• Anonym

Är det mer speciellt att få en dotter?

Får så ofta höra kommentarer från mammor till flickor att de verkligen hoppades på en tjej o.s.v. Fick även höra att det skulle vara så mycket bättre med en dotter att det är så speciellt för mamman och mycket lättare att knyta an till sitt barn när en mamma får en dotter istället för en son. Är det verkligen så? Är själv mamma till ett gäng pojkar och visst har det varit underbart att få dem, kan det verkligen kännas mer betydelsefullt att få en flicka? Har själv också önskat mig en flicka men kan det verkligen vara så att det känns annorlunda, det är ju endå ett barn man får?

• Svar på tråden Är det mer speciellt att få en dotter?
  • Alecto
    vampyria2 skrev 2013-01-31 13:40:14 följande:
    Anonym(jag) vi säger faktiskt både hon och han än så länge, ska väl gå över till han men glömmer bort oss ibland, är inte så lätt alla gånger hehe.
    Han är en så länge bara 10 år men jag tror att han kommer att göra en operation sen när han får, det är så självklart att han är en pojke och vill leva som en "på riktigt", men men det är en fråga för framtiden
    Helt OT men jag blir så glad när jag läser vad du skriver - jag har läst innan när du har förklarat och det är så jäkla skönt att ni accepterar och inte försöker bortförklara och påtvinga honom en "tjejjig" uppfosftran!

Finns nog - tyvärr - de som inte är lika openminded :(

{#emotions_dlg.flower} 

• Anonym

Jag har tre barn, två pojkar och en flicka. Jag älskar dem alla precis lika mycket men jag är oerhört glad att jag fått en dotter också efter två pojkar. Jag tror det för mig har med min relation till min mor att göra. Jag står nära min pappa också men jag ville uppleva en mor-dotterrelation och förhoppningsvis också få möjlighet att bli mormor.

• Anonym (jag)

Vampyria2: Ok. låter som ni hanterar det väldigt fint!

• vampyria2
    Alecto skrev 2013-01-31 14:37:29 följande:
    Helt OT men jag blir så glad när jag läser vad du skriver - jag har läst innan när du har förklarat och det är så jäkla skönt att ni accepterar och inte försöker bortförklara och påtvinga honom en "tjejjig" uppfosftran!

Finns nog - tyvärr - de som inte är lika openminded :(

{#emotions_dlg.flower} 

Tack  Fast för oss är det inget som jag känner att vi gör eller accepterar som är så speciellt, han är perfekt så det är bara att hänga på honom så visar han oss hur livet kan bli ibland

Sen kan jag vara lite tjatig här på FL om det men det är mest för att jag vill informera så många som möjligt om hur livet kan bli ibland och att det faktiskt finns bevis för att naturen ibland gör "fel"...så ni får ursäkta mitt tjat om detta lite här och där här på FL Cool 
    Anonym (jag) skrev 2013-01-31 15:29:32 följande:
    Vampyria2: Ok. låter som ni hanterar det väldigt fint!
    Hehe som sagt det är som det är och han är perfekt för oss så inget att hantera egentligen men förstår hur du menar, så tack

• Undret Gilan

Jag har en dotter bara men kan verkligen inte tänka mej att det skulle vara något speciellare med det än med en son. Min första tanke när jag fick veta att den var en tjej på BB var "faan jag hade fel" då jag trodde det skulle bli en pojke och alla andra att det var en flicka :P Sen dess har jag inte ägnat just könet en endaste tanke:)

♥Stella 2010-03-28♥
  • fjånkan

Jag har 3 söner och en dotter (dottern är näst äldst). Jag har inte märkt någon skillnad i anknytande etc. Alla är bara ljuvliga. (För det mesta )

• Alecto
    vampyria2 skrev 2013-01-31 16:19:16 följande:
    Tack  Fast för oss är det inget som jag känner att vi gör eller accepterar som är så speciellt, han är perfekt så det är bara att hänga på honom så visar han oss hur livet kan bli ibland

Sen kan jag vara lite tjatig här på FL om det men det är mest för att jag vill informera så många som möjligt om hur livet kan bli ibland och att det faktiskt finns bevis för att naturen ibland gör "fel"...så ni får ursäkta mitt tjat om detta lite här och där här på FL Cool 

Hehe som sagt det är som det är och han är perfekt för oss så inget att hantera egentligen men förstår hur du menar, så tack

Tjat är nog det enda som kan få folk att tänka efter - förstå är nog svårare

Min minsta är funktionshindrad och jag kan nog bli ganska på om honom och att världen inte går under bara för man får ett barn som inte är inom normen.
    Jag kan idag inte tänka mig ett liv med honom som "normal" - han är min gullegris, skitunge och världens finaste och han har lärt mig massor! 
  • Kimona

Jag vill gärna ha några av varje^^

• Anonym (jag)
    Kimona skrev 2013-01-31 18:51:30 följande:
    Jag vill gärna ha några av varje^^
    Jag ville också ha det. Men eftersom man inte kan bestämma det så blev det två gossar. De är mina ögonstenar och jag skulle inte byta ut någon av dem mot alla flickor i världen. Tror det är så för de allra flesta.
  • Anonym (Dotter på väg)

Har en son och väntar nu andra barnet vilket enligt ultraljud ska vara en flicka. Känns spännande att få en av andra könet men tvivlar på att det ska vara mer speciellt. Älskar att vara pojkmamma, min lille kille är det finaste jag vet och jag skulle vara lika glad om det varit en pojke i magen nu också. Förstår faktiskt inte alla dessa som blir så besvikna om de inte får en dotter, man ska väl a vara glad att man kan få barn och b att barnet mår bra. Vad det har mellan benen är totalt oviktigt!

Svar på tråden Är det mer speciellt att få en dotter?