• Anonym

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

vetvadjagvill skrev 2013-01-15 09:55:06 följande:

Nej man kallar det idiot till far
    Och en mamma som vill hämnas genom att ruinera pappan är smart?
  • Anonym

Suck, dessa karlar. Tänk om en mamma kunde säga i mitten av graviditeten "näää jag har ångrat mig, jag drar istället" Mmmm det går inte, eller hur. En pappa kan. En mammas känslor blir starkare.

Jag är själv ensamstående till min store pojk då pappan inte vill ha honom. Jag kräver dock inget mer än underhåll, min hämnd mot honom är att JAG får vara med vid första steget, första tanden, första ordet m.m... Nu går grabben i skolan, o gissa vem som får äran att hjälpa med läxorna? Jo jag Mitt liv är en lyx medan pappans liv inte är helt

Se det positivt ts. Barnet kommer inte må bra av att träffa sin pappa under pappans villkor, bli sviket gång på gång, får gråta sig till sömn var o varannan dag. Barnet lider. Hellre ingen pappa alls än en dålig pappa.

Oj det finns så mycket jag kan skriva om sånthär, men du borde inte "tvinga" pappan till ansvar, det är hans förlust. Inte din.

• Anonym

Det är skillnad på vad man tycker och vad som går rent juridiskt.

Du tycker att pappan borde betala eller ta mer ansvar. Fine, du är nog inte direkt ensam med den åsikten.  Men det hjälper inte mot de regler som finns idag.    

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-15 15:42:45 följande:

Jag är tyvärr inte den typiskt uppoffrande kvinnotypen eller någon moder teresa. Jag gör mitt allt för mitt barn som för övrigt inte saknar något varken känslomässigt eller ekonomiskt men tycker inte att barnet bara är mitt ansvar. Om jag skulle velat vara en ensamförälder skulle jag valt insemination i danmark.
    Du skulle valt en ansvarstagande pappa, inte en low life. Det är ditt stora misstag.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-15 15:38:00 följande:
    En relation handlar om ett givande och ett tagande. Oavsett vilken sorts arbetsfördelning vi skulle haft så skulle den sett annorlunda ut än nu. Om jag skulle tagit hand om barnet helt själv så skulle han förmodligen bidragit med sitt lönekuvert. Eller så skulle vi delat på omhändertagandet av barnet och jag skulle kunnat ha kvar mitt arbete. Varje dag som "pappan" skiter i sitt barn kostar mig tid och pengar. Det är tid och pengar som han borde stå för som barnets andra förälder. Det är tid och pengar som han stjäl från mig. Som sagt är jag inte intresserad av att subventionera hans liv.

Det är tid och pengar som du frivilligt ger ditt barn. Du hade precis lika gärna kunnat överge barnet som pappan gjort. Problemet, och det som juridiken inte är särskilt bra på att hantera, är kärleken. Både din kärlek till barnet som gör att du uppoffrar dig för barnet, och kärleken mellan er som försvann för honom. Kärlek eller brist på densamma är inte skadeståndsgrundande.

Det finns i Sverige rn liten, liten möjlighet för exmake att få underhåll till sig själv, alltså inte bara till barn. Det förekommer sällan och då i sådana fall då hustrun varit borta från arbetsmarknaden länge pga hon tagit hand om barnen och behöver en omställningsperiod på några år för att kunna försörja sig själv. Pådet sättet hade det kunnat vara annorlunda om de varit hifta men TS situation är inte alls sådan.
  • Anonym
    wmtd1987 skrev 2013-01-15 21:45:45 följande:
    Som någon skrev ovan skaffar man barn går man in till 100% inte 50% 

Jag har själv tvillingar utan pappa har inte sett röken av han sen jag vart gravid men inte sitter jag och gnäller om tid eller pengar, han gav mig bland de finaste jag har de enda han har gjort rätt men inte skulle jag sitta o gnälla om tid o pengar bara för att allt annat han gjort är fel, skulle jag gnälla på honom så vore de över hur barnen kommer ha de utan pappa!

Pappan har inte gjort fel mot ts han har gjort fel mot barnet!

Hur skulle hon gjort om han hade avlidit eller liknande? Pissat på hans grav för hon bara vill vara deltidsförälder? 
    Du tar inte emot underhåll för barnen via Fk alltså?
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-15 22:35:43 följande:

När du lägger fram det så där så inser jag vilken massiv dold avtalsbrottslighet vi måste ha.
    Varför inte flytta till Malta eller Filippinerna där skilsmässa fortfarande är förbjudet?
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-15 22:35:43 följande:

När du lägger fram det så där så inser jag vilken massiv dold avtalsbrottslighet vi måste ha.
    Att skilja sig eller lämna sitt barn är inte brottsligt, därför blir det ingen avtalsbrottslighet. Det är ju det som du inte förstår, han har inte gjort något brottsligt mot dig eller barnet.
    Däremot moraliskt, där har han gjort fel. Och när du ruinerat dig på rättegången så anser jag att du också gjort moraliskt fel mot ditt barn. Den enda som förlorar på detta är ditt barn.
  • Anonym
    belz skrev 2013-01-16 10:53:32 följande:
    Wow, det var lågt.
    Tycker du? TS beskriver ju exet som low life, och man dras väl till likasinnade?
  • Anonym
    belz skrev 2013-01-16 11:05:48 följande:
    Vad spelar det för roll om TS är lowlife eller inte - jag syftade till Rexonas inlägg. Så jäkla onödigt.

TS princip är TS princip och varken du eller jag har rätt att uttala sig huruvida hon är en lowlife eller inte.

Men exet är det fritt fram att kalla low life? Det har ingen reagerat på, däremot ifrågasätts hans principer.
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!