• molly50

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

jfsebastianigen skrev 2014-01-25 16:44:01 följande:
    Det ni måste adressera är ju Varför hon gjorde allt detta!

Hur var ert samliv och vardag innan detta hände?
    Vilket ansvar hade hon för att hon inte var nöjd?
    Vilket ansvar har du?

Har hon berättat vad hon behöver för att må bra och har du gjort allt eller saknas något?
    Har du varit tydlig med dina skallkrav?

Snacka är viktigt. Både i början av relationen, men även sen när allt ändras och livet pågår.

Oavsett, lycka till.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50

TS: Jag håller med dig om att många lämnar sina förhållanden alldeles för lättvindigt.
    Men i ditt fall är det ju raka motsatsen. Du stannar kvar hos din fru och låter henne behandla dig mer eller mindre som en dörrmatta,i hopp om att hon ska stanna kvar.
    Du beskriver er relation som en vänskap med kärlek och värme. Det kan du väl likaväl få hos någon av dina vänner.

Jag är rädd för att när hon nu är så öppen med att hon har älskare att hon t om springer på restaurang med dem och era gemensamma vänner,att det kan vara något mer på gång. Att hon kanske har fått starkare känslor för honom och kan komma att lämna dig.
    Du har också skrivit att hon har sagt att hon skulle sluta med sina älskare om du ställer ett ultimatum på henne.
    Det tycker jag säger en del om hur hon tänker.
    Hon visar dig ingen respekt.
    Jag vet att du har skrivit att du är asexuell i nuläget,men jag tycker inte det är för mycket begärt att hon visar dig så pass mycket respekt att hon åtminstone inte visar sig öppet med sina älskare ändå.

• molly50
    "Jag upplever inte mig som en dörrmatta. Och visst får jag närhet och vänskap av mina vänner. Men det är ändå något annat med samvaron med min fru."

Du kanske inte upplever dig så. Men kan du förstå att andra uppfattar det så?
    Det du har med din fru nu liknar mer en vänskap än något annat.

"Hon skulle inte gilla att jag träffar andra kvinnor. Vi är olika här och hon är inte lika flexibel på den punkten som jag är.
    Och även om hon var det så skulle jag ändå inte utnyttja det."

Men då tycker jag det är märkligt att hon själv tar sig rätten att göra så. Då är hon ju egoistisk.
  • molly50
    "Men hon har ju en sexlust och jag kan ju inte hålla henne tillbaka. Jag har ju gett henne utrymmet så...."

Jag tycker bara det är så märkligt att hon plötsligt fick sexlust när hon inte hade haft det på länge,och att hon istället för att försöka lösa problemet tillsammans med dig,går till andra.
  • molly50
    "Det visade ju sig att hon egentligen inte hade något fel på sexlusten ...bara inte med mig."

Och det är just det som jag tycker är så märkligt. Om man inte längre känner någon sexuell attraktion för sin partner så försöker man väl göra något åt problemet,tillsammans med partnern. Inte med andra.
    Älskar hon dig så borde hon faktiskt vilja försöka lösa era problem,tycker jag.
  • molly50
    "Vad är det man brukar säga? "Bränt barn skyr elden"...eller nåt. Men jag vill aldrig gå tillbaka till det liv där jag gick omkring och hoppades och längtade efter ett sexliv som var ömsesidigt eller bekräftande. Aldrig någonsin. Jag har aldrig mått så dåligt som jag mådde då. Jag har aldrig känt sådan ångest och sådan vanmakt som jag kände då. Det liv jag lever nu är ett liv som många här tycker verkar helt vansinnigt...men tro mig...jag väljer hellre detta än ett liv där jag gång på gång kommer att bli besviken och känna mig värdelös."

Jag får känslan av att du någonstans innerst inne fortfarande känner en frustration över att det inte är dig din fru vill utöva sin nyfunna lust med.
    Men nu när hon har fått tillbaka den,borde ni då inte kunna prata med varandra och försöka hitta tillbaka till varandra även på den fronten?
    Det finns sexterapeuter osv som ni kan ta hjälp av.
    Annars riskerar du ju att komma tillbaka till det livet ändå om din fru kärar ner sig i någon annan och lämnar dig för denne.
    För den risken finns ju. Är du inte det minsta rädd för att det ska ske?
  • molly50
    Benny1957 skrev 2014-04-10 14:59:02 följande:
    Den här tråden har fått en så speciell karaktär genom att den börjar så sorgligt. Micke beskriver sig som en loser som blivit helt bedragen av sin fru som ljuger honom rakt upp i ansiktet. Även när han kommit på henne och hennes tillfällige älskare. Sen vrider sig tråden hit och dit i och med att den väcker minnen hos andra som också blivit bedragna på liknande sätt.

