Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

blissed skrev 2013-01-12 16:33:39 följande:
    Okej bli tillsammans med hene då och föd fram era flator till barn.

Tror inte hon skulle vara intresserad av mig. Och jag vill inte ha barn, oavsett läggning, kön eller något annat.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Alecto skrev 2013-01-12 16:34:08 följande:
    Men suck - hur kunde du Drömmer

Flört
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:45:00 följande:
    Du har rätt. Naturligtvis.

Men: varför odlar även nordiska invandrare denna hatkultur gentemot Sverige och allt svenskt?

Kan du förklara det? Jag kan det inte.

Det är nog vanligt bland folk som känner sig felfördelade på något vis? SD-are hatar invandrare, vänsterfolk hatar rika, rika hatar "massan", intellektuella ser ned på obildade, obildade ser ned på "glasögonormar"... Mår man piss behöver man någon att skylla på. Som invandrare är det lätt att skylla allt på svenskarna. Som svensk är det lätt att skylla allt på invandrarna. Fastän felet kan ligga någon helt annan stans, kanske till och med hos en själv.
  • Dorian Ertymexx
    P30 skrev 2013-01-12 16:43:06 följande:
    Boken som jag skrev om i inlägget på fl-sidan som jag länkade till! :)
    Eftersom browsern klippte bort halva texten i inlägget blev det inte riktigt som originalet...

Länkar igen: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m68299247.html 

Ah, det var den boken jag trodde det var. Sex at dawn. Inte läst den själv, men sett TED-klipp med en av författarna, som jag gillade. Glad
  • Dorian Ertymexx
    modesto skrev 2013-01-12 16:45:22 följande:
    Gjorde hon fel att hon hade en tröja som det stod sverige på?

Nej. Rektorn gjorde fel där. Men vad har det med invandrarna att göra?
  • Dorian Ertymexx
    Rushmore skrev 2013-01-12 16:49:02 följande:
    Jag talar inte bara om synen på just sexualitet utan även andra saker. 

Jo, jag vet att det finns feminister även i Saudi, men livsstilen jag som kvinna skulle behöva leva under där (täcka hela mig, inte få köra bil, inte få gå ut utan manlig eskort, inte få vistas överallt) är så fruktansvärt långt från hur jag någonsin skulle kunna tänka mig att leva att jag absolut inte skulle kunna reflektera över att flytta dit. 
    Det är ofattbart varför så  många utländska medborgare väljer att komma hit när de inte har minsta vilja att acceptera eller leva i vårt samhälle. De skulle förmodligen trivas bättre i Saudiarabien.  

Sverige har (än så länge) ett gott rykte om sig att vara ett tolerant, frihetsälskande land. Och att man får vara sig själv här. Och det får man ju, i stort sett, även om vissa åsikter och sätt att vara är mindre poppis än andra (och nej, SD har LÅNGT ifrån rätt att bära offerkoftan här).
  • Dorian Ertymexx
    modesto skrev 2013-01-12 16:52:43 följande:

och behålla sin tro och traditioner och

bygga upp sitt land som många andra länder gjorde efter andra världskriget, utkämpade sina krig, sen byggde upp sina länder från ruinerna. Vem ska annars göra det när all befolkning bor någon annanstans där det är bekvämare?

Du menar att folk INTE flydde i miljontal under andra världskriget? Hört talas om Wallenberg?
  • Dorian Ertymexx
    modesto skrev 2013-01-12 16:56:26 följande:

det har att göra med vad som anses PK tänkande i invandrarfrågan i Sverige, det är fult och rasistiskt att visa att man är stolt svensk med sin tröja i det fallet

Nej, det är det inte. Det var det under en period på 80- och 90-talet när BSS (sedemera SD) valde att sno svenska flaggan och nationalsången och göra dem till rasistiska slagdängor.
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:57:53 följande:
    Kan det vara så att olikheten skrämmer?

Den egna oförmågan skrämmer?

Med andra ord har  den mörka epoken fascism och nazism inte hämtat sina idér från främmande världar?
    Inifrån oss själva föds ideologier som dessa. Håll emot den som kan.

Ja, litet så. Man är kanske också rädd att göra bort sig. Att känna sig utanför och främmande, på samma sätt som motsvarande känsla är att känna sig skrämd av det främmande.

Minns när jag kom till Sverige, var sex år då. Mitt första möte med svenskar var två killar i ishockeymundering som manglade in mig i ett hörn. Kan inte säga att jag blev snäll och vänskaplig av det, utan blev arg på alla jag träffade, eftersom jag var rädd och trodde att alla var sådana. Men med tiden så lärde jag känna folk, trots min initiala rädsla och vrede, och jag var smart nog att fatta de flesta koderna rätt snabbt (så är man ju också en liten svamp som unge). Om jag inte har fel, det var trotts allt en livstid sedan, så lärde jag först känna ett par koreanska tjejer som bodde i närheten, och via dem lärde jag känna finnarna och svenskarna som bodde där. Men till en början så kände jag nog väldigt mycket vrede och frustration över att språket var så konstigt, att folk var elaka och att ingen ville leka med mig.

Det kanske är likadant, fast mer vuxenperspektiv, för dem?     
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..