Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

EnAnonumius skrev 2013-01-12 14:28:21 följande:
    Skriver TS som skrev en helt jäkla kränkande trådstart om Svenskar. 

Nej visst i helvete TS kränkte ju inte svenskar hon sade ju bara "sanningen".

Du TS stick tillbaka till den jäkla hålan du kommer i från. Tycker det är synd om dem som bor i Kista som har en kvinna som granne som både hycklar och för med dubbelmoral.

Mmm, precis som SD "bara säger sanningen". Eller som när järngänget "bara sade sanningen". Heh.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Persisk skrev 2013-01-12 14:36:14 följande:
    Hur och när var jag rasistiskt  Att säga sanningen och den tråkiga och äckliga sanningen om vissa av era tjejer betyder inte att man är rasist, åh herregud . Jag har aldrig sagt att alla Svenska tjejer är på det sättet och att jag har förklarat många gånger att jag INTE har problem med Svenskar men ändå vill du få det o låta som att jag hatar ALLA svenskar vilket jag självklart inte gör. Jag har svenska vänner kvar och jag älskar dom och kommer bra överrens med dom aannars skulle vi inte umgåtts? 

Fråga. Svar.

"Sanningen" är bara tråkig och äcklig för dig. Du försöker sprida dina fördomar baserad på dina neuroser. Trist att du inte gillar kvinnor som gillar sex och som kan ta för sig, men att basera åsikter om ett helt folk på det är faktiskt rasism.
  • Dorian Ertymexx
    Alecto skrev 2013-01-12 14:38:54 följande:
    Om jag skulle uttrycka mig på samma sätt om Iranska män - vad skulle du kalla mig då?

Jag har nämligen inga positiva erfarenheter av iranska män... ALLA är sliskiga, tafsar, kommer med skamliga förslag, luktar illa och är äckliga...

Jag skulle kalla er båda fördomsfulla. Jag är rättvis! Flört
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 14:41:12 följande:
    Det skulle gå att förklara den trådstarten som en provokation av någon som hade tråkigt och ville  ha lite roligt.

Men det finns ett problem: T.S. skriver på äkta invandrarsvenska. Syntaxen är hämtad ur ghettot. (Dyslexi är något helt annat).Trots att du är född i landet, gått i skola här, skriver du (och även talar? ) invandrarsvenska.

Det innebär att du levt  ghettoliv; bland dem som talar som du, tänker som du. Illa. Hur var det med skolan - gick du i en skola med nästan uteslutande invandrarelever?

Med andra ord: den andra generationens invandrare - även de som är födda här - går ur högstadiet utan att kunna korrekt svenska, odlar sina fördomar som rara växter  och bidrar? - med fördomar och rasism till det gemensamma  livet i landet.

Tråkigt och skrämmande.

Och ett stort misslyckande  av det en smula naiva, men i huvudsak välmenande flykting- och invandrarmottagarlandet Sverige.

Inte nödvändigtvis. Man kan härma sådant om man har erfarenhet och talang nog.

Och du generaliserar rätt rejällt där - att en fördomsfull liten själ inte kan skriva korrekt betyder inte att ALLA andra generationare inte kan det. Fan, jag är förstagenerationare och jag skriver bättre svenska än många svenskar. Det går helt enkelt inte att generalisera så, vare sig om invandrares barn eller om svenskor.  
  • Dorian Ertymexx
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 14:42:22 följande:
    Men för att hålla oss till fakta, du har dina åsikter om oss svenska kvinnor och vårt sexuella liv. Du har faktiskt möjligheten att flytta tillbaka till iran eller hur, då skulle du aldrig behöva lägga ner tid på att störa dig på svenska beteenden.

Men hur gör vi med alla ursvenska kristna fundisar, SD-are som strävar efter "traditionella familjevärderingar" och liknande? Vart ska de flytta? Rynkar på näsan
  • Dorian Ertymexx
    Persisk skrev 2013-01-12 14:46:11 följande:
    Konstigt att du tycker så, kan du nämna mig ställen där jag skrivit fel samt gjort stavfel? En annan kvinna här som gjorde inlägg igår skrev ju att jag är perfekt i skrift i svenska så hon trodde att jag är född här vilket jag är .
    Varför i brist på motargument komma med en sådan kommentar och klaga på min svenska vilket INGEN annan har gjort i tråden?  Du är inte från sthlm va? För då skulle du vetat att Kista är en ''bättre'' förort jämfört med husby, tensta, rinkeby osv det får knappas att jämföra dessa.

Ehheh, det ANSES vara en bättre förort. Jag växte också upp i de områdena, och Kista ansågs bättre för att det var mer bråk i Husby. Att många av bråken startades av Kista-kids verkade ofta glömmas bort...
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 14:48:20 följande:
    Kista är ett äckligt område och är ofta förknippat med ghetto och socialfall, många i detta område går även på socialbidrag, känns som att du är en av dom. Med de tankar och åsikter du har och värderingar om alla svenska tjejer har du väl knappast ett jobb.

Det skulle jag inte säga. Kista är inte så magnifikt som Persiskan menar, men det är inte så illa som du menar heller.
  • Dorian Ertymexx
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 14:49:04 följande:
    Du har inte skrivit ALLA, men du refererar hela tiden till oss svenska kvinnor, jag tycker att det låter som en grov generalisering.

Medhåll där. Väldigt lågt faktiskt.
  • Dorian Ertymexx
    Cadencee skrev 2013-01-12 14:49:55 följande:
    håller faktiskt med dig där. det är hemskt hur det har blivit. nu är jag "bara" 20 år men det du nämner i denna kommentar var normalt för mig fram till det att jag började högstadiet tror jag, då blev det andra tongångar. En tjej (svensk) blev hemskickad från skolan för att hon vägrade ta av sig sin hoodtröja som var rosa och som det stog sverige på. Skolan påstod att det var rasistiskt att ha en sådant tröja men hade det stått finland, danmark, iran, spanien så hade det inte varit något problem. :S

Idiotisk rektor.
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 14:51:48 följande:
    Folk har varit snälla.
    Din grammatik och meningsuppbyggnad brister. Jag har alltså inte anmärkt på stavningen.
    Jag känner igen det som just den invandrarsvenska som talas i invandrartäta områden.

Du är alltså inte medveten om det?

Men sättet du resonerar på och din syn på svenskar säger mig att du, trots att du  är född här, lever  ett ghettoliv.
    Det är synd!

Mvh/ Lisa, också en invandrare

Vänligen prata inte om ghetton. Men annars håller jag med.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..