Då och då har Micke kommit tillbaka och sagt hur det gått och de inläggen andas en väldig resignation. Inte bara en älskare utan flera. TS verkar resonera om att  får man inte det man älskar får man älska det man får. Viktigast verkar vara att ha frun och villan kvar som trygghet. Frun har enligt TS förklarat att hennes sexuella lust vaknat men inte gentemot sin honom utan mot andra män. TS har accepterat det och förnekat sin egen sexualitet allt för att inte riskera att bli nobbad om jag förstått det rätt.

Det hela framstår som både sorgligt och väldigt udda på samma gång. Men så slog det mig att min egen moster faktiskt levde i ett liknande förhållande - fast då var könsrollerna omvända. Hon fick ett elakartat diskbrott runt 40 och hon berättade då för min mor att hon inte klarade av sex överhuvud taget. Istället hade hon accepterat att hennes man fick söka sex på egen hand. Han hade en välskött affär i den lilla stad där de bodde och en av han expediter blev hans älskarinna. Till henne gick han "så fort det pockade på" som min mor sa. De skötte det oerhört diskret och ingen i den lilla staden visste om det annat än min mor och kanske några få till. Så rullade åren på tills han en dag segnade ned med hjärtinfarkt. Då kom chocken, för när man gick igenom bokföringen visade det sig att han genom olika transaktioner flyttat över större delen av firmans kapital till älskarinnan. Jag minns min mors kommentar: "Det var en dyr gatflicka".

Jag har tidigare i den här tråden varnat för att frun plötligt kan bestämma sig för att helt satsa på älskaren, och för att klara av att bryta göra det väldigt brutalt. Men det behöver inte gå så. Det finns ju många personer i vårt samhälle som lever som min moster och hennes man. Märkligt nog verkar vi ha lättare att fördra en man som har en älskarinna vid sidan av än en kvinna som har en fast älskare. 

Om du Micke är lika uppgiven i verkligheten som du framstår här på FL så håller jag med de som manar dig att slå vakt om villan och andra tillgångar. Även om frun inte sitter och konspirerar bakom din rygg kan mycket väl hennes älskare göra det  och "en person som blottar strupen"  kan inbjuda till fula angrepp.

Sen håller jag med "Med Lem" om att du Micke skulle behöva nån form av psykologhjälp för att ta itu med din rädsla för att bli avvisad. Kanske ni skall ta upp familjeterapin igen - fast med en annan terapeut?
  • molly50
    Anonym (insikt) skrev 2014-05-08 23:39:47 följande:
    Min spontana tanke är - vad ska din fru ha dig till Micke?

Den enda hon verkar vilja ha från dig är pengarna du förser henne med. Statusen och livsstilen.

Jag väljer att citera några saker från din text Micke som jag reagerar starkt på:

"Jag lever mitt liv. Dom lever sitt. Min fru råkar röra sig i gränslandet." 
    - med andra ord Micke så inser du faktiskt att du och din fru inte längre har ett gemensamt liv utan att du lever ditt och din fru väljer att dela det med dig ibland. När hon har lust, helt på hennes villkor.

"Jag skrev tidigare om att några i vår bekantskapskrets fått nys om upplägget här hemma och att min fru och hennes älskare träffat ett annat par en kväll. Sen har min fru styrt undan allt sånt och försöker hålla isär världarna."
    - återigen Micke. Du skriver själv att din fru lever i två olika världar när det i själva verket är en omskrivning för att din fru numera lever polygamt. Hon har lever med (minst) två olika män och det är inte längre frågan om sex. Såsom hon ville få det till i början. Frågan är om du själv ens märkt att hon gradvis har flyttat fokus från det sexuella till det känslomässiga samlivet med en annan man?

"...men min fru blev faktiskt tillfrågad av en väninna om en par-middag tillsammans med hennes älskare. Hon tackade nej. "
    - som skrivits redan - väninnan har full insikt i att din fru numera har två förhållanden. Ett med sin man och ett med sin pojkvän. Frågan är väl bara vilket av dessa två liv som din fru värdesätter mest? I början när allt uppdagades sade hon att hon var beredd att ge upp sexet med andra män men vi som följer tråden har för länge sen insett att det inte längre handlar enbart om sex för din fru.

"Just nu är hon bortrest över en veckoresa med sin älskare och kommer hem till helgen. Själv kom jag precis hem efter att ha legat under kniven och inlagd några dagar för att fixa till en krånglande muskel i benet."
    - och återigen sätter din fru sina egna behov före dina. Hon säger att hon älskar dig men när du behöver henne väljer hon att åka bort på en veckas semester med sin pojkvän/älskare istället för att vara hemma och hjälpa dig. 

