• Anonym

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Men herregud, varför överhuvudtaget skaffa barn om man bara ser dem som problem???

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:20:16 följande:

Parterna avtalade fram att de skulle ha sex med varandra och sedan gjorde de precis det de avtalat fram - hade sex. Inget avtalsbrott där inte.
    Nja, en påstod sej ha blivit våldtagen. Kan han då stämma henne för avtalsbrott?
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:10:00 följande:

Varför skulle "pappan" hata barnet för MITT beteende? Barnet är väl inte ansvarigt för MINA val och handlingar här i livet..??!?
    Du representerar barnet. Om du gör livet jobbigt för pappan kommer hans vilja att träffa barnet att minska.
  • Anonym

Du kommer att förlora processen och få betala rättegångskostnaderna.
    Det låter som att du behöver en stödfamilj för att få avlastning. Vilken kommun bor du i?

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:25:13 följande:

Så mycket det bara går. Det kommer att bli skillnaden på om jag tvingas skaffa mig en tonårig au pair från moldavien eller en professionell barnflicka.
    Tänk vad olika man ser på saker. Just nu smider jag planer hemma på hur jag ska SLIPPA ha varannan vecka
    för mitt barn. Vill att pappan bara ska ha varannan helg för jag kan inte tänka mig att var ifrån hen halva hennes uppväxttid. Bara tanken känns jättejobbig. Får se hur det blir i framtiden. Kanske ändrar jag mig när barnet är äldre och jag inser hur mycket jobb det är, vem vet men just nu känner jag i alla fall absolut inte för det.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 17:19:18 följande:

Fast tyvärr är jag inte intresserad av ett högre underhållsbidrag. Jag är intresserad av att sätta dit low life "pappan" för att han dumpat sin skit på min bakgård. Jag blir tvungen att skyffla undan skiten men gör det såklart inte gratis.
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 17:19:18 följande:

Fast tyvärr är jag inte intresserad av ett högre underhållsbidrag. Jag är intresserad av att sätta dit low life "pappan" för att han dumpat sin skit på min bakgård. Jag blir tvungen att skyffla undan skiten men gör det såklart inte gratis.

Hoppas soc för upp ögonen för dig eller att någon anmäler dig så att de kan placera barnet i en kärleksfull familj som inte refererar till barnet som skit. 
  • Anonym
    jashrinah skrev 2013-01-13 21:28:26 följande:
    när man separerar vad / vem avgör vem som blir boende förälder ? 
    Det beror på vad föräldrarna vill.
  • Anonym
    jashrinah skrev 2013-01-13 21:28:26 följande:
    när man separerar vad / vem avgör vem som blir boende förälder ? 
    Den som har barnet största delen av tiden. Om man direkt efter separationen har barnen varannan vecka får man väl komma överens om det antar jag. Den som bor närmast dagiset tror jag det blir i så fall.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:25:13 följande:

Så mycket det bara går. Det kommer att bli skillnaden på om jag tvingas skaffa mig en tonårig au pair från moldavien eller en professionell barnflicka.
    Så du tror att du kan anlita en barnflicka för runt 1300 i mån? 
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:33:29 följande:

Vi kom överens om att skaffa barn efter att ha diskuterat det fram och tillbaka ett tag. Vi pratade om hur vi skulle uppfostra barnet, hur vi skulle dela upp föräldraledigheten, jada jada. Jag hade det till och med som krav att vi skulle dela på föräldraledigheten. No problems var det då. Och han svor på att aldrig bli som sin egen pappa (som försvann såklart). Jag uppfattade det som om vi muntligt förhandlade fram ett bindande avtal om att gemensamt skaffa barn och ta hand om det tillsammans.
    Var i lagen hittar du stöd för att man juridiskt kan avtala om att skaffa barn och ta hand om det tillsammans och att det skulle vara straffbart att bryta mot det "avtalet"?
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!