• missL

Alla vi som väntar smått i september 2013

En diskussions/bildtråd för alla som väntar barn i september, oavsett vart i landet man bor! Skriv gärna om allt möjligt, ultraljud och illamående och allt som faller er in! Solig

• Svar på tråden Alla vi som väntar smått i september 2013
  • Lilla du

Jag såg inte gravid ut förän i 13e-14e veckan första gången. Det är rätt kul att titta på grav bilder från första gången. Nu ser jag ut som jag skulle vara i v 14. Det är svårt att dölja för nära och kära. Har ju inte ens skrivit in mig hos bm än.

• MissHilde

Vad roligt att höra att det är fler som ska få en liten i september månad. 

Jag och min pojkvän, (25,29) Väntar vårt första barn som är beräknat till 1:a Sep.
    Men vår start var tuff.

I höstas blev vi överlyckliga när vi fick reda på att vi skulle bli föräldrar, men bara efter ett par veckor så kom ett missfall som ett slag i ansiktet. Smärtan var så stor så det kändes som det aldrig skulle gå över.

Så det  var ett par månader som vi var nedstämda och inte alls försökte bli gravida, så när jag plussade på juldagen var lyckan stor. 

Nu är vi i vecka 12 och allt har gått bra så här långt, men det är klart att en liten rädsla finns långt inom en. Men känns skönt att veta att det finns fler som väntar barn så man kan hjälpa varandra med bland annat olika tankar. 

Jag önskar alla Lycka Till med sina magar! :) 

• Lilla du

MissHilde: vad roligt att det har gått vägen för er denna gång . Nu har jag gått in i v9 och illamående har gått från konstant illamående till på morgon och om jag fuskar med maten. Nu orkar man mera och känner att livet känns lättare igen. Har skrivning på tisdag. Längtar

• BliMamma01

Hej alla blivande mammor :)

Jag och min sambo väntar också barn i september, jag är nu i vecka 10 (9+2)

Det är vårat första barn och vi är super nervösa! :) 

• Lilla du

vad kul att det börjar vara några här på forumet.

vart bor ni andra? Jag själv bor i umeå.  

• Selinam
    Lilla du skrev 2013-02-17 21:08:02 följande:
    vad kul att det börjar vara några här på forumet.

vart bor ni andra? Jag själv bor i umeå.  
    Jag bor i Gävle :)
  • MissHilde

Lilla Du: Ja verkligen, så nu håller vi både fingrar och tår! :)

På Tal om illamående som många skriver om,  Mitt har hållt i från vecka 6. fram till idag, gått  in i vecka 13. Och jag har nästan bara på eftermiddagen och kvällarna. Är det nån mer som känner igen sig i det?

Jag bor i Surahammar, (strax utanför västerås).  

• Lincoln86

Hejsan alla blivande mammor! 

Jag  och min man väntar vårt första barn och den är beräknad till den 19/9 och vi är överlyckliga att vi ska få tillväxt i familjen Glad
    Jag är nu inne i vecka 10 (9+4) och idag så var vi på vårt inskrivningssamtal hos vår barnmorska, väntar nu på att få vår kallelse till ultraljud till KS, vi bor i Stockholm.

Ha en trevlig kväll!

• Lilla du

Nu har mitt illamående släppt nästan helt. Från att må illa hela v 5-7 från morgon till kring 13.00 på dagen konstant till bara om jag slarvar med maten eller på morgonen, men det går över direkt jag äter något.

var på inskrivning i dag och det kändes verkligen bra. Nu känns det som allt börjar bli verklighet. Fick dock ingen UL tid för att jag ska träffa spec mödra med. Eftersom vår förra förlossning blev utdragen och slutade med akutsnitt.  Hon kommer att ringa när de har en tid.

• juliaa95

Heej kan jag också vara med här ? Glad
    Jag är just nu i vecka 12 och väntar barn i början av september tillsammans med min kille.
    Kom som en chock men kan inte vara lyckligare! Fick också se min lilla ängel häromdagen som låg och sprattlade för fullt. Det var en underbar upplevelse!

Grattis till er alla! Skrattande

Svar på tråden Alla vi som väntar smått i september 2013