• Anonym

Är det mer speciellt att få en dotter?

Får så ofta höra kommentarer från mammor till flickor att de verkligen hoppades på en tjej o.s.v. Fick även höra att det skulle vara så mycket bättre med en dotter att det är så speciellt för mamman och mycket lättare att knyta an till sitt barn när en mamma får en dotter istället för en son. Är det verkligen så? Är själv mamma till ett gäng pojkar och visst har det varit underbart att få dem, kan det verkligen kännas mer betydelsefullt att få en flicka? Har själv också önskat mig en flicka men kan det verkligen vara så att det känns annorlunda, det är ju endå ett barn man får?

• Svar på tråden Är det mer speciellt att få en dotter?
  • viseversa

Nej det är lika underbart oavsett kön. Har två flickor och en pojke och det har varit lika fantastiskt alla tre gångerna. Och lika lätt att knyta an till barnen.

• Anonym (Mr Man)

Självklart! Döttrar är skimrande små prinsessor som bara är vackra och aldrig kan göra nåt fel.

Pojkar är bara ungkräk som växer upp till våldsverkare och sexualbrottslingar.

Det vet väl alla?

(Vadå, jag, ironisk? Näääeeeee...) 

• Snigeln

Har barn av båda könen och mitt svar är nej. För mig var det inte mer speciellt att få en flicka än en pojke.

• LinneaJosie

Det låter rätt osunt att påstå att man svårare knyter an till en son. Man kanske borde köpa en valp istället om man har den inställningen.

• Coxia
    LinneaJosie skrev 2013-01-30 15:58:27 följande:
    Det låter rätt osunt att påstå att man svårare knyter an till en son. Man kanske borde köpa en valp istället om man har den inställningen.
    ja så länge det är en tik
  • KimPossible
    LinneaJosie skrev 2013-01-30 15:58:27 följande:
    Jag skulle just skriva att jag håller med, när jag hittade denna...
    Coxia skrev 2013-01-30 16:01:38 följande:
    ja så länge det är en tik
    ...och då blev det ett gapskratt istället.

Creationists make it sound as though a 'theory' is something you dreamt up after being drunk all night.
  • VIDE MI

Ha, jag som alltid trott att det var tvärsom, mammor brukar väl favorisera första sonen traditionellt.

• Poison82

Nej nej nej!! Jag önskade verkligen en son och det blev världens finaste gosse

• vampyria2

Eller så gör man som mig, jag fick en tös som sen visade sig vara en grabb men inte tusan älskar jag henne mindre för det hehe

Svar på tråden Är det mer speciellt att få en dotter?