Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Snälla Tik Tak.. sök hjälp i stället!!
Han är inte bedragen. Om det inte är nåt slags självbedrägeri. Han t o m godkänner implicit vad tanten gör. Han kanske vill ha det så. Han kanske förtjänar att ha det som han har det.
Han behöver skaffa sig lite koll. Viktor och Emilia är antingen ett skämt eller ett tecken på att Micke är en konstruerad person. Hur kan någon vara närvarande och skriva en tråd på FL utan att ha sett alla referenser till VM-sajten? No way att det är rimligt.
Han är ungefär lika trovärdig som skidåkaren som inte gipsar sin brutna fot därför att han inte vill åka skidor mer för han inte vann.
För väldigt många är det en djupt liggande föreställning att attraktion och lust tillhör de fundamentala personlighetsdragen. Dessutom ser man varje försök att medvetet ändra på lust och attraktion antingen är uppenbart meningslöst eller till och med ett grovt övervåld.
Alla som sysslat med terapi vet att det KAN vara så, eller i varje fall knepigt. Det normala är ändå att vill man så kan man ändra sin syn på och kåthet på partnern ganska radikalt.
Du kanske bara är en för oss fullständigt osannolik människa?
Inget fel i det, och inte så konstigt att vi reagerade som vi gjorde, kanske. Fel, kanske, men inte konstigt.
Du kanske ändå har märkt att det vi har svårast för att se som rimligt är din ovilja att ens tänka dig att ha en egen sexualitet.
Jag skulle bli mycket tacksam om du ville utveckla det lite: varför blev det så? Har du någonsin pratat med typ en terapeut om din, om man läser dina inlägg tydligen nyblivna, asexualitet som ett problem att kanske lösa?
Att du inte känner till Victoria Milan förvånar även om du inte är så aktiv i sextrådarna: det har diskuterats i tidningar i upprörd ton, det har bedrivits en enorm affischkampanj på stan om VM, det borde vara svårt att undvika.
Jag misstänker att det finns detaljer kring Mickes avdödade sexualitet som vi inte vet nåt om som förklarar allt.