Inlägg från: Svenskflicka |Visa alla inlägg
  • Svenskflicka

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

pontus1992 skrev 2013-01-12 03:58:52 följande:
    tyckte det var hemskt här om dan då jag läste ett CV som hade kommit in till receptionsmailen. Det var skickat av en 34 årig pakistanier. Denna kille hade 4 års universitetsstudier i ekonomi och businessmanagment. Han hade jobbat som gymnasielärare i 5 år. Han talade flytande 5 språk och väldigt bra svenska efter att ha varit här i 4 år.Han sökte jobb som hotellstädare. Det är absolut inget fel med våra städare de gör helt klart ett av de hårdaste och mest vktiga jobbet på min arbetsplats men det krävs inte den erfarenheten som denna kille hade.. Han söker jobb som hotellstädare för att han är Pakistanier. DET ÄR RASISM

"1) uppfattningen att det är rimligt att indela människosläktet i ett antal distinkta raser utifrån fenotypiska skillnader (yttre kännemärken);

2) antagandet att det finns ett samband mellan å ena sidan sådana fenotypiska skillnader och å andra sidan nedärvda mentala och intellektuella anlag, beteendemönster samt lynne och moralisk karaktär;

3) antagandet att dessa nedärvda drag är gemensamma för alla medlemmar av respektive raser;

4) övertygelsen att raserna låter sig klassificeras i en hierarki, beroende på kvaliteten av de nedärvda dragen;

5) föreställningen att denna hierarkiska klassifikation ..." från NE

Personligen ser jag då inte kopplingen till rasism, men klart att han blivit kränkt. 

• Svenskflicka
    JeanBillie skrev 2013-01-12 06:24:09 följande:
    Ta frågan till Flashback, på Familjeliv får man inte vara realistisk utan att bli påhoppad.
    Klart att hon får räkna med lite motstånd om hon slänger ur sig det hon gjort. 
  • Svenskflicka
    Ejder skrev 2013-01-12 08:36:27 följande:
    Nej, jag vet vilket ju förklarar varför hälften av alkla äktenskap slutar i skilsmässa.Det är omöjligt att vara gift med en tjej som ser ut som Hanna Fahl utan att bli sexuellt frustrerad.
    Men äktenskap handlar om så mycket mer än sex. Jag tycker  du är väldigt nedlåtande.
  • Svenskflicka
    Den vita staden skrev 2013-01-12 11:45:52 följande:
    Vad i det jag skrev svarade du på? Inget, så varför då citera mig?

var har jag citerat dig då??
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-12 11:56:08 följande:
    Bilden tog jag av en Persisk tjej i canada men det spelr ingen roll, jag kanske inte vill ha min egna bild här för att jag skulle Bli igenkänd och det vill jag inte så då tog jag en annan persisk tjejs bild men det spelar ingen roll som sagt. Jag som person finns och detta hände mig förra veckan därför starta jag denna tråd, och jag är 19 och blivande mamma och bor i nordvästra Sthlm området. många är upprörda ser jag, men min uppfattning av svenka tjejer har inte ändrats nu när jag läst se flesta inlägg här , ÅTERIGEN detta hände mig alldeles nyligen jag bröt kontakten med min svenska tjejkompis därför vände jag mig till detta forum . Om jag skulle haft min egna bild skulle det innebära fara för mig pga dessa åsikter och tankar jag har om svenskar och jag är gravid så vill absoluta ha nåt fysiskt problem om
    Nu jag skulle haft min riktiga bild . Men alla vi persiska tjejer är mycket lika i utseendet så jag tycker ni ska sluta och haka upp er på bilden , fokusera på själv ämnet, sanningen om svenka tjejer . tack för mig .
    Öhh, alla persiska tjejer är väl inte homgena??? 
  • Svenskflicka
    Snöviolen skrev 2013-01-12 12:27:22 följande:
    Så när en svensk är rak då är man rasist. Bra då vet jag.
    Ja det har erfarenhet av iallafall
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-12 13:04:38 följande:

