Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Jag skulle själv inte vilja leva så.
Men det är väl där vi är olika,TS och jag.
molly50 skrev 2016-02-10 12:19:31 följande:[Ok. Men i så fall är det väl lika bra att du och din fru går skilda vägar om ni ändå lever på skilda håll och inte är mer än vänner i nuläget.
Om ens det.[/quote]
Och du har fortfarande inte efter alla sidor i tråden förstått att Micke inte VILL skilja sej?
Att vara vänner är inte kattskit om det är en lång varm vänskap och man inte har ngn sexlust. Han kan väl inte skilja sej för att du, eller jag, inte skulle vilja leva så? Jag skulle aldrig vilja leva med någon som inte respekterar andras livsval eller lyssnar på vad andra säger om sitt liv, men vad jag tycker gör ju inte att din man bör lämna dej - folk är olika.
Molly, det är skillnad på att ha en åsikt och att gång på gång tala om för ts att han borde skilja sej fast han inte vill, att han borde ha sexlust fast han säger sej vara mer harmonisk utan och tala om att hans fru" inte respekterar honom för fem öre" fast hon har hans tillåtelse att ha en älskare, har erbjudit sej att avstå, han självmant flyttat ut och säger sej inte vara arg på sin fru . Hur kan du avgöra att ts fru inte respekterar honom ? Du tar ju inte alls till dej vad han själv känner. Nånstans får man tro på att vuxna människor kan göra egna val och välja en livsstil och ett sätt att leva som inte passar alla men som passar dem för tillfället.
Paret i filmen "Danish girl" fanns i verkligheten och var gifta i 15 år efter att mannen insåg att han var kvinna och raggade upp män med frugan som sällskap. Inget för de flesta.
Ok...en uppdatering alltså.
Vi är skilda nu. Något som väldigt många här har propsat på ett bra tag. Och nu är jag där. Skillsmässan blev klar för någon månad sedan och processen drog ut på tiden. Mycket pga oklarheter i hur mitt företag skulle värderas. Utan att gå in på för mycket detaljer så är det knepigt att värdera en verksamhet som utöver befintliga tillgångar i form av anläggningar, material, finansiellt resultat även sitter med ingågna avtal som kan generera en vinst som varierar beroende på en mängd faktorer.
I alla fall...
Min föredetta fru behöll huset, båten, en av bilarna samt en semesterbostad i Spanien. Det var det som krävdes för att jag kunde behålla företaget intakt utan att behöva sälja det för att få loss pengar. I överenskommelsen ligger även att jag skall slutföra en större påbörjad utbyggnation av huset. Det är omfattande markarbete och kommer att sluka en hel del kapital. Jag kommer att klara av det genom avkastningen ur bolaget men samtidigt kräver det att jag lägger ännu mer tid i verksamheten för att generera denna vinst. Jag har jobbat 16 timmarsdagar de senaste månaderna och kommer nog så att göra ett år framöver. Minst.
Hur jag mår? Jag känner inte efter. Jag hinner inte..och vill inte.
Jag arbetar 16 timmar (äter under tiden). Jag sover 6 timmar. Och försöker träna 1-2 timmar för att kroppen skall orka och hålla ihop.
Nu när jag inte längre kan (får) leva för min fru så har jag bara mina barn att leva för. Tyvärr träffar jag dom inte så ofta som jag skulle vilja. Dom är ju vuxna med sina karriärer och förhållanden. Men det som driver mig nu är att generera finansiell bas för att slutföra byggnationen samt att forma en verksamhet som blir en ekonomisk plattform och trygghet för mina barn och ev kommande barnbarn. Jag hade gärna angagerat mig i någon frivillig stödverksamhet. Jag gjorde ju det tidigare ett tag. Men jag har tyvärr inte tid med det nu.
Det, i all korthet, är läget just nu. Nu måste jag ägna mig åt jobbet igen.
Kikar kanske in här igen senare.