Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

EnAnonumius skrev 2013-01-13 14:39:14 följande:
    Saknar också den tiden.. Mycket.
    Männen och unga grabbar förstod skillnaden mellan bröst i sexuella sammanhang och bröst i offentliga (amning och badande) sammanhang.

Jag fattar inte hur i helvete det svenska samhället kan bllvit så puritansk (igen) kring kvinnokroppen.

Eller som Dorian så klockrent uttryckte det.. "Just på den punkten var det bättre förr"..

Tja,för att vara litet snoffsig så har jag i över tio år talat och varnat om motvågen som jag då såg vara på väg. Då blev jag utskrattad. Blir jag iofs nu också allt som oftast. Ack, inte lätt att vara före sin tid... Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-13 19:09:17 följande:
    Fast jag tror du kan fråga vilken man som helst, och få svaret att mera hår är mer glamouröst och sexigt än mindre hår...

Då har du fel, för jag tycker inte det. Mängden hår är inte relevant för mig.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-13 20:28:20 följande:

Fast det där är ju fortfarande enskilda killar. Det står inte i landets lag, att en kvinna som bär eller inte bär viss klädsel är rättslös.

Du missar poängen. Hela KULTUREN ger stöd åt sådant beteende. Här som i USA. Vi hade ju ett liknande fall här, en ung grabb som förgrep sig på två skolkamrater vid olika tillfällen. Han blev hyllad, de blev slutshameade.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-13 22:48:35 följande:
    Nu vet jag inte vilket fall du talar om. Men att han skulle ha blivit hyllad från OFFICIELLT håll - socialen, polisen, rättsväsendet, riksdagen, regeringen - är naturligtvis rent nonsens.

Officiellt håll sitter inte på fejjan och skriver, så nej. Men det blev facebookstorm kring det.
  • Dorian Ertymexx
    Mammamamman skrev 2013-01-13 22:52:23 följande:

Vilket fall då? Kan du länka till det så man får läsa

Minns inte vad fallet kallades tyvärr, så jag har svårt att hitta det. Det var i fjol eller 2011 i alla fall, så det borde kunna gå att hitta om man orkar leta.
  • Dorian Ertymexx
    Mammamamman skrev 2013-01-13 23:48:28 följande:
    Jag tror nog att det är dags att inse att vi alla är olika och att vi alla måste lära oss att leva sida vid sida,acceptera olikheter och ta vara på det vi kan lära oss av varandras kulturer.
    Det tar så mycket kraft att störa sig på allt o alla,alla är vi ju människor som blir glada,ledsna,arga för samma saker.
    Vi ser likadan ut på insidan oavsett var vi kommer ifrån.

Vi behöver inte tycka om samma saker eller göra likadant men vi kan aldrig säga att någon anna gör fel så länge dom inte bryter mot lagen,för vem bestämmer vad som är rätt eller fel.

Detta blir mitt nyårslöfte.....att se lite vidare än innan
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2013-01-14 22:37:38 följande:

Lite som i Kortedala! Ett övergrepp av nysvenskar, och ett par dagar senare så kör man ett antiracist tåg.Vad tycker du om det ?

Jag ser inte vad det ena har med det andra att göra?
  • Dorian Ertymexx
    Rikard skrev 2013-01-14 06:25:42 följande:
    Dorian, jag tror att du avser våldtäkten i Bjästa utanför Örnsköldsvik, där en ung tjej utsattes för en hatkampanj för att hon anmält en våldtäkt och därmed "förstört" för pojken. De "officiella" i detta sammanhang var bland annat prästen, som "tyckte synd om pojken". www.dn.se/kultur-noje/nyheter/vi-tappade-haka...

Det låter som det ja. Tack!
  • Dorian Ertymexx
    Shaggy Doo skrev 2013-01-14 22:57:33 följande:
    Brist på nyanserat tänkande kanske?

Nope, inte det minsta. Brist på non sequitor-tänkande däremot, ja, kanske.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..