tänker stämma brallorna av "pappan"!!
Nej man kallar det idiot till far
Suck, dessa karlar. Tänk om en mamma kunde säga i mitten av graviditeten "näää jag har ångrat mig, jag drar istället" Mmmm det går inte, eller hur. En pappa kan. En mammas känslor blir starkare.
Jag är själv ensamstående till min store pojk då pappan inte vill ha honom. Jag kräver dock inget mer än underhåll, min hämnd mot honom är att JAG får vara med vid första steget, första tanden, första ordet m.m... Nu går grabben i skolan, o gissa vem som får äran att hjälpa med läxorna? Jo jag Mitt liv är en lyx medan pappans liv inte är helt
Se det positivt ts. Barnet kommer inte må bra av att träffa sin pappa under pappans villkor, bli sviket gång på gång, får gråta sig till sömn var o varannan dag. Barnet lider. Hellre ingen pappa alls än en dålig pappa.
Oj det finns så mycket jag kan skriva om sånthär, men du borde inte "tvinga" pappan till ansvar, det är hans förlust. Inte din.
Det är skillnad på vad man tycker och vad som går rent juridiskt.
Du tycker att pappan borde betala eller ta mer ansvar. Fine, du är nog inte direkt ensam med den åsikten. Men det hjälper inte mot de regler som finns idag.