• Thotis90

Precis börjat fertilitetsutredning

Jag kan tyvärr inte berätta hur en utredning går till då vi inte är där ännu. Vi är inne på 12:e försöket och tänkte avvakta med att kontakta kvinnokliniken till våren. Jag vill att vi provar kosttillskott (bidrottninggelé, rosenrot, folsyra och zink) innan vi ber om hjälp. 

• Thotis90

Det blev att kontakta kvinnokliniken i alla fall... Om 7 veckor är det sagt att vi skall få komma på första besöket (vi skall träffa kurator och ta blodprover)

• Thotis90
    Anonym skrev 2013-01-12 16:56:24 följande:
    Varför ska ni träffa kurator?

Det är rutin här. Första besöket är hos kuratorn (där man pratar om hur utredningen kommer att gå till och tar blodprover) och andra besöket är hos läkaren (där man går igenom blodprovet och gör en gynundersökning med VUL)
  • Thotis90
    Lambolina skrev 2013-05-03 17:23:26 följande:
     Hur går det för er tjejer här i tråden?
    Vi är snart klara med vår utredning. Det har inte hittats några fel, varken på mig eller sambon. Det som är kvar att göra är att undersöka livmodern och äggledarna (s.k. HSS-spolning). Jag har väntat på att få en tid i snart 7 veckor... Det kan dröja upp till tre cykler sade dem på kvinnokliniken så det står inte på förrän jag får min efterlängtade tid.

Min syster blev gravid direkt efter sin spolning, så jag försöker vara hoppfull.  
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
Svar på tråden Precis börjat fertilitetsutredning