• PiOmiO

Precis börjat fertilitetsutredning

Trist att ni blivit bemötta på de sättet! Vi började vår utredning när jag var 24 Jag var jätte rädd att vi skulle bli bemötta så, men de va ingen som sa något...sen vet jag ju inte vad de tänkte. Men så fort vi fick remissen skickad till IVF kliniken så blev då Riktigt bra bemötta. Men eftersom min man haft cancer som liten så kändes de som om vi hade en "orsak" till varför vi sökte hjälp.. men de ska man ju inte behöva ha.. funkar det inte så funkar det inte.

Själv väntar jag på att få starta min andra IVF då vår första blev avbruten.

stå på er och Lycka till ! 

IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • PiOmiO
    Langtaefterdig skrev 2012-12-21 12:46:04 följande:

Vad skönt att ni blivit bättre bemötta. Det glädjer mig. Tycker att det är fruktansvärt hur vi har blivit bemötta.

Hur har det gått för er? Har ni börjat IVF?

Tack för fina ord!
    Vår första IVF blev tyvärr avbruten efter att jag inte svarade på hormonsprutorna som jag skulle.. istället för att stiga i "östraidol"värdet som man mäter i blodet så sjönk jag trots doshöjning, man tror att jag fick för låg dos från början bland annat. Nu ska jag prova en annan typ av hormoninjektion. Detta räknades som tur var inte som ett försök.
    Börjar spraya i Januari runt 27-28, äggplock är planerat till vecka 9...om ni nu kommer så långt denna gången.. *hoppas.*
    Jag är en flitig bloggare numera, titta gärna in, länken står här under. Om du klickar dig fram till första inlägget så ser du min "historia"hittills.

KRAM 
    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
Svar på tråden Precis börjat fertilitetsutredning