• Anonym

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Anonym (TS) skrev 2013-01-14 16:47:10 följande:

Det handlar också om hur mycket extraarbete jag tvingas utför varje vecka på grund av "pappans" avtalsbrott (hans arbete). Veckan har 168 timmar. Barnet sover i runda slängar hälften 84 timmar och är på förskolan 40. Eftersom man som förälder ändå har beredskap under de timmarna och kan tvingas till arbete så är det värt kanske hälften, 62 timmar av arbete. Resterande 44 timmar handlar om att ta hand om barnet. Det blir sammanlagt 106 timmars arbetsvecka. 53 timmar i veckan är mitt ansvar. 53 timmar är "pappans" ansvar. Med andra ord utför jag 53 timmar gratisarbete i veckan åt "pappan". Det finns roligare saker att göra än att tvingas göra någon annans arbetsuppgifter gratis.
    Du räknar konstigt. Det handlar om 44 timmar vaken och hemma med barnet varje vecka. Av de timmarna menar du att pappan skulle ha ALLA? Drömmer Varför räcker det inte med att han har 22 om du nu vill dela "arbetet"? Sovtid räknas aldrig som arbete...
  • Anonym

Hoppas verkligen att ts är ett troll, annars borde hon inte få ha barn, bland det sjukaste jag läst.

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-14 20:29:54 följande:

1. Om han skulle påstå att jag ändå skulle tagit hand om barnet för att jag är kvinna kan jag hävda att han i såfall skulle bytt mina bildäck, skottat garageuppfarten, tagit junior på fotboll och dragit in pengarna till hushållet. Ingen kvinna tar hand om barn och hem gratis. 2. Mitt arbete har ett pris och det är min alternativkostnad. I princip min timlön om jag skulle vara på arbetet (vilket jag inte kan eftersom JAG tar hand om VÅRT barn). Jag är högavlönad och därmed en dyr "barnvakt" för en low life "pappa".
    1. Inte?Drömmer
    2. Har du inget arbete för att du har barn? Lever du på soc?? Hur kan du vara högavlönad utan arbete?
  • Anonym

Rent moraliskt har du ju fullständigt rätt - men juridiskt har du inge chans. Förr i världen tror jag man kunde stämma en man för att han hade dragit tillbaka ett äktenskapslöfte, men det avskaffade man nog i början på 1900-talet.

Om du är ute efter ekonomisk kompensation - försök då istället få höge underhållsbidrag av barnafadern.

• Anonym
    Loriyana skrev 2013-01-14 21:59:17 följande:

Jag tycker att TS är underbart fräsh. Till skillnad från de flesta kvinnorna i Sverige så daltar hon inte med männen utan anser att de måste stå för sina handlingar.
    "Daltar med männen"? Tycker snarare att Ts bidrar till att ge människor en negativ syn på ensamstående föräldrar genom att fokusera på fel saker och genom att se sitt barn som ett objekt som kan ge henne pengar.
  • Anonym

Ts skrev:

Tycker att det blir mer rättvist om vi båda är ruinerade ekonomiskt än att bara jag är det.

Jag vill ha min halva av barnet. Inte hans och har inga ambitioner om att ta hand om hans halva gratis.

Jag är intresserad av att sätta dit low life "pappan" för att han dumpat sin skit på min bakgård. Jag blir tvungen att skyffla undan skiten men gör det såklart inte gratis.

Nog låter det som om Ts vill hämnas....

• Anonym
    vetvadjagvill skrev 2013-01-14 23:41:47 följande:

kostar barnet mer än 1273 + 1050 ?

kan du bevisa det ?

om inte så kommer du inte få ett enda öre mer och du kommer få betala för hans ombud också och jag tror inte du har rättshjälp/skydd när det gäller underhåll utan det är ur egen ficka.     

stäm när barnet börjat skolan istället.

Fram tills dess får du snåla.

Stämningen handlar inte om underhåll utan om skadestånd för avtalsbrott...
  • Anonym
    vetvadjagvill skrev 2013-01-14 23:47:29 följande:

förlåt jag brast ur i skratt när jag läste det.

Enligt vilken lag paragraf då undrar jag :)
    I don´t know... men Ts har en jurist som är redo att ge järnet....
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-14 20:29:54 följande:
    1. Om han skulle påstå att jag ändå skulle tagit hand om barnet för att jag är kvinna kan jag hävda att han i såfall skulle bytt mina bildäck, skottat garageuppfarten, tagit junior på fotboll och dragit in pengarna till hushållet. Ingen kvinna tar hand om barn och hem gratis. 2. Mitt arbete har ett pris och det är min alternativkostnad. I princip min timlön om jag skulle vara på arbetet (vilket jag inte kan eftersom JAG tar hand om VÅRT barn). Jag är högavlönad och därmed en dyr "barnvakt" för en low life "pappa".

1. Att byta bildäck kostar tvåhundra kronor höst och vår, han medger detta och för det fall domstolen finner att skadeståndsskyldighet föreligger medger han ett skadestånd på fyrahundra kronor per år.

2. Att skotta garageuppfarten är ingenting han skulle gjort eftersom han tyvärr har ryggproblem. Om ni hade fortsatt tillsammans skulle ni ha flyttat till lägenhet så ni hade sluppit detta med era dåliga ryggar.

3. Att ta junior på fotboll är för det första inte nödvändigt och för det andra inte förknippat med någon ekonomisk skada för dig. Fotbollsmatcher ligger sällan på normal arbetstid och i enlighet med vad han tidigare anfört så fanns det 100 dagtidsjobb att söka i din kommun med bättre betalt än ditt gamla nattjobb. Med din fantastiska kompetens borde du kunnat få något av dem. Din inkomstförlust är därför frivillig och inte barn- eller fotbollsrelaterad. Eventuellt fotbollsskadestånd är dessutom för tidigt väckt eftersom junior inte spelar fotboll i nuläget och man vet inte vilka intressen som uppkommer i framtiden.

4. Det bestrids att du skulle arbetat alla de timmar på dygnet som du yrkar ersättning för. Det bestrids att du skulle arbetat mera över huvud taget. Som han uppfattade din inställning före skilsmässan så önskade du gå ner i tid ändå. Han själv var mycket nära att bli arbetslös härom året och hade han varit gift skulle han förlorat jobbet. Intygas av hans chef tillika kompis. Familjen skulle därför inte varit särskilt mycket rikare om ni varit ihop. Det är du som påstår och yrkar, så det är du som har bevisbördan för din exakta skada.

Ditt drag. Advokaterna debiterar sannolikt minst 1 timme per sida i varje inlaga de skriver, plus inläsningstid plus tid för att gå igenom nästa drag med klienten. För din kännedom antagligen ca 1500 kr per timme.
  • Anonym

Lilla du vad tror du igentligen? vadå avtalsbrott. han tar inte hand om ert gemensamma barn och sorry du kommer varken kunna tvinga honom eller ruinera honom.

Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!