Inlägg från: spirituality |Visa alla inlägg
  • spirituality

vad anser ni om månggifte?

Så länge man är vuxen och väljer själv, så tycker jag att man ska få leva och gifta sig med vilka man vill och hur många man vill (och med vilket kön man nu föredrar).
    Tycker egentligen att ingen annan, varken individ eller stat, har att göra med vilka jag väljer att leva med (och gifta mig med), det är ändå mitt eget val... 

• spirituality
    Wilner skrev 2013-01-22 17:29:06 följande:

Du borde lära dig läsa: “the discomfort of having partnerships between adults dissolve and the resulting emotionaltrauma for children who may have been very attached to a departing partner.”

Det borde väl i så fall gälla alla skilsmässobarn, och inte specifikt bara barn i polyförhållanden?
  • spirituality
    Wilner skrev 2013-01-23 06:18:10 följande:
    Far, morföräldrar och syskon är mer lämpliga extraföräldrar. De har ett naturligt band till barnen och ger en tryggare miljö.

Det finns många farföräldrar, morföräldrar och syskon som absolut inte är intresserade av att vara extraföräldrar/barnvakter. Ofta ställer man upp för varandra, men man kan inte räkna med att det är så i alla familjer. Föräldrar kan vara avlidna, gamla, sjuka, inte orka, ha fullt upp med sitt eget jobb. Syskon kanske har egna familjer att ta hand om.
    Och tänk, i en familj med tre föräldrar har du ju (förhoppningsvis) sex stycken mor-och farföräldar och fler morbröder, mostrar, fastrar, farbröder och kusiner Skrattande
Svar på tråden vad anser ni om månggifte?