• molly50

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

"Ursäkta men....teroretiskt pladder det där med stöd för att känna ....osv.
    Verkligheten är en annan och den får jag vackert finna mig i. "

Du måste inte alls finna dig i det här. Tycker du verkligen inte att du förtjänar bättre än så?
    Vill du verkligen leva resten av ditt liv utan sex samtidigt som din fru ligger runt med andra män?
    Det är något att fundera över i alla fall,tycker jag.  
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    "Och jag har funderat klart på det här må du tro. Slutsatsen som knappast lär förvåna dig är att: - Ja....jag får vad jag förtjänar - Ja...jag vill leva resten av mitt liv utan sex - Ja....hon får om hon vill ligga runt med andra män. Bara hon är försiktig och är rädd om sig" 

Micke: Till att börja med så tycker jag inte alls att du förtjänar det här! Tvärtom!
    Jag tycker du förtjänar långt mycket bättre än en kvinna som kanske lämnar dig om hon inte får ligga runt med andra män.

Om du däremot vill leva resten av ditt liv utan sex,ja då är det ditt val.  
  • molly50
    Med Lem skrev 2013-08-27 08:34:14 följande:

Förstår din fru det här?

Att du stängt av din sexualitet därför att du mött så många avvisanden?

Ditt problem är klassiskt. Många, såväl män som kvinnor, råkar ut för det. Ständiga avvisanden tolkas som en nedvärdering av en själv, ett underkännande som man accepterar eftersom den som nedvärderar är en människa som man ser på med kärlek eller åtrå.

Som en person med viss terapeutisk erfarenhet kan jag med stor säkerhet påstå att det är ett problemkomplex som kan åtgärdas om man vill: man kan lära sig att fungera sexuellt, mindre ofta bli avvisad och att inte bli nedslagen av att bli avvisad nån gång.

Jämförelsen med musikalitet haltar betänkligt: musikalitet är mycket mer enkelriktat som prestation: en fysisk färdighet med konstnärligt syfte där en utförare ger en konsument en upplevelse.
    Sex är att vara nära varandra och ge varandra ömhetsbetygelser och njutning. Sex är, om det inte handlar om prostitution eller alfahannens unkna och dammiga förförelse, helt ömsesidigt. Bra och t o m fantastisk sex kan inledas med "jag vill gärna knulla i kväll" och fortsätta med "pilla lite mer till vänster" och "jag behöver lite mer glidmedel". Om man älskar varandra, vad det nu betyder. Man måste inte vara virtuos.
    De potentiellt svårhanterliga krav som rimligen ändå kan förekomma handlar mer om att ta tid på sig och hygien. "Don't you EVER wash that thing???" "Wait for MEEEE!"

Det skär i hjärtat när man träffar på människor som råkat ut för ständiga avvisanden och stängt av. Mest därför att man inte kan hjälpa om dom inte själva vill bli hjälpta. "Det ser i alla fall så löjligt ut när jag försöker gå så jag håller mig helst till rullstolen, tack!"
    Bra skrivet! Det här är även min tanke även om jag inte har lyckats beskriva det lika bra.
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-09-21 10:16:00 följande:
    Naken: du håller väl inte alls med mej. Jag tycker ju att han har släppt henne fri att ha ett sexliv och ändå kunna stanna med honom. Jag skulle älska honom dubbelt för det om jag var hon.
    Alla dessa tips till TS hur han ska få igång lusten, bygger ju på att han vill och efterfrågar det. TS informerar i tråden om att det går bra för dem, genast ska nån säja att nä det tror du bara, du är konstig och fel och måste ändra dej och din fru måsteändra sej.

Men du måste väl ändå hålla med om att det verkar lite märkligt att TS fru,om hon nu verkligen älskar honom,inte vill försöka hitta en lösning på deras problem tillsammans. Så att de kan få tillbaka lusten för varandra igen.
  • molly50
    Med Lem skrev 2013-09-21 15:14:16 följande:

Tråkigt men inte märkligt. Få kvinnor verkar föreställa sig att deras egna känslor kan medvetet påverkas, ens av dom själva. Fler män än kvinnor accepterar det som en möjlighet a priori, män har ofta en mer mekanistisk attityd till hela sig själv.
    Många kvinnor och lite färre män förväxlar sina känslor med nån orubblig aspekt på sin personlighet.
    Man lever som bräckliga rön i sina egna känslors stormar.

Jo,men om hon nu älskar TS,varför lät hon inte honom få frihet att vara med andra kvinnor när hon saknade lust,precis som han gör för henne nu?
    Jag tycker det är både tråkigt och märkligt. TS verkar vara mer eller mindre uppgiven. 
  • molly50
    Anonym (insikt) skrev 2013-09-21 17:11:59 följande:
    Precos. TS fru nekade honom sex så länge att han till slut blev kastrerad. Eller snarare känner sig kastrerad. Hon mer eller mindre påstod sig vara asexuell men är ju bevisligen inte det.

Tidigare skrev Micke att hon påstod att hon bara hade lust till sin älskare, pappan, men nu träffar hon tydligen både 2 och 3 eller kanske fler män. Mao så har hon lust till alla utom sin man - den person hon säger sig älska?