" Så vi får se i helgen hur hon har haft det."
    - och så din avslutning som säger allt egentligen. Det enda som räknas är vad din fru vill. Ditt välmående är en bagatell och av underordnad betydelse i ert äktenskap. I nöd och lust heter det visst och det var det ni lovade varandra en gång i tiden. Nuförtiden är det enbart din fru som förlustar sig och du som lever i nöd. Det var nog inte riktigt så tanken var att det skulle fördelas. 

Micke - när ska det bli din tur att ta för dig av livet? När blir det din tur att känna lust? {#emotions_dlg.flower} Livet är inte bara till för att överleva - det ska levas!
  • molly50
    "Hej
    Det är nog "vanliga män" (vad nu det är egentligen). Dom är åldersmässigt i närhet av henne själv (och även mig). Några har varit frånskilda och någon enstaka fortfarande i ett förhållande....även om hon försöker hålla sig från upptagna män. Men nu tror jag inte att det är en kavalkad av män utan ett få-tal. En "fast" som hon träffar och sen också någon som finns i bakgrunden och som hon träffar mera sällan. Jag har ingen aning om vad dom tycker om mig. Har inte frågat min fru och förstår inte heller varför jag skulle göra det. Vad skulle jag använda den insikten till?

Jag tror nog inte att min fru är ute för att lura av mig något. Jag upplever henne som väldigt ärlig och uppriktig nu. När jag frågar som berättar hon rakt av utan omsvep eller glidningar. 

Huruvida dom (männen) har någon respekt för mig så måste jag säga att jag fullkomligt skiter idet. Varför skulle jag hoppas på deras respekt? Och vad skulle den respekten bestå i? Jag lever mitt liv. Dom lever sitt. Min fru råkar röra sig i gränslandet. Men tack för din omtanke.

I övrigt....(till din uppdateringsfråga)
    Jag skrev tidigare om att några i vår bekantskapskrets fått nys om upplägget här hemma och att min fru och hennes älskare träffat ett annat par en kväll. Sen har min fru styrt undan allt sånt och försöker hålla isär världarna....vilket jag är tacksam för. Jag har inte fått några frågor eller kommentarer från någon men min fru blev faktiskt tillfrågad av en väninna om en par-middag tillsammans med hennes älskare. Hon tackade nej. 
    Just nu är hon bortrest över en veckoresa med sin älskare och kommer hem till helgen. Själv kom jag precis hem efter att ha legat under kniven och inlagd några dagar för att fixa till en krånglande muskel i benet. Har dragits med det där ett bra tag och nu fick jag äntligen tid. Så vi får se i helgen hur hon har haft det."

Snälla Micke! Du har alltså legat på operationsbordet och din fru åker iväg på semester med sin älskare?
    Jag är ledsen att behöva säga det,men jag tycker det verkar som att din fru prioriterar sin älskare framför dig.
    Att hon väljer sin älskare framför dig när du behöver henne som mest tycker jag säger en hel del.
    Som någon skrev ovan är jag rädd att hon är på väg bort från dig.
    Om hon älskade dig och respekterade dig och vill leva sitt liv med dig,som hon har sagt,så borde hon väl vilja lösa sina problem med dig i första hand och försöka hjälpa dig att få ordning på dina sexuella lustar.
    Det är ju dig hon borde vilja leva med på samma sätt som hon gör med sin älskare,om hon älskar dig så mycket som hon påstår.
    Jag är ledsen,Micke,men jag tycker faktiskt att du förtjänar bättre än så här.
    Och innerst inne vet nog du det också.
    Tids nog kanske era barn får reda på det här om din fru fortsätter att visa sig så öppet med sin älskare som hon gör nu.
    Kanske är det era barn hon råkar stöta ihop med nästa gång.
    Snälla du,du har halva livet kvar att leva. Och inte vill du väl leva så här för resten av ditt liv?
    Så sätt ner foten och gör något nu! Med eller utan din fru!
  • molly50
    "Jag tror att det är på plats att avdramatisera operationen något. Alltså..det var inget akut och inget dramatiskt utan en operation som har varit inplanerad en längre tid. Nu fick jag äntligen plats i deras schema och då var det lika bra att få det gjort. Någon veckas hoppande på kryckor och sen är jag som vanligt igen. Inget konstigt."

Jo,men ändå. Hade du varit min man så hade jag ändå velat vara där för dig. Jag hade inte satt min älskare före dig i en sådan situation om jag verkligen älskade dig.

"Jo...jag har förhoppningsvis halva livet kvar...eller inte så långt ifrån i alla fall. Och varför skulle jag inte kunna leva som jag gör nu? Hellre det här än som det var för några år sedan med all den ångest, vanmakt och självförakt. Det slipper jag ju nu."

Jo,men hade det inte känts bättre ändå om ni hade kunnat hitta tillbaka till varandra på det sexuella planet också?
    Som det är nu så visar ju din fru dig ingen som helst respekt och sympati,tycker jag det verkar som.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad