Precis börjat fertilitetsutredning
Jag har precis börjar fertilitetsutredning och har tagit mitt första blodprov dag 3-5 i menscykeln. Nästa blodprov ska tas dag 21-22, om 1,5 vecka.
Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år och har försökt bli gravida i 10 månader. Tog ut p-ringen i slutet på februari. Jag hade ett hopp om att allt skulle gå snabbt men denna "korta" resa har varit allt annat än snabb. Mensen försvann och har kommit 3ggr (mars, juni, aug). I november började jag med primolut för att sätta igång mensen och har ätit det 2ggr om dagen i 10 dagar i nov & dec.
Nu har jag fått kontakt med Oxbackskliniken och underbara Sara. Äntligen någon som tar tag mig och tar mig på allvar. Eftersom att jag bara är 22 år så har jag blivit bemött väldigt illa av barnmorskor, läkare och gyn under dessa månader. Jag har fått höra alla möjliga olika värderingar om min ålder och mina val.
Jag må vara ung men jag vill bli mamma och min sambo vill bli pappa. Finns det några andra som också nyligen börjat utredning? Kanske ni vill följas åt? Eller finns det någon som kan berätta hur er utredning gick till? Jag får provsvaren i januari och är så nervös...