Jag finner också hennes inställning märklig - om hon nu efter alla år upptäckt att hon inte är asexuell varför vill hon inte dela detta med Micke? Varför vill hon inte dela det mest intima man kan dela med en annan person med sin man? Och stackars Micke tycker det är okej eftersom han tydligen är en dålig älskare, för det har tidigare partners också sagt till honom.

Usch, blir så upprörd när jag tänker på hur frun behandlar MIcke. Hennes totala ignorans och ovilja att få till ett samliv med sin man. Och hans uppgivenhet inför situationen. Jag hoppas dock att han känner sig lycklig med det han får av henne. Jag hoppas att hon IRL är en trevligare person än hon framstår från. Jag hoppas också att hon en dag vaknar upp och förstår vad hon håller på med och att hon tar bättre hand om sitt äktenskap och Micke.

Precis! Det är min tolkning också.
    Det finns ju faktiskt sexterapeuter man kan ta hjälp av också,om man inte kan komma fram till en lösning tillsammans.
    Det här med kommunikationen verkar vara lite si och så här.

• molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-09-21 19:56:21 följande:
    molly50 skrev 2013-09-21 14:59:22 följande:[Men du måste väl ändå hålla med om att det verkar lite märkligt att TS fru,om hon nu verkligen älskar honom,inte vill försöka hitta en lösning på deras problem tillsammans. Så att de kan få tillbaka lusten för varandra igen.[/quote]
    Nu har hon hittat en lösning hur de kan leva ihop. Resten kanske kommer, men då måste ts vilja det.

molly50 skrev 2013-09-21 15:19:44 följande:[]Jo,men om hon nu älskar TS,varför lät hon inte honom få frihet att vara med andra kvinnor när hon saknade lust,precis som han gör för henne nu?
    /Quote/
    Inte många kvinnor som har för lite lust för sina män, skulle komma på att tipsa honom att skaffa älskarinna.
    Förresten var ju du så upprörd över att frun låg med en annan, och att den mannen var gift dessutom, blir det mer rätt för att TS är man?

Hon har hittat en lösning ja. Men TS verkar inte ha haft någonting att säga till om. Man är väl ändå två i ett förhållande/äktenskap.

Upprörd skulle jag inte vilja påstå att jag är. Däremot tycker jag det är respektlöst av henne att inte ens ta upp problemet med Micke och gemensamt försöka hitta en lösning på problemet.
    Och om hon nu ansåg sig ha rätt att ha sex med en annan man bakom rygen på Micke,varför inte tillåta honom att göra samma sak?
    De skulle ju kunna ha en öppen relation t ex.    
  • molly50
    Med Lem skrev 2013-09-23 17:12:36 följande:

Jag får det till att Micke inte vill ha sex. Hon kanske vill ha sex med honom men han undviker ämnet eller vägrar.
    Tänker man vidare efter den linjen så blir terapins upplägg inte tjänstefel, t ex. Hon kanske har stångat sig blodig mot hans vägran?

Ja,det vet vi ju visserligen inte. TS har ju inte gett så mycket information.
    Mendet vi vet som var upphovet till allt detta var att TS fru till en början hade total avsaknad av sexlust och detta drabbade TS genom att han kände sig kastrerad och omanlig.
    Han tände ju dock,på samma gång,på att se sin fru ha sex med en annan. Så någon form av sexlust borde han ju ha.
    Jag får bara känslan av att han är uppgiven.   
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-09-23 17:13:35 följande:
    Läser du inte TS? Han vill ju inte ha ett sexliv för närvarande!!  Jag tycker det är respektlöst av dej att föreslå att TS ska ha en älskarinna när han upprepade gånger har sagt att han inte vill ha sex som det känns nu.
     Varför skulle han, för att det skulle bli "rättvist" på ett barnsligt sätt? 

Dom har ju redan en öppen relation nu, frun är öppen med att hon har älskare, erbjuder sej att avstå om TS vill. Suck.

Jag har läst vad TS har skrivit. Frågan är om du har?
    Har du t ex läst det TS skrev om att hans fru vägrade honom sex under många år vilket gjorde att han kände sig omanlig och kastrerad. Att han försökte att få sin fru att vilja ha sex med honom,utan resultat.
    Att han sedan har fått uppfattningen av både sin fru och sina ex att han är en dålig älskare hjälper nog honom inte att få mer lust.
    Det är känslan jag får. Att han känner sig så omanlig,kastrerad och uppgiven att han tillåter sin fru att ha sex med andra.
    Men om han trivs med att ha det så så är det väl bara att fortsätta på den banan.
    Jag tycker bara att det är märkligt att TS fru gärna har flera andra älskare,men inte vill försöka lösa problemen på det sexuella planet med sin egen man.
    Om hon älskar honom,som hon påstår att hon gör.så borde hon ju vilja försöka i alla fall. 
  • molly50
    " Vad är det för information du tycker att du saknar? Jag känner att jag har varit väldigt öppen här. Så öppen jag kan tänkas vara utan att outa mig själv och min fru. Vad är det för information du anser att jag håller inne med? "

T ex vad som föranledde att ni slutade ha sex. Men jag kanske har missat det. Och vill du inte berätta om det så respekterar jag det. 
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad