Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Tror att jag har skrivit tidigare till dig, men det är svårt att hitta innan jag skrivit det här :)
Jag lever utanför normen, träffar andra kvinnor. Jag och min sambo träffar andra ihop och ibland träffar hon andra själv också. Jag vet att många, framför allt andra par blir mycket störda när man inte följer normen. Att det blir kämpigt att försvara något som du kanske inte ens vill, men som blir naturligt när diskussionen kommer upp.
Men det känns ju verkligen som att du behöver ett stöd och fundera på hur du skall komma vidare. Känslan är att hon styr och gör precis som hon vill - och det gör du med. Men att varken hon eller du frågar vad DU vill - och att du bara hamnar i cirkelresonemanget att du inte vet.
Du behöver hjälp med att reda ut vad du vill. En samtalsterapeut som kan bända och vrida lite. Någon som inte bara tycker att ni är knäppa för att ni inte gör som alla andra utan förstår att det finns andra varianter - men som fokuserar på att du skall må bra.
Om du är 100% säker på att du vill leva kvar med din fru så länge ni bor ihop, ja då vet du det - och då behöver ni förstås bo ihop för att du skall vilja vara kvar i relationen. Som det är just nu, när du bor i din etta, utan semester ihop och har pysslat om huset som hon bor i med sin älskare så borde du ställa dig frågan: vilket värde har jag för henne - och vilket värde har relationen för mig - annat än i någon slags symbolvärde.
Så - investera i dig själv. Betala minst 10 gånger för en psykolog. Starta en anonym tråd där du frågar om råd på den ort du finns eller i närheten. Ge det minst tio gånger. Gå två gånger i veckan. Låt dig inte nöjas med vem som helst, ta någon som är erkänt bra och som klarar av att utmana dig på rätt nivå. Se till att gå alla gånger även om det är jobbigt.
Lev.