Servilia skrev 2013-01-12 22:11:22 följande:
Glömde: kvinnobröst är ju något som får män att gå igång, så det är ganska självklart att de är "förargelseväckande" på gator och torg. Under amningsperoden sipprar det även mjölk ur dem, vilket kan uppfattas som äckligt.
Nope. Det får vissa män att gå igång, och det mest för att de inte sett så mycket bröst. Det är som med vade. För hundra år sedan ansågs det ju som rena rama porren att visa vaderna. Idag anses blottade vader knappt vara anmärkningsvärt.
Det riktigt roliga är att även om vi kulturellt är lärda att bröst ska vara såååå tändande, så är det långtifrån alla män som tycker att bröst är så fascinerande. Jag tänder mer på hals, rygg och näsa, och är också svag för snygga ben. Hälften av dessa ser jag dagligen, andra hälften rätt ofta i alla fall sommartid. Men även om jag ser en skitsexig hals, med tillhörande vacker näsa och tokheta ben, så blir jag inte ett okontrollerat monster för det. Jag tror inte att jag är något slags helgon till man, jag är rätt normal. Om bröst slutade ses som något tabubelagt skulle män sluta bli så fixerade vid dem.
Notera dock att det INTE innebär, som en del tror, att bröst skulle tappa sin attraktionskraft. Det är som med vilken kroppsdel som helst - är de snygga så är det snyggt. Men den absoluta majoriteten skulle inte bli kåtzombies som började förgripa sig på kvinnor på öppen gata, lika litet som det hotet infriades när kvinnor slutade dölja vader, lår, mage och andra kroppsdelar.