Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Svenskflicka skrev 2013-01-12 14:52:32 följande:
    Vi får inte vara stolta svenskar, men man får vara en stolt iranier, och dessutom kränka andra.

Man får visst vara stolt svensk. Så länge som "stolt svensk" inte innebär att skrika rasistiska slagord i nunan på folk.

Att det sedan finns skitnödiga rektorer som övertolkar är en annan femma. Att det å andra sidan en massa smygrassar som fabulerar, hittar på och övertolkar å sin sida är ännu en annan femma. Nej, man har inte alltid sjungit nationalsången i alla skolor på avslutningarna. Man har heller inte alltid gått till kyrkan i alla skolor. 
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Persisk skrev 2013-01-12 14:55:26 följande:
    Som sagt inget jämfört med dom värsta förorterna som inte ens jag sätter min fot i. Ser mycket Svenskar i Kista och runt Centrum området så finns ju alla kända ''märken'' företag och byggnader. Kista galleria är även en av Stockholms större, samt bättre och har bäst och längsta öppettider. KTH har nån byggnad i kista och det bor massor med utländska studenter (MÅNGA iranska studenter)

Det är så roligt att du sitter och är rasist jämte rasisterna. "Ja, jag är kanske skabbig för dig, men andra blattar är ÄNNU skabbigare, litet som era svenska tjejer!!!"

KTH har Forum i Kista, tillsammans med SU. Och det är studenter från hela världen där.  
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 14:59:38 följande:
    Att du hänger på kista galleria säger en hel del, bara en massa soc-fall som inte har ngt bättre för sig att göra på dagarna, även mycket pundare och alkoholister som hänger där inne.

Du jobbar hårt för att få din stämpel va? Du generaliserar ju precis lika illa som TS!  
  • Dorian Ertymexx
    Rushmore skrev 2013-01-12 15:09:16 följande:
    Jag vet att man inte ska dra alla invandrare över en kam, men varför ser så många av er ner på svenska kvinnor som bejakar sin sexualitet? Vad har du ens med det att göra?

Undrar jag också.
  • Dorian Ertymexx
    modesto skrev 2013-01-12 15:02:04 följande:
    låter riktigt hemskt, att svenskar måste be om ursäkt och skämmas att de är svenskar i sitt eget land

Nu ska vi inte ta i så vi spricker. Menar du på allvar att svenskar inte ska behöva be om ursäkt i Sverige om de gör fel?
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 15:07:41 följande:
    Det kan ju bli konsekvenser av det. Kolla på dom politiker i ett lokalt C-förbund - kommer inte ihåg vilket, men det var i tidningen igår - som sa sanningen om hur det skulle bli om vi hade fri invandring. Nu kommer de antagligen att uteslutas ur partiet... Och om de arbetade t.ex. som lärare eller i vården, så skulle det kunna bli sparken... Jag känner t.o.m. en LASTBILSCHAUFFÖR som blev utesluten ur Transport för att han blev medlem i Sd! (Det här finns antagligen i tidningarna om någon inte tror mig - orkar inte googla själv nu.) Och det var ju HELT bisarrt, eftersom lastbilschaufförer inte ens har kontakt med människor... Jag menar OM Sd nu skulle ha varit något farligt parti, vilket det såklart inte är.

Och även människor emellan, som på din bild, kan det få konsekvenser. Eftersom de flesta är så rädda nu. Om man säger sanningen till en granne, och han faktiskt vet att man har rätt - så kan han ändå känna sig tvungen att säga emot och markera att han inte tycker om en, efter det. För att han är rädd att HAN i sin tur ska bli utfrusen, får sparken, bli utesluten ur sitt fackförbund o.s.v..    

Och ändå, som sagt, så säger folk "sanningen" (läs: SD-propaganda) konstant, hela tiden, överallt. Jäkligt märkligt att det pratas så mycket om något som är tabu och kan få sådana konsekvenser.   
  • Dorian Ertymexx
    Rushmore skrev 2013-01-12 15:09:16 följande:
    Jag vet att man inte ska dra alla invandrare över en kam, men varför ser så många av er ner på svenska kvinnor som bejakar sin sexualitet? Vad har du ens med det att göra?

Inte fler än svenskarna, tyvärr. Bara att kolla i trådar om sex här på FL. Många svenska män och kvinnor som har precis samma tråkiga attityd. Rynkar på näsan
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 15:11:49 följande:
    SD fick min röst i förra valet och kommer få det igen kort och gott sagt så finns det inte mer plats för invandrare när hälften av dom går arbetslösa och knappt kan prata språket sen tycker jag det är så jävla VIDRIGT att det byggs moskéer lite här och var i landet, vi är väl fan inga apor eller som ska behöva ha islam som en av landets stora religioner. Det sjukaste jag läst är nog koranen

...och DÄR fick du stämpeln. Grattis, du är nu en certifierad rasist!
  • Dorian Ertymexx
    Rushmore skrev 2013-01-12 15:14:24 följande:
    Jo, du dömer ju ut din vän, svenska tjejer (här generaliseras det vilt) och alla som har sex på ett annat sätt än vad du har. 

Känns sådär att importera folk som för jämställdheten och sexualiteten 100 år tillbaka i tiden till vårt svenska samhälle måste jag säga. 

Ungefär vad jag brukar säga om SD.

Att använda "importera" om människor visar tyvärr på en väldigt rasistisk åsiktsgrund dock.  
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 15:12:34 följande:

Haha!

Jo, inget är ju svart eller vitt. Jag brukar inte kolla på andra kvinnor, av naturliga skäl, men jag har hört många män säga att svenska kvinnor missköter sitt utseende. Jag tror att feminismen är en stor bov i dramat här. Kort hår och långbyxor är t.ex. sällan attraktivt på en kvinna. (Jo det kan vara det på en jättesöt, slank tonårstjej som skulle klä i allting, men inte på den genomsnittliga, halvgamla, halvtjocka kvinnan.)

Jag tror också att vi skulle vinna på att klä oss mer feminint, använda lite make-up när vi är ute, tona håret eller göra slingor om det är en sådan där vanlig råttfärg, o.s.v.. Samttidigt som jag tycker att det är befriande att vi inte MÅSTE göra det jämt. Att jag FÅR springa till affären i mysbyxor och slarvig hårknut, om jag upptäcker att jag inte har något fett att steka i... 

För det viktigaste för en kvinna är att se vacker ut inför män..?
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..