• Skuttan83

Vilken ersättning är bäst?

Amningen för min del verkar inte vilja fungera så lillan för ersättning nu, men vilken är bäst. Vill ha alla tips och råd som ni kan ge!

Allt från vilken sort som är bäst?
    Pulver eller färdigblandad?
    Enklaste sätt att tillreda, (speciellt om man inte är hemma är på stan för ärenden osv)
    Vilken flaska rekommenderar ni?
    Ersättning gör ju att de har större risk att bli trög i magen, hur avhjälper ni det?

Berätta allt. Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilken ersättning är bäst?
  • Undska

Hej
    Har inte läst hela tråden men skulle vilja ha lite råd ang flaskmatning, jag har nämligen inte tänkt att amma överhuvudtaget pga olika omständigheter. Men vet ni vilken ersättning som erbjuds på BB? skulle vilja köpa hem samma sort, eller ska man ta med egen ersättning till Fl ?  

• purple box
    Undska skrev 2013-01-05 20:03:05 följande:
    Hej
    Har inte läst hela tråden men skulle vilja ha lite råd ang flaskmatning, jag har nämligen inte tänkt att amma överhuvudtaget pga olika omständigheter. Men vet ni vilken ersättning som erbjuds på BB? skulle vilja köpa hem samma sort, eller ska man ta med egen ersättning till Fl ?  
    De flesta har ersättning, Oftast Nan
  • Undska
    purple box skrev 2013-01-05 20:18:47 följande:
    De flesta har ersättning, Oftast Nan

Kan man ringa dit och fråga annars?
  • purple box
    Undska skrev 2013-01-05 20:21:54 följande:

Kan man ringa dit och fråga annars?
    Det kan du ju såklart göra, eller be din bm kolla upp det.
  • u77

Mina barn fick NAN och de tog enbart den färdigblandade.
    Babysemp blev de hårda i magen av.

• annakarin75

På SÖS där jag födde hade de Babysemp. Det stod i ett kylskåp så man fick ta. Dock var det för att min amning inte kom igång. Om du vet redan innan att du inte ska amma kan du ju likaväl ta med dig det märke du vill testa använda. Jag började med babysemp, bytte till nan efter ca 7 veckor. Sonen bajsade under och efter varje måltid. Men det spelar nog ingen roll vilket märke du börjar med. Du vet ju inte hur just sitt barn reagerar. Prata med din barnmorska.

• Tjolanta

Undrar. Om bebisen snuttar bara nåt snutt från flaskan och vill sedan inte ha mer, slänger ni maten då eller spar ni den tills nästa gång den är hungrig? Jag slänger den ... Men kanske går att spara nån timma eller två?

• purple box
    Tjolanta skrev 2013-01-07 15:23:15 följande:
    Undrar. Om bebisen snuttar bara nåt snutt från flaskan och vill sedan inte ha mer, slänger ni maten då eller spar ni den tills nästa gång den är hungrig? Jag slänger den ... Men kanske går att spara nån timma eller två?

Max en timma kan man spara.
Svar på tråden Vilken ersättning är bäst?