• Anonym

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Har han pengar?
    Tycker det låter bra att stämma honom. Självklart ska han betala för sitt barn.  

• Anonym

Varför jobbar du inte och har dagis?

Är barnet ovanligt dyr i kostnader eller hur tänkte du kunna få högre ersättning av pappan?

• Anonym

Skulle vara intressant att höra hur det går! Så glöm inte att uppdatera när det är färdigtvistat :)

Sen hoppas jag att barnet inte märker av att du inte vill ta hand om hen på heltid..!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-13 12:40:18 följande:
    Varför jobbar du inte och har dagis?

Är barnet ovanligt dyr i kostnader eller hur tänkte du kunna få högre ersättning av pappan?

Det står ju att hon jobbar! Men har fått byta till ett sämre jobb och tjänar mindre pengar.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 12:47:36 följande:

Redan snackat med en jurist. Hon står bakom mig. Säger att det kommer att bli svårt men inte alls omöjligt. Skulle aldrig dra igång en rättstvist som jag på förhand vet är omöjlig. Men jag gillar och chansa också. Och vill ruinera "pappan" som sagt. Tycker att det blir mer rättvist om vi båda är ruinerade ekonomiskt än att bara jag är det.
    Ja, juristen får ju betalt oavsett, så självklart säger hon inte att det är kört om du är beredd att öppna plånboken.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-13 12:43:27 följande:
    Det står ju att hon jobbar! Men har fått byta till ett sämre jobb och tjänar mindre pengar.

TS påstår sig ta hand om barnet 24 timmar per dygn. Då stämmer inte det alltså. Att TS valt att byta jobb är hennes val, inte pappans problem.
  • Anonym

Varför gör han allt sånt med sin nya vad gjorde ni tillsammans i ert förhållande tex ibland undrar man lika ansvar för barnet .

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 14:05:46 följande:

Kommer att stämma "pappan" för avtalsbrott (inte på högre underhållsbidrag).
    Haha, kommer aldrig funka. Hur ska ni bevisa erat Avtal?
  • Anonym

Finns det något liknande fall och hur långt upp i domstolarna har det gått?

• Anonym
    Frontline skrev 2013-01-13 15:04:54 följande:
    Du verkar bitter du med...

Klart som fan man blir bitter när man får ta ansvar för något man trodde man skulle vara två om!?

Det är nyttigt att få gnälla av sig och vara arg, bara man tar tag i sig själv och går vidare sen.
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!