Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Jo.
Micke, Alla Undrar Hur Det Gick!
Hoppas att det blev nåt bra för dig.
Vi börjar bli lite fundersamma. TS, berätta!
Jadu, Micke.
Jag kan bara säga att då har du ett steg kvar: gå i terapi för att få igång ditt eget sexliv. Vare sig du vill eller ej så har du haft ett sexliv och det har hon med ditt bistånd kvävt. Varför ska du inte bota vad som uppenbarligen är en skada du har fått? Sen kan ni väl ha var sina sexpartners.
En sak till. Hans fru förtjänar att få veta. Ni samarbetar tre stycken om att krossa henne. Är det bra?
Jamen då är du ju en väldigt udda man.
Är ditt eget sexliv så uselt???
"
Jag har bara dåliga minnen från mitt sexliv och vill inte öppna den unkna källardörren igen.
"
Du har allvarliga problem och behöver prata med en egen terapeut om ditt eget sexliv. Det du säger ovan är INTE rimligt, det är t o m allvarligt sjukt, och ingen terapeut värd sin legitimation borde kunna låta det passera. Du har allvarliga psykiska problem. Man ska inte se sin egen sexualitet som unken, lika lite som man ska se sig själv som en vidrighet som bör avlägsnas från jordens yta. Man ska se sin egen sexualitet som en gåva värd att dela med den man älskar. Allt annat är sjukt.
Här slutar mitt engagemang i den här historien. Vill du inte så vill du inte. Jag orkar inte titta på medan du reducerar dig själv till ingenting.
P.S. Du kan utgå ifrån att "pappans" fru INTE har medgett nåt öppet förhållande. Lång erfarenhet säger att det är så. Hon tror att han lider men är trogen. Tror du mig inte... varför inte ringa och kolla??? Det kan ju inte skada att du kollar om det är som pappan påstår. Men det är det inte. Kolla! Eller vågar du inte?? Din fru är kanske inte så pålitlig som du tror... Hemskt va??
Som ni håller på så kommer Micke inte våga skriva här igen. Och det vore synd.
Visst delar jag lite av den allmänna synen på TS läge, men det är TS som avgör vad som är bra eller dåligt, och det är lite jobbigt för TS att bara få höra hur eländigt allt kommer att bli. Vi bör stötta honom, inte försöka styra eller övertyga honom. Vill han ha det så här så vill han. Hans liv.
Micke: hur går det?