• molly50

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Anonym (xx) skrev 2013-05-25 17:47:25 följande:
    Jag anser inte heller att frun är otrogen nu, när TS vet om det och hon har erbjudit sej att bryta med den andre.
    "man up" är ett dåligt uttryck. Frun har hittat sin sexualitet efter massor av år och det sätter igång grejer hos henne. Det krävs ett stort självförtroende att låta sin partner göra en sån resa, få prova en så stor och ny sak för henne. Det är lika manligt att låta henne göra sin grej ett tag, som att med alla medel ställa ultimatum och tvinga henne att avstå. Då skulle hon bli bitter, nu kan hon välja ts av fri vilja och ha sin sexualitet med sej hem till förhållandet för att på sikt bygga upp ett liv ihop som även innehåller sex.
    Jag tror att många fler förhållanden kunde vara öppna i perioder, och folk kunde vara lyckliga på olika vis, om man inte alltid börjar se det som offer och svin.
    Om TS och frun har ett bra liv om tio år, kommer de kanske se det här mellanspelet som en katalysator, nåt som fick deras förhållande bättre.
    Man kan välja lite själv hur kränkt man blir av olika saker, och om ens fru är en ägodel som inte kan användas av en annan man, av hedersskäl, eller om hon är en egen individ som gärna vill leva ut en sak nu och som ts faktiskt är beredd att låta henne göra. Jag skulle inte göra det, men jag tycker inte det är mesigt utan alternativt och starkt. Men jag hoppas att du inte far illa av det, ts.

Men jag förstår fortfarande inte varför hon måste erbjuda sig att sluta träffa den andre mannen. Om hon verkligen älskar TS och vill försöka rädda det de har tillsammans så ska hon väl bara bryta med älskaren,utan att kräva ultimatum av TS.
    Som det ser ut nu så gör hon ju lite som hon vill och kan välja och vraka mellan TS och älskaren. 
    Sedan kan jag inte låta bli att undra om älskarens fru vet något om det här. Annars kanske hon förtjänar att få veta också,så att hon får chansen att själv välja hur hon vill leva sitt liv. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    oltrix skrev 2013-05-26 00:09:00 följande:
    Micke, Har läst i din tråd men inte heller skrivit tidigare, känner att det är dags, Ungefär 10 år in i min och min frus relation hade vi en kris, det är en lång historia, men i korta drag var jag bedragen och arbetade aktivt i c:a 6 månader med att försöka reparera, vara förstående, tillmötesgående, jag var helt enkelt fullständigt övertygad att det var fel. Vi skulle vara tillsammans, så var det bara, i mitt huvud. Nu med facit i hand inser jag att det enda som kom ut av det var att jag sakta men säkert bröt ner mig själv. Hon fortsatte med den andre och verkade inte nämnvärt påverkad av vad jag gjorde. Till slut gav jag upp, kastade in handduken och skrev på skilsmässoansökan tillsammans med henne. Av någon anledning skickade vi den inte men jag tog tag i mitt liv, tog kommandot över mig själv igen. Jag träffade en annan ett tag, skaffade mig ett permanent boende och började leva igen. Då kom helt oväntat vändpunkten, efter en del turer fram och tillbaka så erbjöd min fru mig "ovillkorlig kapitulation" alltså hon erbjöd mig att totalt bryta med sitt "andra" liv, ge mig full insyn i vadhelst jag ville se, mail, telefon, allt. Hon flyttade med en veckas varsel till det land jag då bodde i. Nu ytterligare 10 år senare har vi barn och är lyckligare än någonsin. Sedan dess har det bara blivit bättre. Min sensmoral i detta är att man inte bara kan ställa krav, man bör göra det också. Att bara flamsa med och vara snäll leder banne mig ingen vart. Då blir man överkörd. Så länge hon tror sig veta att du finns där, redo att vara storsint och förlåta, finns det ingen anledning för henne att ändra på något. Saken är bara den att man kan inte spela, man måste verkligen ta sig samman och gå åt sitt eget håll helhjärtat. Egentligen utan baktanken att det ska vara lösningen på problemet utan det ska vara för dig själv och ingen annan. Jag kan inte mer än hålla med, ta dig samman och förbered dig för det värsta och försök se ett liv efter. Hitta någon annan att nuppa med så att du balanserar upp hennes snedsteg, om inte för annat så för din egen självkänsla.
  • molly50

Hoppas det går bra,TS! Uppdatera gärna sen!

