN........källor på det?? hahahahahahaha hejdå jänter nu får ni återgå till att klia varandra på ryggen. 

Men seriöst, är du Anna Wahlgren eller? Det låter så lite då och då. En väldigt obalanserad AW...
  • Jellybeanbaby
    Fiona M skrev 2013-03-21 21:48:12 följande:
    Whoa, obalanserat. Och obehagligt, "hälsa lilla älsklingen" känns hotfull efter den harangen.
    Påminner mig om hennes tvångsmässiga "Kram!" efter varje inlägg i chatten. Kram med utropstecken bara känns inte hjärtligt ett dugg.
  • Jellybeanbaby
    Litet My skrev 2013-03-21 22:53:44 följande:
    Kram Jellybeanbaby!!! KRAM!!! Känner du värmen? ;)
    Skrattande Oooh ja så varmt och skönt!
  • Jellybeanbaby
    barajag66 skrev 2013-03-22 19:17:10 följande:
    Redan från 4 års ålder? VA? Lämna bort ett så litet barn. Jag gråter
    wat?  Obestämd Det var jättevanligt att barn gick på montessori eller lekskola på den tiden. Lekskola är den gamla tidens förskola.
  • Jellybeanbaby
    barajag66 skrev 2013-03-22 19:37:34 följande:
    Men redan vid fyra års ålder? Ja där ser man!
    Det är klart!! 3,5 redan
  • Jellybeanbaby
    Mad as snow skrev 2013-03-22 20:05:05 följande:
    Vad många frågor du har.
    lols, om de ändå vore BRA frågor
  • Jellybeanbaby
    Fiona M skrev 2013-03-23 14:41:09 följande:
    är det tillåtet med dubbelkonton? Obestämd
    känns otroligt att fler personer har samma förvirrade diskussionsteknik, märkliga "argument" och använder samma (80-tals) uttryck...
    hur tänker man egentligen, tror man att man ska främja AW, att det ska se ut som om fler tycker metoderna är bra och förstår inte att man bara gör bort sig?
    mycket underligt.
    Ja vem fan orkar med detta längre? Hela FL har blivit en lekstuga med alla anonyma och folk med typ 30 konton.
  • Jellybeanbaby
    MalinEddie skrev 2013-03-23 00:16:30 följande:
    Nu har vi hamnat väldigt OT här i tråden.
    Jag är glad att mad as snow är tillbaka. Hon är den klokaste människan på familjeliv enligt min mening.
    Åh. Då blir hon glad.
Svar på tråden Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..