100 ml dag 10? Oj, det fick vi aldrig i år efter så få dagar. Vi skulle öka med 5 ml per dag upp till dag 10, sen ordnade det sig själv hur mycket han fick. De visar rätt bra om det blir för mycket, men det är inte kul med kaskadkräkning för att man proppar i de. Ibland slutar sonen äta om han är mätt och ibland kräks han om jag tänkt fel och haft på tok för mycket i flaskan. Har ni vägt henne? Då ser ni ju så att hon går upp i vikt.
Jag använder Calmaflaskan och har gjort i 7 veckor nu. Min son kunde inte suga från början. Nu ammar han i början av varje mål, men han blir inte mätt, så då ger jag honom ersättning också. Så efter 7 veckor har han ännu inte valt bort bröstet i alla fall.
Samtidigt måste man ju få i barnet mat, så om man inte vill sitta med kopp, så är det flaska som gäller. Sen får man hoppas att amningen kommer igång. Gör den inte det, så kommer ju barnet växa upp i alla fall, så...
Huvudsaken är väl att göra det man känner är bäst för barnet. Kämpar man för mycket med att tvinga igång amningen, kommer den ändå inte att fungera, så...