• Anonym

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Anonym (ensam) skrev 2013-01-13 18:17:11 följande:

Vi VET vad TS tänker stämma för och det är just det vi försöker få TS att tänka om angående. Att försöka få högre underhållsbidrag innebär en chans att få det om nu pappan har hög inomst, det krävs inte några extraordinära kostnader för barnet för det. Att stämma för avtalsbrott innebär tvärtom en stor risk för ökade utgifter för TS.
    Eftersom barnet och pappan aldrig bott tillsammans och barnet aldrig fått åtnjuta pappans högre inkomst och barnet fortfarande är liten så är det i stort sett omöjligt att få igenom högre underhåll. Barn mellan 0-6 år beräknas enligt domstol kosta 65% av basbeloppet per år, dvs ca 2400 kr/månad.
  • Anonym
    Anonym (ensam) skrev 2013-01-13 18:28:14 följande:

Inte alls. Och definitivt inte ens i närheten av lika svårt som att ruinera pappan genom en stämning för avtalsbrott, Seriöst.
    Du har fel när du vill påstå att det är lätt att få igenom högre underhåll för småbarn utan att man även har högre kostnader för barnets behov.
  • Anonym
    Anonym (ensam) skrev 2013-01-13 18:34:35 följande:

Var skriver jag att det är lätt? Ingenstanns.

"kan få"
    "chans att få det", "det KRÄVS inte extraordinära kostnader"
    Inte alls i stort sett omöjligt

DET är vad jag skriver.

Att däremot ruinera pappan genom att stämma för avtalsbrott är dömt att misslyckas, och när det gör det så står TS där med kostnaderna för processen.
    Om det inte krävs högre kostnader för barnet än vad som anses normalt per månad, dvs 2400 enligt tingsrättens mall, så undrar jag VAD du menar.

• Anonym
    Anonym (ensam) skrev 2013-01-13 18:41:32 följande:

Just vad jag skriver. Att det inte KRÄVS. Att det finns CHANS att få det ändå baserat på förhållandet mellan föräldrarnas inkomstnivåer.

OMG
    Synd att du ger falska förhoppningar till andra.
  • Anonym

Den situation sin fd har försatt dig dig känns säkert väldigt frustrerande men att få du har ingen chans i rätten. I civilrättsmål så betalar förloraren  allas advokatkostnader, dvs i detta  fall båda din och din fd. Så han kommer att sitta där med sin advokat och du med din och båda advokaterna har vetskapen om att du kommer att betala deras lön.

Från hans sida sett är det här fallet så lätt att vinna att han kunde göra det själv men han kan vara rätt säker på att han vinner så han kan säkert kosta på sig, ursäkta dig med att hitta den dyraste advokat han finner. Så förutom att betala din advokat som lurat dig och hans advokat som han egentligen aldrig behövde så hur frustrerad kommer du att känna dig efteråt när du är ruinerad och han inte har satsat en krona på det här, han kanske inte ens behövde säga nåt i rätten, bara sitta där?

• Anonym

Intressant tanke att man skulle kunna stämma en kille för avtalsbrott för att han ändrade sig ang att vara en närvarande förälder. Tänk en tjej och en kille som kommer överens om sex, båda njuter men så ändrar sig tjejen efteråt och anmäler killen för våldtäkt, menar du att killen då ska anses ha våldtagit tjejen och bli dömd för det?

• Anonym
    Ramborg skrev 2013-01-13 19:34:31 följande:

Vilken konstig liknelse.
    Inte alls, avtal som avtal.

• Anonym

Försök skaffa en styvpappa till barnet istället, det har både du och barnet glädje av. Då får han en manlig förebild, du får avlastning och en man.:)

Du kan inte tvinga honom att umgås med sitt barn tyvärr. Du tjänar inget på att stämma. Vad ska du stämma honom på menar du?

Du kan stämma på att få mer i underhållsstöd men de enda som ev kan få betala mer (då det kan löna sig att stämma på mer underhållsstöd) är när pappan i fråga tjänar ca 40.000-50000 kr i månaden minst.
    Har kollat upp detta. Ring en jurist och be hen räkna ut om det skulle löna sig. Det kostar att de gör uträkningen men om det inte lönar sig så behöver du inte slänga ut en massa pengar i onödan på jurister.

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:04:27 följande:

Det handlar inte om hämnd. Det handlar om att jag inte orkar vara en bra mamma 100% av tiden. Det är inte meningen att man ska vara ensam med ett barn. Om naturen hade ämnat det på det viset så skulle det inte behövas två föräldrar att skapa liv. Jag skulle orka vara en bra mamma 50% av tiden. Jag är inte superwoman utan bara en människa. Stämma skiten tänker jag göra och sedan kommer jag anlita mig en barnflicka eller nåt för pengarna och bli den bästa morsan ever.
    Inte för att vara elak men tänkte du inte alls på risken att du skulle kunna bli ensamstående under barnets uppväxt, när du insåg att du var gravid och valde att behålla?

Fast pengar får du aldrig.
  • Anonym

örlåt, men skrämmande hur du skriver om ditt barn.. även om du påstår att de är din lilla älskling!

Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!