• missL

Alla vi som väntar smått i september 2013

En diskussions/bildtråd för alla som väntar barn i september, oavsett vart i landet man bor! Skriv gärna om allt möjligt, ultraljud och illamående och allt som faller er in! Solig

• Svar på tråden Alla vi som väntar smått i september 2013
  • Malin8903

Hoppar gärna in här:) Är 24 och väntar andra barnet, har bf 3/9. Var på ultraljud igår och det var en väldigt livlig krabat där inne barnmorskan hade problem med att ta bra kort hehe....Tror det blir en liten pojk denna gången med, tyckte jag såg något;) 

• SadAngel
    ThereseMariaH skrev 2013-04-03 11:06:16 följande:
    Hoppar in här också :) är 26 år och väntar första barnet. Är i vecka 17+5. Var på UL igår och fick se vår bebis för första gången. Fortfarande overkligt men är så otroligt glad och kan inte sluta titta på bilden 

Någon som känt fosterrörelser ännu? Jag kan knappt vänta tills jag känner den lilla där inne <3 
    Har känt lite sen v 12. Nu är jag i 18+1 och nu känner man utan på =)
  • Selinam
    Jag är i vecka 16 och kände rörelser i magen igår. Jag ha längtat jätte mycket tills jag kan känna men när det väl hände var det inte så speciellt alls. Men det kanske känns mer speciellt när man känner starkare rörelser?
  • SadAngel
    Selinam skrev 2013-04-06 16:27:14 följande:
    Jag är i vecka 16 och kände rörelser i magen igår. Jag ha längtat jätte mycket tills jag kan känna men när det väl hände var det inte så speciellt alls. Men det kanske känns mer speciellt när man känner starkare rörelser?

Det blir mer mysigare ju större bebisen blir :)
  • Pallesh

Jag är i vecka 19 idag och kände de "riktiga" rörelserna denna veckan, kände lite grann innan men nu vet man verkligen vad det är nu känns det tydligare så det kommer :)
  • Selinam
    Pallesh skrev 2013-04-07 14:54:27 följande:

Jag är i vecka 19 idag och kände de "riktiga" rörelserna denna veckan, kände lite grann innan men nu vet man verkligen vad det är nu känns det tydligare så det kommer :)
    Vad mysigt. Jag längtar verkligen till det :)
  • Findus1

Jag känner också en liten ninja i magen nu! (är i vecka 18) Jag hade väldigt svårt att fatta att det verkligen är något som växer där inne men nu när jag känner den regelbundet så måste det ju vara nått där! ...Annars har jag väldigt mycket gaser!! haha :P 

Först till en början så känndes det bara som kurrningar och jag tog förgivet att det var det, men som många andra här sagt så är det lite konstigt att magen kurrar så ofta helt plötsligt... O nu känner jag även små "pickningar". :)

Min lilla trollunge tränar karate!! :)  

Trollunge på väg!
  • Findus1
    Pallesh skrev 2013-04-07 14:54:27 följande:

Va härligt!! :D
    Trollunge på väg!
  • Malin8903
    ThereseMariaH skrev 2013-04-03 11:06:16 följande:
    Hoppar in här också :) är 26 år och väntar första barnet. Är i vecka 17+5. Var på UL igår och fick se vår bebis för första gången. Fortfarande overkligt men är så otroligt glad och kan inte sluta titta på bilden 

Någon som känt fosterrörelser ännu? Jag kan knappt vänta tills jag känner den lilla där inne <3 

Jag känner lite buffningar då och då men inget som känns utifrån, längtar lite tills man kommer se på magen att den rör sig då kan det ibland se ut som att man har en liten alien där inne;)
Svar på tråden Alla vi som väntar smått i september 2013