Anonym (TS) skrev 2013-01-14 20:29:54 följande:
1. Om han skulle påstå att jag ändå skulle tagit hand om barnet för att jag är kvinna kan jag hävda att han i såfall skulle bytt mina bildäck, skottat garageuppfarten, tagit junior på fotboll och dragit in pengarna till hushållet. Ingen kvinna tar hand om barn och hem gratis. 2. Mitt arbete har ett pris och det är min alternativkostnad. I princip min timlön om jag skulle vara på arbetet (vilket jag inte kan eftersom JAG tar hand om VÅRT barn). Jag är högavlönad och därmed en dyr "barnvakt" för en low life "pappa".
1. Att byta bildäck kostar tvåhundra kronor höst och vår, han medger detta och för det fall domstolen finner att skadeståndsskyldighet föreligger medger han ett skadestånd på fyrahundra kronor per år.
2. Att skotta garageuppfarten är ingenting han skulle gjort eftersom han tyvärr har ryggproblem. Om ni hade fortsatt tillsammans skulle ni ha flyttat till lägenhet så ni hade sluppit detta med era dåliga ryggar.
3. Att ta junior på fotboll är för det första inte nödvändigt och för det andra inte förknippat med någon ekonomisk skada för dig. Fotbollsmatcher ligger sällan på normal arbetstid och i enlighet med vad han tidigare anfört så fanns det 100 dagtidsjobb att söka i din kommun med bättre betalt än ditt gamla nattjobb. Med din fantastiska kompetens borde du kunnat få något av dem. Din inkomstförlust är därför frivillig och inte barn- eller fotbollsrelaterad. Eventuellt fotbollsskadestånd är dessutom för tidigt väckt eftersom junior inte spelar fotboll i nuläget och man vet inte vilka intressen som uppkommer i framtiden.
4. Det bestrids att du skulle arbetat alla de timmar på dygnet som du yrkar ersättning för. Det bestrids att du skulle arbetat mera över huvud taget. Som han uppfattade din inställning före skilsmässan så önskade du gå ner i tid ändå. Han själv var mycket nära att bli arbetslös härom året och hade han varit gift skulle han förlorat jobbet. Intygas av hans chef tillika kompis. Familjen skulle därför inte varit särskilt mycket rikare om ni varit ihop. Det är du som påstår och yrkar, så det är du som har bevisbördan för din exakta skada.
Ditt drag. Advokaterna debiterar sannolikt minst 1 timme per sida i varje inlaga de skriver, plus inläsningstid plus tid för att gå igenom nästa drag med klienten. För din kännedom antagligen ca 1500 kr per timme.