• ennairam80

Kronan Duo S

Någon som har fått hem en sån än?

Vi har beställt en och jag är lite nyfiken på att höra vad folk tycker om den!

• Svar på tråden Kronan Duo S
  • Mother of 4

Jag har den. Fråga det ni vill veta så svarar jag.

Sittdelen är det som är lite av en nackdel tycker jag, använder liggdelen just nu. Sittdelen är inte så ombonad. Jämför jag med min quinny freestyle så föredrar jag den. Det är tur man har flera vagnar att varva med

• Leni82

Det är ju endast sittdel jag skulle använda då min tjej är 10 månader. Trist att den inte känns så ombonad.

Har läst att den är bökig att fälla, stämmer det?
    Hur är suffletten på sittdelen?

Undra när det kan tänkas börja komma ut begagnade duo s?

• Mother of 4

Den är Jättelätt att fälla ihop och chassit är smidigt att få in i bilen. Vi har en Saab 9-5 och chassit går rakt in. Vi har lite andra vagnar också och de flesta får man lägga på tvären. Tex uj.

Nu har ju vi liggdelen men sittdelen blir platt och tar ingen plats alls.

Den är ju mer ombonad än tex bugaboo cam i min åsikt. Suffletten är bra, jättebra när de sover, lite kortare när de sitter, men mina kids har inte velat ha suffletten uppe när de är vakna iaf.

• ennairam80
    Mother of 4 skrev 2012-12-26 10:01:24 följande:
    Den är Jättelätt att fälla ihop och chassit är smidigt att få in i bilen. Vi har en Saab 9-5 och chassit går rakt in. Vi har lite andra vagnar också och de flesta får man lägga på tvären. Tex uj.
    Vad glad jag blev för att läsa detta!
    Läste bloggen innan vi beställde vagnen och blev lite fundersam eftersom vi kommer åka ganska mycket bil, och hon var ju ganska ordentligt negativ till hur den var att fälla etc.
    Vi bestämde oss ju för den ändå eftersom vi tyckte att allt annat var så bra, men det känns ju skönt att läsa att den inte är så bökig att frakta!
  • Ikkali

Jag har denna toppenvagn! Inte särskilt knepig att fälla bara man lärt sig. Tycker om den MASSOR!
    Är dock fortfarande gravid och har ju därför inte kört mer än på prov, men testat det mesta ändå vad gäller passa in i bilen osv. Och har en vän med samma vagn och en nykläckt så kört i snö har jag också fått testa.

Bilder på min underbara bifogas här för den som vill kolla Glad Kan tillägga att jag köpte till mjuklift och en åkpåse till sittdelen som jag tycker är extremt bra dom med. Då blir sittdelen genast mer ombonad.

• Helhjärtat

Ikkali: verkligen skitsnygg. Mjuklift kommer inte jag köpa till då jag kommer få försommarbebis så tror jag vill ha det luftigt i liggdelen. Däremot vill jag ha åkpåse till sittdelen, blir perfekt att börja använda framåt hösten.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Idag var vi och klämde lite på barnvagnar och vi har bestämt oss för en kronan duo s. Eller egentligen hade jag nog redan bestämt mig för länge sen men blev ännu säkrare på att det är rätt efter att vi fick se den live. Ville köpa den på en gång men karln lyckades dra ner mig på jorden igen. :) blir så ivrig.. Vill boa och förbereda allt redan nu.

Följ dina drömmar
  • Ikkali
    Helhjärtat skrev 2012-12-29 16:19:50 följande:
    Idag var vi och klämde lite på barnvagnar och vi har bestämt oss för en kronan duo s. Eller egentligen hade jag nog redan bestämt mig för länge sen men blev ännu säkrare på att det är rätt efter att vi fick se den live. Ville köpa den på en gång men karln lyckades dra ner mig på jorden igen. :) blir så ivrig.. Vill boa och förbereda allt redan nu.
    Haha! Tur att man har någon som handbromsar lite ibland Flört
    Jag körde runt på min i vardagsrummet nyss med blivande mormor Skrattande Är himla nöjd! Känns bättre och bättre för varje gång jag smygkör lite. Hehe!
  • Leni82

Åh, jag vill också ha! Köpte en teutonia s3 begagnad för att ha en singelvagn, men misströstar så att jag inte köpte en duo s.

När tror ni man kan börja räkna med att de börjar komma begagnade?

• Mmmbop

Hur är dämpningen? Framhjulen är ju inte dämpade? Räcker det att det är lufthjul? Just nu är det ju som att köra på kullersten på anabola ute. Lilltjejen håller på att skumpa ur vagnen hon har nu,

Ikkali: Kan du visa hur vagnen ser ut ihopfälld? 

Svar på tråden Kronan Duo S