• ennairam80

Kronan Duo S

Någon som har fått hem en sån än?

Vi har beställt en och jag är lite nyfiken på att höra vad folk tycker om den!

• Svar på tråden Kronan Duo S
  • ennairam80

Vår lilla pojke kom för två veckor sen, så nu har vi haft möjlighet att provköra vagnen "på riktigt"! :D  

Mycket av anledningen till att vi köpte just denna vagnen är att båda jag och min man är långa, jag är 182 cm och mannen är 194 cm. Och detta var en av väldigt få vagnar som vi båda kunde köra bekvämt utan att sparka i med fötterna när vi går, inte behöva böja ryggen för mycket när vi lyfter i och ur, samtidigt som den känns rejäl och inte så "dockvagnsaktig" som många andra vagnar gör. Plus att priset är ju faktiskt jättebra också jämfört med många andra vagnar.

Vi kollade på båda modellerna i butiken, och Duo S är absolut högre än den gamla modellen.

Någon frågade hur den är att köra i snö, körde den i 3-5 cm snö i helgen och det gick jättebra.  

• Helhjärtat

Grattis till pojken! :) vad kul att du kunnat provköra den. Längtar tills jag får hem min vagn så jag kan klämma lite på den, får väl provköra min inne tills vidare. :)

• vinkel

Jag är 163 cm och min sambo 188 cm, vad tror ni, kommer vi båda kunna köra denna vagn?

• Ikkali

Jadå det kommer ni absolut att kunna. Men jag rekommenderar att testa, ni kanske föredrar en annan typ av handtag :)

• Helhjärtat

Jag har ju beställt en duo s och funderar nu på att köpa till tillbehörspaketet, tror ni jag kommer ha användning av åkpåsen fast jag får barn i juni? Är så kluven på hur jag ska göra. Kommer ju garanterat använda de andra grejerna i paketet.

Följ dina drömmar
  • vinkel
    Ikkali skrev 2013-02-20 19:06:19 följande:
    Jadå det kommer ni absolut att kunna. Men jag rekommenderar att testa, ni kanske föredrar en annan typ av handtag :)
    Tack för svaret!
    ja, vi får åka och klämma och känna lite :)
  • hannis

Helhjärtat:

Hoppar in i tråden och säger självklart kommer du ha användning för den. Ditt barn kommer ju använda sittdelen hela vintern och behöver då en åkpåse.

• Helhjärtat

Hannis: glömde skriva att åkpåsen är till liggdelen, så jag vet inte om den funkar i sittdelen också?! Hoppas kunna använda liggdelen till iaf november så det hinner ju absolut bli kallt.

Följ dina drömmar
  • hannis

Aha ja då ju läget lite annorlunda. Ja oktober -november har du den säkert.

• Myma

Hej!

Försöker väcka lite liv i tråden :)

Vi funderar på att köpa en Kronan Duo S och tänkte höra med er som nu troligtvis har använt den ett tag. Vad tycker ni? Har den några nackdelar?

Vi kommer köpa mjuklift för vi bor tre våningar upp utan hiss. Någon som har erfarenhet av den?

Svar på tråden Kronan Duo S