• molly50

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Anonym (insikt) skrev 2013-07-01 14:12:46 följande:
    Tycker inte alls att det är det bästa alternativet för TS och TS fru i den här historien som förövrigt är helt osannolik men samtidigt gripande.

TS fru sexstrejkade under flera år så att TS till slut tappade sin sexlust. TS fru återfick sin - hux flux efter kanske 10 års torka - då hon helt oförhappandes/otippat fick en okontrollerbar åtrå till en kollega (styrelsemedlem) och började ligga med honom. Och nu ska tydligen TS behöva leva med dåligt samvete över att hans fru inte får leva ut sin sexlust. Tycker ärligt att hon låter som värsta ragatan och egoisten som inte en enda gång frågar vad hon kan göra för TS och deras gemensamma relation utan nu går och deppar över att hon inte får ligga runt. Fy Blä!

MIcke - du är värd ett bättre öde än det din fru utsätter dig för! Jag upprepar vad jag sagt förut. Om hon älskar dig borde hon vara beredd att göra vad som helst för att få behålla dig och ha er relation kvar. Men du har inte presenterat ett enda bevis på att så är fallet utan du beskriver istället en kvinna som enbart tänker på sig själv och alltid sätter sig själv och sina egna behov främst. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-07-01 17:30:24 följande:

Men varför är det så att frun "sexstrejkade" medan Micke "tappat sin lust"?
    Inte hade frun ett trist sparsamt sexliv i 20 år för att jävlas, hon hade förstås ingen lust, om hon aldrig haft det eller om dom två aldrig lyckats tända varandra.
    Micke låter i ts som om han tyckt det var trist men normalt. Det behövs nog två människor för att lyckas ha ett dåligt sexliv i 20år utan att göra nåt radikalt. Hon borde försökt vakna, han borde försöka vakna men de är inte sexuella förvarandra.
    Lika lite som det inte var Mickes fel att hon inte hade lust, lika lite är det hennes fel att han inte har. Säkert är det lite bådas fel som inte hållt glöden uppe ens från början, eller så är de inkompatibla sexuellt helt enkelt. Men de verkar ju trivas ihop ändå.

Men varför lever man då tillsammans om man inte tänder på varandra? Är inte det en ganska viktig del i en relation att man känner kärlek och åtrå för varandra?
    I TS och hans frus fall verkar så inte vara fallet. I alla fall inte från bådas håll. De verkar leva ihop som två vänner,inte som ett par.
    De har haft sex tidigare,självklart. Men en snabbis i mörkret,under täcket,är kanske inte särskilt intressant för någon.
    Men om de båda älskar varandra och vill leva tillsammans så förstår jag inte varför de inte försöker göra något åt sina sexuella problem.
    Det kanske kan fungera att ha ett polygamt förhållande eller cuckold kan kanske vara ett alternativ. De måste ju,hur som helst,försöka prata med varandra om det här och försöka hitta en lösning som kan passa dem båda.    
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-07-01 22:25:30 följande:
    Molly: du tycker det är viktigt med sex inom ett förhållande. Jag tycker det är viktigt med sex i ett förhållande.
    Skillnaden är att jag accepterar att andra har andra sätt att leva än vad jag själv vill ha.

Polygamt förhållande? Va?Dom hade ju nyss ett polygamt förhållande och då var du upprörd över att frun låg med en annan fast hon fick det för ts.

Jag accepterar också att andra inte tänker som jag. Tro det eller ej.
    Jag reagerade bara på att det i TS fall inte verkar vara en polygam relation. För att det ska vara en polygam relation så bör väl båda parter vara överens om det,till att börja med. Och jag tolkar det som att TS och hans fru inte var polygama när han kom på henne med att ha sex med en annan man.
    Det var förstå då han sett det som han insåg att han faktiskt tände på det och tyckte det var ok eftersom han själv hade tappat sin sexlust. (Vilket han gjort under åren då hon sexvägrade)
    Om han är med på det så fine.Då är det väl bra.  Men jag får också känslan av att TS vill att han och hans fru ska hitta tillbaka till varandra på det sexuella planet också.
    Om han verkligen är helt ok med det här, så finns det väl ingen anledning att kontakta en samtalsterapeut eller för den delen skapa en tråd på ett internetforum och be om råd.
  • molly50
    Med Lem skrev 2013-07-11 14:28:50 följande:

Det här är inte ett typiskt äktenskap, nä. Gudskelov.
    I de allra flesta äktenskap vill båda ha sex med varandra, de allra flesta enbart med just varandra.
    Därutöver förekommer samtidigt trekanter, gruppsex, partnerbyten och "öppna förhållanden" utan att någondera partnern upplever att det egna sexuella utbytet blir reducerat.

Nära nog de flesta äktenskap är i praktiken monogama hela tiden. I en stor minoritet är en eller båda parter några gånger otrogna. Många av dessa otrohetspar och några till tar sen in olika typer av lekkamrater i sexlivet för att båda vill och för att man anser att otroheten betydde det eller att det är ett sätt att bli jämspelta eller att man upptäcker att man blir lika mycket upphetsad som sur för otroheten.
    Resten blir åter monogama eller skiljer sig.

Äktenskap mellan mogna och ärliga människor brukar vara bra förhållanden.

Mickes äktenskap är inget jag avundas honom.
  • molly50
    Anonym ("Micke") (Trådstartaren)

En kort uppdatering mellan snickrandet och målandet.....

Senast jag skrev här så nämnde jag mitt dåliga samvete över att min fru saknade sexet med "pappan" och att hon förstått att han fortsatt att träffa andra kvinnor för sex trots sitt äktenskap. Jag såg ju att hon saknade sexet och kände mig rutten som fått henne att avstå honom.
    Vi har pratat om det här och hon håller fast vid att hon inte vill vara del av hans svek mot sin fru. Så jag frågade om hon inte vill försöka hitta någon annan att ha sex med. Först var hon inte intresserad av det iom att det var just den här mannen som hon tände på. Men sen har hon mjuknat och för ett tag sedan berättade hon att hon har registrerat sig på en kontaktsite för "sexuella möten". Viktor och Emilia eller nåt sånt heter den. Tydligen blir hon dränkt med inviter och hon känner sig avtrubbad i att sitta och välja vem hon ev kommer att tända på.
    Familjerådgivaren träffar vi inte längre. Min fru har en ny terapeut som hon går till 1-2 ggr i månaden. 

Till att börja med,bra att ni har slutat gå till den där terapeuten. Hon verkade mer inställd på att hjälpa din fru att fortsätta bedra dig än att hjälpa er att hitta tillbaka till varandra på alla plan.
    Men varför lät du henne registrera sig på en otrohetssajt? För det är just av Victoria Milan är.
    Om hon inte vill vara en del av sveket mot någon annans fru,varför gick hon då med på det här? Varför försöker hon inte föreslå att ni ska hitta tillbaka till varandra på det sexuella planet också? Varför försöker hon inte hjälpa dig att få tillbaka din egen lust? För den finns,det är jag övertygad om.    
    Om hon ska få ha sex med andra män så kanske du ska föreslå att du ska ha den rätten också. Att ni ska ha en öppen relation. Skulle hon gå med på det,tror du? Om inte så varför ska då hon ha den rätten,men inte du?
    Om din fru inte vill hjälpa dig med det här så kanske du ska fråga vad hon verkligen känner för dig. För älskar man verkligen någon så vill man även ha sex med densamme.

Lycka till!    
  • molly50
    Anonym (insikt) skrev 2013-07-14 21:05:34 följande:
    Men inte sjutton föreslog TS fru att TS skulle få ligga med någon annan under de många år som hon vägrade ha sex med TS. Det gick så långt att TS kväste sin sexlust tills han nu har tappat den helt. Men nu när TS fru helt plötsligt blivit kåt så ska det vara fritt fram för henne att ligga runt? TS fru verkar vara ett egoistiskt stycke som alltid sätter sina behov främst. Hon gjorde det både när hon vägrade ligga med sin man (TS) under många år och nu när hon vill ligga med andra då sexlusten hux flux är tillbaka.
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-07-14 22:08:58 följande:
    Ja om hon vägrade under många år så tycker jag att ts kunde ha fått ha sex med nån annan. Jag har inte uppfattat att han frågat eller kommit på tanken. Alla tycker inte det känns bra att ha sex med nån man inte är kär i, men om alternativet är sexlöst så anser jag att det är förståeligt om man vill det.
    För mej skulle det inte vara livskvalitet att leva utan sex men inte heller utan den jag älskar, så jag känner med frun pga det. Jag tycker inte att det är egoistiskt om hon älskar ts och vill kunna leva resten av livet med honom är det kanske en förutsättning.

När han vill ta tag i sin lust kan dom jobba med att få sitt samliv att fungera men då måste han vilja själv. Tills dess- sexlivet utanför förhållandet och allt annat i förhållandet.
    Men om hon nu saknade sexlust så kunde ju hon ha föreslagit att han kunde ha sex med andra,om han ville.
    Han kanske inte ville ha sex med andra kvinnor och därför aldrig förde det på tal själv. 
    Nu när hon har fått sin sexlust tillbaka så borde hon föreslå att de ska söka hjälp,gemensamt,för att hitta tillbaka till varandra på det sexuella planet. 
    Men hon verkar sakna respekt för TS helt och hållet då hon,hellre än att försöka ta tag i deras problem,föredrar att ligga med andra män.
    Även om han nu tillåter henne så borde hon kunna komma med förslag på hur de ska komma tillrätta med problemet istället för att ligga runt på annat håll,om hon älskar honom.   
  • molly50
    Anonym (insikt) skrev 2013-07-21 18:55:35 följande:
    Råder dig fortfarande att läsa alla TS inlägg eftersom du uppenbarligen inte har hela historien.

Frun, som nu hellre är otrogen är ligger med sin man, har under mååånga år vägrat sex med TS. TS har på alla sätt och vis försökt väcka hennes lust men då hon vägrat göra något för honom så slutade det med att TS blev "förtorkad" så till den grad att han inte längre har någon sexlust. Det här har alltså pågått under kanske 10 år. 

Jag tycker inte alls att vi ska applådera TS fru. Jag tycker hon är en otroligt egoistisk människa som kräver att TS ställer upp på alla hennes nycker utan att ge något tillbaka. I detta fall att hon ska få ligga runt som hon behagar - trots att hon under 10-talet år hävdat att hon inte vill ligga, inte har någon lust, är asexuell. Märkligt är också att hon först hävdade att det endast var älskaren hon hade lust till men nu verkar det gå bra med vem som helst för nu raggar hon på Victoria Milan, har tydligen lagt upp en profil utan att berätta för TS att hon gjort det..

Tycker också det är märkligt att vare sig TS eller hans fru är intresserade av att försöka finna lusten till varandra, kanske med utomstående hjälp. Denna passivitet, apati och brist på engagemang inför deras gemensamma problem är makalöst konstigt.

Men det är upp till var och en att leva sitt liv som man önskar - så länge man mår bra och inte sårar andra! 
  • molly50
    Anonym (insikt) skrev 2013-08-16 17:54:20 följande:
    TS! 

Så då tycker du att det hon gör inte är positivt? Att det sätt hon behandlar dig på kan uppfattas som negativt. Tja, så tycker nog de flesta som läser det du skriver.

Vad gäller jag-tänkandet. Jag håller med dig - det finns alldeles för mycket av det i dagens samhälle och din fru verkar vara ett typexempel på detta. Du däremot verkar vara helt självutplånande och inte ha några som helst önskemål - förutom att vilja leva med henne. I ett förhållande är man två - ge och ta - oftast på någorlunda lika villkor men för er verkar det som om du står för givandet och hon för tagandet.

Hoppas din sommar varit bra dock och att resten av ditt liv blir likaså! 
  • molly50
    smuliss skrev 2013-08-20 22:14:25 följande:
    Lustigt detta, hade han varit en kvinna hade ni alla stått och sagt vilket jävla fittman hon har!!!

Lite stöd bara kanske... en kram och säg, detta klara du i alla fall utan henne!! Det finns Miljoner kvinnor som skulle vilja ha en man som har sånt tålamod som du!!!

och sexlusten..     

Och de flesta av oss här har väl tagit TS parti och tycker att hans fru beter sig svinaktigt. För det gör hon.

Däremot kan jag hålla med om att TS behöver stöd. Han behöver få stöd till att känna att han inte alls behöver leva ensam. Det finns,precis som du skriver,många andra kvinnor därute som vill ha en man som honom,som har tålamod och som verkligen gör allt för att hålla ihop relationen. 
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad