• pontus1992

vad anser ni om månggifte?

Nu har ju månggifte varit lite på tapeten efter Centerns utspel i förra veckan. Vad skulle vara bra och vad skulle vara dåligt med månggifte OBS DETTA SKA INTE BLI NÅGON DISKUSSION OM VARKEN MUSLIMER ELLER MORMONER vill bara veta vad ni anser om folks rätt till eget val.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad anser ni om månggifte?
  • rlevitte
    lennartsdotter skrev 2013-01-22 08:31:59 följande:
    Du presenterar inga fakta som styrker din uppfattning heller.

Visa mig den forskning som visar att barn far illa av att uppfostras av sin mamma, sin pappa och sin "plastmamma".
    Du har nog inte fattat...  Ejder är i hegemonisk ställning, alltså måste Ejder inte presentera några fakta för att styrka de självklarheter som Ejder presenterar, utan det är resten av oss som har skyldighet att presentera de fakta som styrker något annat.

Mvh,
    Richard ( *ahem* ja, alltså *suckar* ) 
  • rlevitte

(f.ö. tänker jag ge upp att argumentera med Ejder... jag gissar att Dorian har rätt med sitt klipp.  Ejder kan få pilla sig i sin navel i sitt hörn bäst hen vill, och ropa "pillutta dig" om hen känner för det)

• spirituality

Så länge man är vuxen och väljer själv, så tycker jag att man ska få leva och gifta sig med vilka man vill och hur många man vill (och med vilket kön man nu föredrar).
    Tycker egentligen att ingen annan, varken individ eller stat, har att göra med vilka jag väljer att leva med (och gifta mig med), det är ändå mitt eget val... 

• Lindsey Egot the only one

Jasperina

Fast det kan ju även uppkomma i styvfamiljer med dina, mina och våra barn.

• Wilner
    Jasperina skrev 2013-01-22 14:30:26 följande:
    www.psychologytoday.com/blog/living-single/20...

Något lite mer matigt om barn i polyfamiljer. 
    Finns all anledning att vara skeptisk till polygami med andra ord.

“the discomfort of having partnerships between adults dissolve and the resulting emotionaltrauma for children who may have been very attached to a departing partner.” 
  • pontus1992
    Wilner skrev 2013-01-22 16:54:24 följande:
    Finns all anledning att vara skeptisk till polygami med andra ord.

?the discomfort of having partnerships between adults dissolve and the resulting emotionaltrauma for children who may have been very attached to a departing partner.? 

har vi läst samma blogg???
  • pontus1992

?The children had more individualized time with adults.?They ?could spend less time in day care because of the flexibility of having multiple parental figures involved in their lives.???the greater diversity of interests available from adult figures helped children foster a wider variety of hobbies and skills.??The children had more individualized time with adults.?They ?could spend less time in day care because of the flexibility of having multiple parental figures involved in their lives.???the greater diversity of interests available from adult figures helped children foster a wider variety of hobbies and skills.??The children had more individualized time with adults.?They ?could spend less time in day care because of the flexibility of having multiple parental figures involved in their lives.???the greater diversity of interests available from adult figures helped children foster a wider variety of hobbies and skills.?

Svar på tråden vad anser ni om månggifte?