• molly50
    Med Lem skrev 2013-06-03 19:22:34 följande:
    Jadu, Micke.
    Jag kan bara säga att då har du ett steg kvar: gå i terapi för att få igång ditt eget sexliv. Vare sig du vill eller ej så har du haft ett sexliv och det har hon med ditt bistånd kvävt. Varför ska du inte bota vad som uppenbarligen är en skada du har fått? Sen kan ni väl ha var sina sexpartners.

En sak till. Hans fru förtjänar att få veta. Ni samarbetar tre stycken om att krossa henne. Är det bra?
  • molly50

Skönt att höra att det verkar gå bra för er. Men jg tycker att ni kanske ska överväga tt ha et sk öpppet förhållande,där ni båda,efter överenskommelse,kan ha sexpartners vid sidan av.
    Som detär nu så åsidosätter du ju dig själv och dina egna sexuella behov. Och det lär du inte må bra av i längden.

Sedan kan jag tycka att även den här älskarens fru har rät att få veta vad som pågår bakom hennes rygg så att även hon får en chans att göra ett aktivt val om hur hon vill leva sitt liv. Som det är nu så är ni ju 3 vuxna som bestämmer det åt henne. Och det är inte speciellt juste.

Lycka till och berätta gärna hur det går!     

• molly50
    Anonym (insikt) skrev 2013-06-04 13:26:02 följande:
    Ja du Micke!
    Återigen står din fru som vinnare och du som förlorare. Vad får DU ut av detta? Ni står och stampar på precis samma fläck som förut - din fru vill både ha kakan och äta den. Dvs hon vill bo i fina villan, med fina grejerna och god ekonomi och samtidigt få leva ut sina lustar och göra vad f-n hon vill - MED DITT MEDGIVANDE!!!?

Det är sjukt respektlöst av henne att lägga över beslutet på dig. Att du ska behöva bli skurken som "begränsar henne". Hur sjutton kan du ens tänka tanken. Har hon inga skrupler, inget samvete över att göra dig och älskarens hustru illa. Din fru är otroligt egoistisk och sätter alltid sina behov och känslor framför dina. Om hon älskade dig skulle hon utan att tveka ha avslutat förhållandet med älskaren och tydligt visat hur mycket hon ångrar sig och att hon väljer dig. 

Så som det är nu så lever du under förtäckt hot - "om du vill så lämnar jag min älskare!". Underförstått - om du tar ifrån mig min leksak så kommer jag att bli olycklig och därmed också du. Ingenstans i din berättelse ser jag några tecken på att din fru älskar dig - det hon älskar är ert gemensamma liv och den höga standard ni kan upprätthålla tillsammans. Därav vill hon att du flyttar hem igen - inte för att hon älskar dig - för hon kan inte tänka sig att göra några som helst uppoffringar för din skull.

MIcke - jag tycker du ska tänka om! Vänd på steken och säg till din fru (och hennes hemska terapeut) att - om du älskade mig skulle du inte tveka att göra slut med älskaren! Kräv dessutom att ni båda återupptar ert sexliv. Visst, du säger att din lust helt har försvunnit under åren pga att din fru inte haft någon sexlust. Men nu har hon ju hittat den. Varför kan hon inte kanalisera sin lust på dig? Hon använder ju älskaren enbart för sex - men sex med känslor är ju ännu bättre så då vore det väl naturligt att slösa det på dig istället för älskaren. Och säg inte att du är nöjd med att ha blivit asexuell - det är din frus beteende genom åren som tvingat dig att bli det - utan ta tag i din situation. Kräv att ni tillsammans går till en sexterapeut om det behövs - annars kräv närhet, även i sängkammaren.

Och se upp! Sex utlöser starka känslor! Förr eller senare är risken stor att din fru och hennes älskare blir kära i varandra. Personligen tror jag redan det har hänt. Varför skulle de annars fortsätta? Sex är inte så viktigt att man väljer fortsätta såra andra människor. Jag tror att de är kära i varandra men att älskaren inte vill lämna sin fru och familj medan din fru älskar det liv ni två lever. Som sagt - de båda är vinnare, de har kakan (sina familjer) och äter den (kärleken till varandra).