Stockholm, Kista och det är inget ghetto. Min man bor i Solna och jag bor hos honom nu men jag har vuxit upp i Kista. Det är Rinkeby Tensta Husby kallas ghetton, inte kista. ja jag är född här men ändras min etnicitet för det eller ? Jag är och kommer alltid att vara persisk för min mamma oxh pappa är det och de skapade mig , inte svenska föräldrar med andra ord och ja jag är född här men det ändrar ju inte på min etnicitet ?
    Shit, och jag som skall flytta till solna. Tur att det är stort så att jag slipper att bli kränkt av dig och din man. 
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-12 14:19:19 följande:
    Om du kränker oss så är det klart att du blir kränkt dubbelt tillbaka. Men du behöver inte vara orolig, vi kränker inte någon bara såhär.. om nån kränker oss så då är det klart att vi ''ger tillbaka'' det är ju det vanliga som alla gör. 
    Okej, nämn ett ställe där jag verkligen har kränkt er.
    När jag sade att jag inte attraherats av din sort, menar jag givetvis att jag inte tänder på killar från mellanöstern.  
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-12 14:02:14 följande:
    Jag förklara att jag inte hade min egna bild för jag vill inte att folk ska veta vem jag är, vad vet jag kanske någon som känner mig skulle sett mig här med dessa åsikter som många blivit upprörda över. vill absolut inte ha problem eller fysiskt problem av nåt slag för att jag är Gravid. Bilden jag tog var från en Persisk tjej, men det spelar ingen roll, huvudsaken är ju fokus på ämnet samt topic vilket är som svenskar som är smyg rasister och Svenska tjejers beteenden. 
    Jamen hur ska vi då veta att du är så gudomligt mycket snyggare än alla svenska kvinnor om vi inte vet hur du ser ut??
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-12 14:36:14 följande:
    Hur och när var jag rasistiskt  Att säga sanningen och den tråkiga och äckliga sanningen om vissa av era tjejer betyder inte att man är rasist, åh herregud . Jag har aldrig sagt att alla Svenska tjejer är på det sättet och att jag har förklarat många gånger att jag INTE har problem med Svenskar men ändå vill du få det o låta som att jag hatar ALLA svenskar vilket jag självklart inte gör. Jag har svenska vänner kvar och jag älskar dom och kommer bra överrens med dom aannars skulle vi inte umgåtts? 
    ena stunden säger du att det är en sanning som måste komma ut om oss svenska kvinnor, och andra stunden säger du att det inte är alla svenskar, för att i en tredje stund byta till det första argumentet, ska du bestämma dig hur du vill ha det ??
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-12 14:36:14 följande:
    Hur och när var jag rasistiskt  Att säga sanningen och den tråkiga och äckliga sanningen om vissa av era tjejer betyder inte att man är rasist, åh herregud . Jag har aldrig sagt att alla Svenska tjejer är på det sättet och att jag har förklarat många gånger att jag INTE har problem med Svenskar men ändå vill du få det o låta som att jag hatar ALLA svenskar vilket jag självklart inte gör. Jag har svenska vänner kvar och jag älskar dom och kommer bra överrens med dom aannars skulle vi inte umgåtts? 
    Men för att hålla oss till fakta, du har dina åsikter om oss svenska kvinnor och vårt sexuella liv. Du har faktiskt möjligheten att flytta tillbaka till iran eller hur, då skulle du aldrig behöva lägga ner tid på att störa dig på svenska beteenden.
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-12 14:42:29 följande:
    Från allra första början så skrev jag ju att INTE ALLA SVENSKA TJEJER är så, snälla du kan gå tillbaka o läsa så slipper du fråga mig så mycket. Allt det jag skrivit finns kvar och det är bara gå tillbaka och se om du har glömt eller inte tror på mina ord.
    Du har inte skrivit ALLA, men du refererar hela tiden till oss svenska kvinnor, jag tycker att det låter som en grov generalisering.
  • Svenskflicka
    Cadencee skrev 2013-01-12 14:49:55 följande:
    håller faktiskt med dig där. det är hemskt hur det har blivit. nu är jag "bara" 20 år men det du nämner i denna kommentar var normalt för mig fram till det att jag började högstadiet tror jag, då blev det andra tongångar. En tjej (svensk) blev hemskickad från skolan för att hon vägrade ta av sig sin hoodtröja som var rosa och som det stog sverige på. Skolan påstod att det var rasistiskt att ha en sådant tröja men hade det stått finland, danmark, iran, spanien så hade det inte varit något problem. :S
    Vi får inte vara stolta svenskar, men man får vara en stolt iranier, och dessutom kränka andra.
  • Svenskflicka
    blissed skrev 2013-01-12 14:52:43 följande:
    En annan grej som TS inte tagit upp .. en vanlig grej för svenska är att vara allmänt äckliga?! Klä sig fult, ha fult hår med kort hipster lugg, gå runt i polarn och pyret samt odd molly kläder, halvtjocka, trista, vågar inte säga va ni tycker, konflikträdda men nu sitter ni bakom datorn då vågar ni minsann.. patetiskt
    hoppas att det var ett skämt.
  • Svenskflicka
    modesto skrev 2013-01-12 15:22:14 följande:
    sverige har åsiktsfrihet bara för dem som har "rätt" åsikter. Att ha negativa åsikter om invandring och tillhöra SD kan leda till svåra konsekvenser

Precis min tanke. 
  • Svenskflicka
    blissed skrev 2013-01-12 18:13:10 följande:
    smaken är som baken DELAD och tur de så vi inte får fri invandring i sverige
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..