Alla vi som väntar smått i september 2013
En diskussions/bildtråd för alla som väntar barn i september, oavsett vart i landet man bor! Skriv gärna om allt möjligt, ultraljud och illamående och allt som faller er in!
En diskussions/bildtråd för alla som väntar barn i september, oavsett vart i landet man bor! Skriv gärna om allt möjligt, ultraljud och illamående och allt som faller er in!
Är beräknad med 4e barnet, bor i trollhättan :) Har ett barn fött i aug 08, feb 10 och jun 12 och nu beräknad sept 13
Hej hej allihop!
Jag är 25 och väntar mitt första barn med min man nu i Sep, beräknad dag 24 sep dock tror min mamma att det blir tidigare eftersom både jag och min bror var 2v tidiga.
Jag har mått hemskt under de första veckorna men är nu i v12 så det har blivit lite bättre på morgonen men som många av er mår jag fortfarande dåligt på eftermiddagen och som värst på kvällarna.
Vad har ni för tips mot illamående? På mitt första möte så fick jag lite tips utav de andra tjejerna och en av dom sa att man kunde lukta på en citron? eller äta lakrits ...jag har testat åk-sjuk tabletter men dom hjälper inte :(
Ha en fortsatte trevlig lördag
Jag har hört att man ska äta knapriga saker. Typ som mariekex innan man går ur sängen skulle hjälpa:)
Sarazaouche: vet inte hur dåligt du mår el vilka tabletter du fått! Men det finns receptbelagda som är ofarliga för barnet som din läkare kan skriva ut! Är sjukskriven pga mitt illamående och fått starkare tabletter utskrivna! De hjälper inte helt men blir bättre i alla fall!
Hejsan!
Hoppar in i denna tråden
Jag och min sambo hade försökt få en liten i ca 8-9 månader och så till slut kring juletid tog det sig.
Hade inga som helst förhoppningar men anade ändå att det kanske var något. Så tillslut kunde jag inte hålla mig och testade plus den 13 januari. Sådan lycka och obegriplig känsla!
Har mått hyfsat bra förutom en extrem trötthet, en lite period av avsmak för mat och svårt att äta utan att må illa samt väldigt svullen och uppkörd mage. Tröttheten sitter kvar men inte på samma nivå utan nu är det värst frampå kvällen istället för hela dagen.
Brösten har ömmat sedan innan pluset och gör det fortfarande fast i mildare form.
Vi var på UL för KUB-testet i torsdags förra veckan och fick se den lille. WOW, tårarna brände och det var så fantastiskt. Vilken häftig upplevelse. Småsprattlade omkring där inne och ett litet pickande hjärta. KUB-testet visade låg sannolikhet för något fel också.
Detta är både min och min sambos första och den är beräknad kring 15e september.
Kan tillägga att vi bor en liten bit utanför Karlstad
Vad kul det är att läsa alla er andras kommentarer och höra hur ni upplever graviditeten. Jag har ju inte så många att prata med annars som är i samma situation och jag tror att min man ska tröttna på mitt prat om barn (fast det gör han säkert inte... ). Jag tänker ju bara på graviditeten och barnet typ hela tiden! Jag är i vecka 15 och tror också att mitt illamående har börjat ge med sig. Men jag känner igen mig i tröttheten och huvudvärken som ni nämner, intressant för jag visste inte att huvudvärken hängde ihop med graviditeten! Jag har dock inte alls så ont som en del av er skriver, bara litegrann men ofta.
Igår fick vi tjuvkika på vildingen i magen:) den ville inte va stilla en sekund:) å dem senaste dagarna har jag känt att d fladdrar lite ibland:)) 3e barnet bf 25/9
Hej!
Har kikat in här några gånger och känner mig nu redo att delta ;)
Min sambo och jag ska bli en liten familj runt den 11 september.
Har mått fruktansvärt dåligt med illamående och magkatarr. Magkatarren sitter i och måste vara från helvetet. Jag hoppas att det snart vänder... Så fruktansvärt trött på detta. Går ju inte att njuta fullt ut!
Men jag är hoppfull!
Boende i västerås, andra barnet bf den 23/9. Har mått illa och kräkts i princip hela tiden sen plusset på stickan dök upp. Sjukskriven sen februari och än så länge verkar inte illamåendet försvinna är i vecka 12+2. Någon annan som gör också råkat ut för detta jobbiga illamående med kräkningar? Jag har testat receptbelagda tabletter och kombinerat det med akupunktur men det känns som det inte hjälper....
Nu har jag gått in i v 13 och illamåendet har nästan försvunnit helt men jag upplever att magen blivit mindre än större. Tänk om något är fel.
Men jag har ont i underliv och ligament, men ingen blödning...känner mig orolig.
Jag skulle till barnmorskan nu den 20e men blev flyttad till den 27e eftersom de hade planeringsdag..känns som man bara får vänta.
Jag bor i Umeå ..