Jag ser inget lyckligt slut på din historia Micke om du inte - som alla i tråden påpekat 100 gånger vid det här laget - tar tag i din situation och börjar ställa krav. När du gör det kommer du antagligen att få höra en helt annan sång från din fru. Sången om kärlek till älskaren och inte dig. Tyvärr!

Lycka till! 
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-06-04 15:01:47 följande:
    Ordet "kräva" används mycket här!
    Har ni aldrig hört talas om öppna förhållanden eller vita äktenskap förut? Det låter som om alla måste inordna sej i det levnadssätt som just ni tycker är rätt för er?
    Mår ts bra just nu så är det bra just nu. Det är en period, de hittar nya vägar.

Jag har också föreslagit att de kanske kan prova med att ha ett öppet förhållande. Men om TS inte vill det? Om han bara vill ha sin fru,och ingen annan. Ska de då fortsätta så här?
    TS fru är den som från början har sagt att hon kommer att sluta träffa sin älskare om TS kräver det av henne. 
    Men TS ställer inga krav utan låter hellre sin fru få fortsätta träffa sin älskare istället för att försöka hitta tillbaka till honom på det sexuella planet. Och det är det som många av oss reagerar på.
    Om TS fru älskar honom så borde hon sluta träffa sin älskare av egen fri vilja och försöka med allt för att hitta tillbaka till TS och det de hade tillsammans.
    Älskar hon honom inte på alla plan så kanske inte heller en öppen relation kommer att funka.   
  • molly50
    Anonym (insikt) skrev 2013-06-04 19:28:05 följande:
    Men Micke!
    Var ditt och din frus gemensamma sexliv så dåligt att du inte vill uppleva denna närhet med henne igen? Anser inte du att sex är den ultimata kärlekshandlingen man kan uppleva? Och vill du inte att ni ska uppleva det tillsammans? Varför gör ni inte en ansträngning att hitta tillbaka till varandra även på detta plan? Och varför vill inte din fru uppleva detta med dig? Varför väljer hon bort dig?  

Vad gäller hustrun till "pappan". Om det är så att hon gett pappan tillåtelse att ligga med andra kvinnor så tycker jag att det mest renhåriga är att faktiskt kräva bevis på det - att både din fru och du gör det. Du säger att du känner igen det här med dåligt sexliv när man har småbarn - ja och se vad det har lett till för dig - men det är ingen ursäkt att ligga med andra. Jag tvivlar starkt på att denna kvinna har gett sitt godkännande och det vore mer renhårigt av din fru att bryta kontakten med pappan och skaffa en/flera singel-KK. Om du är orolig för henne så kan du vara med och välja ut dem - du kan träffa dem och kolla upp dem innan du säger okej. Det är inte sjysst att medverka till att andras förhållanden sätts på spel bara för att man vill ha sex. Och eftersom det bara är för sex de träffas så är ju pappan utbytbar. Eller...?
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-06-04 16:54:49 följande:
    Insikt: jo jag har läst alla inlägg och jag anser att det är ett öppet förhållande även om det bara är den ena som vill ha nån annan just nu. Jämställt behöver inte vara att man gör exakt samma val.
    Ts kom på henne men har redan från början haft inställningen att inte ställa ultimatum, han tyckte tom det var lite häftigt att hans fru hade en okänd sida.
    Det är lite ologiskt att säja att frun "påstod sej"vara asexuell, medan ts anses tappat den på riktigt. Jag antar att hon tappat/aldrig hittat sin sexualitet, det måste vara stort att hitta den i mogen ålder. Nu har ts gjort detsamma, säkert mycket beroende på deras dåliga samliv men det låter konstigt att det skulle kunna vara enda orsaken. Men han kan säkert hitta den igen. Kanske inte mitt i en livskris bara.

För att det ska vara ett öppet förhållande så krävs väl att båda parter är överens om det. Och det var de väl inte innan TS kom på sin fru med den andre mannen.
    Visst,han må ha tyckt att det var lite häftigt att se sin fru leva ut sina sexuella lustar. Men han har ju samtidigt uttryckt att han känner sig lurad och sörjer. Och det tycker jag inte tyder på att han vill ha ett öppet förhållande. 
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad