Anonym (Undrande) skrev 2016-07-01 13:09:42 följande:
Dags för en liten längre uppdatering Micke?
Ja...kanske det. Jag har varit rätt dålig med uppdateringar här på ett bra tag och jag har haft blicken och skallen riktad mot andra frågor.
Vi landade ett nytt kontrakt för drygt en månad sedan och det har tagit all min tid att få rätsida på. Rätt mycket resor och förhandlingar med leverantörer och partners. Det blir ingen semester i sommar iom att mycket arbete kvarstår innan allt är på plats. Men det gör mig inget. Jag jobbar gärna och det känns som om arbetet skänker en mening till livet. Samt att det här kontraktet också kommer att hjälpa ekonomiskt, vilket just nu är väldigt tacksamt med tanke på situationen.
Men jag antar att det inte är det här som du undrar över (jobbet). Frun? Familjen? Boendet? Livet?
Ytterligare en anledning till varför jag är dålig på att hålla er uppdaterade är att jag inte riktigt vet hur mycket jag skall dela med mig av här. Vilka detaljer och hur ingående. Dels vill jag inte lämna ut någon eller riskera att någon börja ana något. Sen vill jag heller inte riskera att beskriva saker som gör att skeendet och situationen får en alltför kraftig slagsida åt något visst håll. Det är lätt hänt. Jag inser att om jag skulle sitta och beskriva allt här så kommer det att se ut som om jag törstar efter folks sympatier. Och inget är mig mer ointressant.
Men men....
Ett försök till kort uppdatering i alla fall.
Jag tror att jag berättade tidigare om att jag höll på med en strandterass och en bastubyggnad (inkl gäst-del). Den är klar. Det blev lite stressigt på slutet pga kontraktet som jag beskriver ovan samt målsättningen att vara klar innan midsommar. Vi har alltid hållit ett stort midsommarkalas hos oss med många inbjudna. I år var kalaset än mer speciellt iom att det sammanföll med att min fru fyllde jämnt. Men jag hann precis.
Och nej...jag deltog inte i kalaset (var inte inbjuden...och hade inte tid heller pga av utlandsresor pga kontraktet). Men det verkar ha varit ett stort och välarrangerat kalas.
Och ja....fakturan fr catering m.m. landade hos mig.
Nu är frun på rivieran med sin älskare/nya man(?). Och nej.....den fakturan landar INTE hos mig.
Jag engagerade ju mig i ett lokalt välgörenhetsarbete (en förening) men dessvärre har jag inte hunnit delta i så många arrangemang sista tiden. Tyvärr....jag tyckte att det var riktigt givande.
Några kvinnor har också gjort närmanden. En som bor i grannskapet, en via affärskontakter och två som ingår i välgörenhetsföreningen. Det här är riktigt knepigt. Jag är ju inte alls intresserad av den typen av relation med dom. Men att avvisa en kvinnas närmanden? Det gör sig tydligen inte helt okritiserat. Jag kanske gör det på fel sätt? Jag har funderat länge och väl om jag har "låtit dem förstå" att jag skulle ha varit intresserad. Men jag kan ju säga att jag har fått väldigt negativa (i ett fall aggressiva) reaktioner. Mina intentioner är ifrågasatta. Min manlighet är betvivlad. Ja ja....
Jag gläds åt våra vuxna barn som utvecklar sig otroligt fint. Bra jobb och väldigt engagerade och plikttrogna. Hög arbetsdisciplin och gör bra resultat. Jag njuter av deras framgångar. Jag skall försöka träffa dom om ett antal veckor när vi alla är hemma på orten. Just nu flyger vi ständigt åt olika håll.
Just nu sitter jag på mitt kontor och skriver dessa rader. Genom fönstret ser jag familjer på väg någonstans. Man packar bilar med badgrejer. Unga mäniskor på cyklar. Shorts och flipflops. På väg till stranden?
Solen skiner - det är varmt - det är juli.
Folk har semester.
Allas längtan.
Allas drömmar.
Hela årets planering och förväntningar.
Den ideala bilden av livet i Sverige.
När allt är perfekt.
När kärleken flödar över.
När allt skall hända.
Allt det kokar ner till en punkt - några veckor i Juli. Just nu....
Njut!