Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Det tycker jag du bör fundera igenom, noga.
Assymetriska relationer som din är inte självklart hälsosamma. Du bör åtminstone testa vad din fru skulle anse om att du kunde ha nån annan.
Det tycker jag du bör fundera igenom, noga.
Assymetriska relationer som din är inte självklart hälsosamma. Du bör åtminstone testa vad din fru skulle anse om att du kunde ha nån annan.
Assymetrisk avser att den ena har ett aktivt och tillfredsställande sexualliv, medan den andre avstår från sex.
Anonym om terapi för att återväcka sexuell åtrå, det var alltså jag
Ynk, jag frågade tidigare och frågar igen: hur har du det själv med sex i äktenskapet.
Jag har hyggligt mycket erfarenhet av samtal med den passiva parten i s k cuckold-förhållanden, och tycker mig känna igen en del i det du säger, saker som tyder på att just så har du det.
Har du lust att kommentera?
Ynk,
Hur länge har din relation varit sådan?
Jag blir alltid lite förvånad när jag hör sånt här. Jag menar, vad förväntar han sig egentligen. De flesta är otrogna, och om det inte vore så jävla bökigt, så skulle folk knulla runt mycket mer.
Om nu TS tycker det är normalt att vara tillsammans i över tjugo år, utan att det blir något enda snedsteg, kan jag tala om att han har fel. För de som inte har det saknar sexlust, eller är på något sätt begränsad för att få till det. Handikappad, bor ute i ödemarken, mystisk religiös övertygelse eller något.
Skillnaden mellan TS och hans fru, är egentligen bara att hon gjort slag i saken.
Imponerande längd på den här tråden..
Jo, den börjar bli lång. Provocerande och förvånande för många. Säkerhetsventil och ngn form av terapi för mig (eventuellt)
Anonym (M)s inlägg sist här får mig att rekommendera Micke att lägga till lite i trådstarten, en uppdatering av hur det hela landat.
Jag har uppfattningen att en terapeut bara sitter och ställer frågor för att få igång mig att berätta och gräva i mig själv. Inte lyfter fram verktygsbacken, letar fram och räcker över ett verktyg.
Av ren nyfikenhet...vad är det för liv som du tror att jag egentligen skulle vilja leva?