Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Anonym (xx) skrev 2013-05-25 17:47:25 följande:
Jag anser inte heller att frun är otrogen nu, när TS vet om det och hon har erbjudit sej att bryta med den andre. "man up" är ett dåligt uttryck. Frun har hittat sin sexualitet efter massor av år och det sätter igång grejer hos henne. Det krävs ett stort självförtroende att låta sin partner göra en sån resa, få prova en så stor och ny sak för henne. Det är lika manligt att låta henne göra sin grej ett tag, som att med alla medel ställa ultimatum och tvinga henne att avstå. Då skulle hon bli bitter, nu kan hon välja ts av fri vilja och ha sin sexualitet med sej hem till förhållandet för att på sikt bygga upp ett liv ihop som även innehåller sex.
Jag tror att många fler förhållanden kunde vara öppna i perioder, och folk kunde vara lyckliga på olika vis, om man inte alltid börjar se det som offer och svin.
Om TS och frun har ett bra liv om tio år, kommer de kanske se det här mellanspelet som en katalysator, nåt som fick deras förhållande bättre.
Man kan välja lite själv hur kränkt man blir av olika saker, och om ens fru är en ägodel som inte kan användas av en annan man, av hedersskäl, eller om hon är en egen individ som gärna vill leva ut en sak nu och som ts faktiskt är beredd att låta henne göra. Jag skulle inte göra det, men jag tycker inte det är mesigt utan alternativt och starkt. Men jag hoppas att du inte far illa av det, ts.
Men jag förstår fortfarande inte varför hon måste erbjuda sig att sluta träffa den andre mannen. Om hon verkligen älskar TS och vill försöka rädda det de har tillsammans så ska hon väl bara bryta med älskaren,utan att kräva ultimatum av TS.
Som det ser ut nu så gör hon ju lite som hon vill och kan välja och vraka mellan TS och älskaren.
Sedan kan jag inte låta bli att undra om älskarens fru vet något om det här. Annars kanske hon förtjänar att få veta också,så att hon får chansen att själv välja hur hon vill leva sitt liv.