Precis börjat fertilitetsutredning
Blir både lättad och lite rädd av era inlägg. Förstått att hjälpen är väldigt olika beroende på vart man bor! Jag och min sambo (jag är 23, han fyller 27) längtar massor efter barn. Har haft oskyddat sex i 3 år nu. Men det är egentligen senaste året vi ansträng oss och kämpar aktivt för att bli gravida. Frustrationen är total! Jag gjorde en abort vid 15 års ålder och fick ett oväntat missfall vid 17 års ålder. Har haft både klamydia & kondylom under tonåren, men det var ju minst 5 år sen nu! Min sambo garvade klamydia för ca 10 år sedan och har inte gjort någon gravid. Men här hemma blir det alltså inga barn! Och vi har tröttnat. Förra månaden tog jag äntligen mod till mig och ringde gyn. Fick prata med en jätte trevlig dam som ojade sig lite när hon hörde att det gått 3 år men var väldigt hjälpsam! Vi fick hem remisserna efter bara nån dag. I förra veckan lämnade min sambo sitt sperma prov. Den 26e åker vi på semester och jag har gått och längtat efter mens hur sjukt det än låter. (Jag har förlikat mig med att här blir det inget, så mensen som kommer varje månad om än lite ojämnt, är knappt en besvikelse). Jag har alltså gruvat mig för att Jag inte ska hinna göra mina blodprov dag 3-4 & 21-22 och alltså vänta tills efter sommaren, har förstått att det här kommer ta tid men 3 månader i onödan orkar jag inte med. Men idag kom mensen! På måndag/tisdag ska jag alltså ta första provet och jag hinner med det andra med några dagars marginal! Jag är lycklig idag! (Trots mens) ! Hur går det för er tjejer här i tråden?