• Med Lem

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Tik Tak skrev 2013-07-11 14:15:02 följande:
    Var inte en toffel till man Micke säg ifrån att du inte accepterar att din fru bedrar dig varför vill du leva i en livslögn för.

Snälla Tik Tak.. sök hjälp i stället!!
  • Med Lem
    Tik Tak skrev 2013-07-11 14:37:53 följande:
    Varför skulle jag det jag skriver hur jag tycker utan att vara PK och är rak på sak när det kommer till vad otrohet är.

Därför att den som läser dina utbrott blir benägen att tycka att det du säger inte är nåt att bry sig om. Till slut börjar man undra om din otrogna fd inte hade ganska rimliga skäl att vara otrogen i ditt sätt att vara, att uttrycka dig, att bete dig. Att du dömer någon som föraktligt svin gör att man funderar på om det kanske inte är tvärtom
  • Med Lem
    Anonym (xx) skrev 2013-07-11 18:28:52 följande:
    Det finns rätt många singlar också på Victoria Milan, tex nyskilda som inte vill ha en seriös relation för tillfället. Många gifta som har noll sexliv hemma och inte lyckats få igång det. De flesta skulle helst ha sex med sin fru.

Fast det låter konstigt att du inte visste vad sajten hette, Micke, dels stod det mkt om den i tidningarna när den startade och dels borde det vara en stor och viktig sak för dej att din fru reggar sej där?

Han kanske har det som han förtjänar???
  • Med Lem

Han är inte bedragen. Om det inte är nåt slags självbedrägeri. Han t o m godkänner implicit vad tanten gör. Han kanske vill ha det så. Han kanske förtjänar att ha det som han har det.

Han behöver skaffa sig lite koll. Viktor och Emilia är antingen ett skämt eller ett tecken på att Micke är en konstruerad person. Hur kan någon vara närvarande och skriva en tråd på FL utan att ha sett alla referenser till VM-sajten? No way att det är rimligt.

Han är ungefär lika trovärdig som skidåkaren som inte gipsar sin brutna fot därför att han inte vill åka skidor mer för han inte vann.

• Med Lem
    Anonym (xx) skrev 2013-07-12 10:04:43 följande:
    Med lem: i början var han bedragen, inte sen, enligt mej.

Du skriver väldigt konstigt, att du inte avundas Mickes äktenskap. Nä? Han startade en tråd för att han hade problem, de flesta trådar här är problem, det är klart att man inte avundas problem.

Btw:Det är helt fel att nästan alla är trogna, tidningen Amelia lät göra en undersökning nyligen som sade att 25% varit otrogna. Fler i mogen ålder.

www.amelia.se/relationer/var-fjarde-har-varit-otrogen/

Det står om mycket annat i sexlivet än otrohet också, tex att vi har sex mer sällan än tidigare undersökningar.

Som jag sa: en stor minoritet av alla i princip monogama relationer råkar ut för otrohet. Jag tror det är ungefär 40% snarare än 25.

Strax över 50% av alla **äktenskap** är i praktiken monogama tiden ut. Tror man just nu i sverige. Då menar man att flings varit obetydliga, stannat vid en kyss och kramar, typ.
  • Med Lem

För väldigt många är det en djupt liggande föreställning att attraktion och lust tillhör de fundamentala personlighetsdragen. Dessutom ser man varje försök att medvetet ändra på lust och attraktion antingen är uppenbart meningslöst eller till och med ett grovt övervåld.

Alla som sysslat med terapi vet att det KAN vara så, eller i varje fall knepigt. Det normala är ändå att vill man så kan man ändra sin syn på och kåthet på partnern ganska radikalt.

• Med Lem

Du kanske bara är en för oss fullständigt osannolik människa?

Inget fel i det, och inte så konstigt att vi reagerade som vi gjorde, kanske. Fel, kanske, men inte konstigt.

Du kanske ändå har märkt att det vi har svårast för att se som rimligt är din ovilja att ens tänka dig att ha en egen sexualitet.

Jag skulle bli mycket tacksam om du ville utveckla det lite: varför blev det så? Har du någonsin pratat med typ en terapeut om din, om man läser dina inlägg tydligen nyblivna, asexualitet som ett problem att kanske lösa?

Att du inte känner till Victoria Milan förvånar även om du inte är så aktiv i sextrådarna: det har diskuterats i tidningar i upprörd ton, det har bedrivits en enorm affischkampanj på stan om VM, det borde vara svårt att undvika.

• Med Lem
    Anonym (xx) skrev 2013-07-21 17:14:49 följande:
    Med lem: var snäll och använd inte uttrycken "för OSS fullständigt osannolik" och "det som VI har svårast att se som rimligt". Jag håller inte med dej, så tala för dej själv.

Vi och oss definieras av vad vi trodde.

Läs inte in mer i språkbruk än nödvändigt!
  • Med Lem

Jag misstänker att det finns detaljer kring Mickes avdödade sexualitet som vi inte vet nåt om som förklarar allt.

• Med Lem
    Förbluffad01 skrev 2013-07-27 12:35:05 följande:
    Hej Micke!

Hur går det för er?

Är din fru nu i full färd med att delta i någon annan mans otrohet gentemot sin hustru med hjälp av Victoria Milan, alltmedan du snickrar och snickrar och målar och...

Vad händer?   

Ge fan i att jävlas, asså!
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad