Varför INTE montessori?
Hejsan!
Jag har en pojke som nu är 15 månader och håller på att skolas in på förskola, kommunal sådan. Min sanbos barn sedan tidigare går på Montessoriskola och gjorde det även i förskolan. Därför är ju han väldigt inne på att även vår son ska göra det.
Jag har dock svårt att bestämma mig. För mig som är uppvuxen och uppfostrad i den "vanliga" skolan blir det lite "flummigt"... Och det handlar inte om att jag inte vet vad Montessori är etc (så hoppas jag slippa de kommentarerna....), det är bara min högst personliga känsla.
Har egentligen bara fått höra en massa argument FÖR att man ska låta barnen gå i Montessoriskola, varför det är så bra etc... Så det behöver jag inte mer av i den här tråden tack.
Jag skulle vilja höra från er som AKTIVT VALT BORT montessori eller annan liknande förskola till era barn, och VARFÖR ni gjorde det. För att få båda sidors argument liksom.
Än är det ett tag kvar tills vi behöver välja eftersom minimiålder i den montessoriskolan vi tittat på är 3 år, men ändå. Vi behöver ju snart bestämma oss för om vi ska ställa oss i kö eller inte.
Tack på förhand!
Må så gott!