• Blomman7

Någon mer än jag som orora sig för förlossning?

Jag ska ha mitt första barn.Är överlycklig. Men är så rädd för förlossningen , försöker tänka på hur jag vill att det ska vara men istället dycker det oro över mig istället som att vara helt själv när värkarna kommer att ingen kan köra taxi el ambulans inte kommer i tid och riskerar att föda hemma. Och allt so mskulle kunna hända även på BB. Jag vill verkligen lunga mig och tänka att allt kommer gå bra ,

hur gör ni för att lungna nerverna?

• Svar på tråden Någon mer än jag som orora sig för förlossning?
  • Blomman7

har tagit upp det innan hon sa att det bästa är att skriva ner hur man vill att förlossningen ska gå till och skriva då det bra så man är inställd på att det kommer gå bra 

• Hugosmamma2010
    Blomman7 skrev 2013-01-20 16:34:53 följande:
    har tagit upp det innan hon sa att det bästa är att skriva ner hur man vill att förlossningen ska gå till och skriva då det bra så man är inställd på att det kommer gå bra 
    Vad bra :) 
  • amanda28

Jag oroar mig.. Ändå är det här tredje barnet men under min förra förlossning fick jag en sfinkter eller hur det nu svavas. Jag sprack upp ända upp till ändtarmen och fick sy på operation och förlorade 1,5 liter blod eftersom de hade svårt att få stopp på blödningen efteråt så kom i ett chockartat tillstånd och nu för det hände vill jag ha kejsarsnitt. Ska få prata med läkare och gå på aurorasamtal. Hoppas bara på mer kontroll under denna förlossningen.

• auapower

väntar första barnet och är extremt rädd för förlossningen!

Jag har väldigt låg smärttröskel, och är livrädd för allt som har med nålar att göra!

Jag har hört att när det väl är dags så släpper man rädslan, men är rädd för att det inte kommer göra det!

Man hör ju allt som går fel, och allt som är runt omkring..

Några blir klippta, många spricker, tappningen ska visst vara bland det otäckaste Obestämd tänk att ligga inne och krysta och hålla på i över ett dygn! usch, jag som bara är i v.23 än, är redan livrädd och får hjärtklappning så fort jag tänker på förlossningen!

• Molly1976

Sjukhusen brukar anordna särskilda samtal för de som är rädda för förlossningen. Hos oss heter det Amanda-samtal tror jag. Fråga er bm om det, jag fick info om det redan på inskrivningen.

Jag är gravid med mitt andra barn nu, bf 2 maj. Jag är inte orolig för att jag inte ska hinna in, men visst känns det lite sådär med smärta och hur allt ska gå och så. Men det finns ju mycket kunnigt folk att tillgå, som kan ge råd när man är där. Det är svårt att veta innan precis hur man vill ha det med smärtlindring och så.

Det är verkligen otroligt ovanligt att man inte hinner in till förlossningen i tid! Särskilt med första barnet.

• Blomman7
    amanda28  ush! tycker riktigt syn om dig det måste varit hemskt.du är en kämpe som klarade dig igenom det.men fick du veta varför du sprack så långt upp? 

auapower håller med dig helt man blir svin rädd jag är inne ivecka 30 nu och bebisen gör sig ju redo nu kan vara att den redan lagt sig med huvudet ner , och man känner sig oroad även om man försöker att tänka att allt kommer gå bra .

Molly1976 tack för tipset ska kolla på det . Jo det är ju sant att det är sällsynt som du säger att itne hinna in men man blir så lätt orolig för allt men känns bra att höra från fler att det inte bör vara ngn fara  
  • Blomman7
    Hugosmamma2010 skrev 2013-01-22 16:45:33 följande:
    Vad bra :) 
    auapower skrev 2013-01-26 14:01:00 följande:

väntar första barnet och är extremt rädd för förlossningen!

Jag har väldigt låg smärttröskel, och är livrädd för allt som har med nålar att göra!

Jag har hört att när det väl är dags så släpper man rädslan, men är rädd för att det inte kommer göra det!

Man hör ju allt som går fel, och allt som är runt omkring..

Några blir klippta, många spricker, tappningen ska visst vara bland det otäckaste Obestämd tänk att ligga inne och krysta och hålla på i över ett dygn! usch, jag som bara är i v.23 än, är redan livrädd och får hjärtklappning så fort jag tänker på förlossningen!

håller med dig helt man blir svin rädd jag är inne ivecka 30 nu och bebisen gör sig ju redo nu kan vara att den redan lagt sig med huvudet ner , och man känner sig oroad även om man försöker att tänka att allt kommer gå bra .

• Blomman7
    amanda28 skrev 2013-01-25 19:38:28 följande:
    Jag oroar mig.. Ändå är det här tredje barnet men under min förra förlossning fick jag en sfinkter eller hur det nu svavas. Jag sprack upp ända upp till ändtarmen och fick sy på operation och förlorade 1,5 liter blod eftersom de hade svårt att få stopp på blödningen efteråt så kom i ett chockartat tillstånd och nu för det hände vill jag ha kejsarsnitt. Ska få prata med läkare och gå på aurorasamtal. Hoppas bara på mer kontroll under denna förlossningen.
    ush! tycker riktigt syn om dig det måste varit hemskt.du är en kämpe som klarade dig igenom det.men fick du veta varför du sprack så långt upp? 
  • Blomman7
    Molly1976 skrev 2013-01-26 14:18:51 följande:
    Sjukhusen brukar anordna särskilda samtal för de som är rädda för förlossningen. Hos oss heter det Amanda-samtal tror jag. Fråga er bm om det, jag fick info om det redan på inskrivningen.

Jag är gravid med mitt andra barn nu, bf 2 maj. Jag är inte orolig för att jag inte ska hinna in, men visst känns det lite sådär med smärta och hur allt ska gå och så. Men det finns ju mycket kunnigt folk att tillgå, som kan ge råd när man är där. Det är svårt att veta innan precis hur man vill ha det med smärtlindring och så.

Det är verkligen otroligt ovanligt att man inte hinner in till förlossningen i tid! Särskilt med första barnet.
    tack för tipset ska kolla på det . Jo det är ju sant att det är sällsynt som du säger att itne hinna in men man blir så lätt orolig för allt men känns bra att höra från fler att det inte bör vara ngn fara  
Svar på tråden Någon mer än jag som orora sig för förlossning?