• livia84

Precis börjat fertilitetsutredning

Hej!
    Jag och min sambo har också påbörjat en utredning och var på första träffen 30:e nov. Efter det har jag tagit klamydiaprov, blodprov dag 3 och blodprov dag 17 och min sambo har lämnat spermaprov. Pratade med gyn häromdagen som sa att mina prov var bra förutom det senaste som i efterhand visade sig vara för tidigt i min oregelbundna cykel och därför var värdet lågt. Ska göra om det men det är ingen brådska eftersom jag inte kommer til Sahlgrenska för HSS tidigast i mars/april....svaret på spermaprovet bör komma under veckan :S
     Vi började ha oskyddat sex i januari och tänkte att det blir när det blir, och blev inte "aktiva" förrän i september då jag läste på lite mer och förstod mer hur allt går till. Jag började med ÄL tester och rosenrot mm. Eftersom vi verkligen försökte så trodde jag att det skulle bli positivt med en gång, men mensen fortsätter komma och paniken kom ganska snabbt :( skönt att ha påbörjat utredningen iaf eftersom den tar tid...

Hur går det för er, har ni fått svar? Hur ska ni gå vidare i så fall?
    Fick du primolut av gyn för att mensen skulle komma igång, eller var det av gyn i samband med fertilitetsutredningen? Har du testat några andra knep för att påverka fertiliteten? eller ändrat några vanor som mat, kaffe alkohol mm? Jag tycker man blir knäpp av allt man läser på nätet....

Ngn som vet om HSS ingår i grundutredningen? Jag hoppades att man skulle kunna få något hormonstimulerande redan nu och slippa den undersökningen, om det nu hade varit något galet med ägglossningen. Nu verkar det som att jag måste göra den och det är väl lika bra i och för sig. Ngn som har gjort den som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Svar på tråden Precis börjat fertilitetsutredning