Anonym (insikt) skrev 2014-05-08 23:39:47 följande:
Min spontana tanke är - vad ska din fru ha dig till Micke?
Den enda hon verkar vilja ha från dig är pengarna du förser henne med. Statusen och livsstilen.
Jag väljer att citera några saker från din text Micke som jag reagerar starkt på:
"Jag lever mitt liv. Dom lever sitt. Min fru råkar röra sig i gränslandet."
- med andra ord Micke så inser du faktiskt att du och din fru inte längre har ett gemensamt liv utan att du lever ditt och din fru väljer att dela det med dig ibland. När hon har lust, helt på hennes villkor.
"Jag skrev tidigare om att några i vår bekantskapskrets fått nys om upplägget här hemma och att min fru och hennes älskare träffat ett annat par en kväll. Sen har min fru styrt undan allt sånt och försöker hålla isär världarna."
- återigen Micke. Du skriver själv att din fru lever i två olika världar när det i själva verket är en omskrivning för att din fru numera lever polygamt. Hon har lever med (minst) två olika män och det är inte längre frågan om sex. Såsom hon ville få det till i början. Frågan är om du själv ens märkt att hon gradvis har flyttat fokus från det sexuella till det känslomässiga samlivet med en annan man?
"...men min fru blev faktiskt tillfrågad av en väninna om en par-middag tillsammans med hennes älskare. Hon tackade nej. "
- som skrivits redan - väninnan har full insikt i att din fru numera har två förhållanden. Ett med sin man och ett med sin pojkvän. Frågan är väl bara vilket av dessa två liv som din fru värdesätter mest? I början när allt uppdagades sade hon att hon var beredd att ge upp sexet med andra män men vi som följer tråden har för länge sen insett att det inte längre handlar enbart om sex för din fru.
"Just nu är hon bortrest över en veckoresa med sin älskare och kommer hem till helgen. Själv kom jag precis hem efter att ha legat under kniven och inlagd några dagar för att fixa till en krånglande muskel i benet."
- och återigen sätter din fru sina egna behov före dina. Hon säger att hon älskar dig men när du behöver henne väljer hon att åka bort på en veckas semester med sin pojkvän/älskare istället för att vara hemma och hjälpa dig.
" Så vi får se i helgen hur hon har haft det."
- och så din avslutning som säger allt egentligen. Det enda som räknas är vad din fru vill. Ditt välmående är en bagatell och av underordnad betydelse i ert äktenskap. I nöd och lust heter det visst och det var det ni lovade varandra en gång i tiden. Nuförtiden är det enbart din fru som förlustar sig och du som lever i nöd. Det var nog inte riktigt så tanken var att det skulle fördelas.
Micke - när ska det bli din tur att ta för dig av livet? När blir det din tur att känna lust?
Livet är inte bara till för att överleva - det ska levas!