Inlägg från: Helhjärtat |Visa alla inlägg
  • Helhjärtat

Kronan Duo S

Äntligen en duo s tråd. Som jag har googlat denna vagn. Har nästan bestämt mig för att köpa den till den kommande junibebisen men vill höra andras åsikter först. Någon som har duo s som vill lägga in bild? :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

I barnvagnsbloggen står det lite om hur den är att köra i snö, det är min största oro. Men efter att ha läst recensionen skulle jag kunna köpa vagnen osedd. Verkar vara en kanonvagn!

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ja, jag skulle vilja se mer bilder på den också. Jag är riktigt sugen på den turkosa, vet inte om jag får pojke eller flicka men tycker nog att den skulle passa till både och.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ikkali: verkligen skitsnygg. Mjuklift kommer inte jag köpa till då jag kommer få försommarbebis så tror jag vill ha det luftigt i liggdelen. Däremot vill jag ha åkpåse till sittdelen, blir perfekt att börja använda framåt hösten.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Idag var vi och klämde lite på barnvagnar och vi har bestämt oss för en kronan duo s. Eller egentligen hade jag nog redan bestämt mig för länge sen men blev ännu säkrare på att det är rätt efter att vi fick se den live. Ville köpa den på en gång men karln lyckades dra ner mig på jorden igen. :) blir så ivrig.. Vill boa och förbereda allt redan nu.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

En sak jag glömde kolla med vagnen var om den hade bra fjädring och gung. Var så inne i att kolla på hur den såg ut. Hur tycker ni som har den att den är i fjädringen? Vill ju kunna "vagga" barnet till söms ibland med vagnen.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Nä, behöver inte vara supergung som på dom gamla vagnarna. Tänkte mest på om det var gung i överhuvudtaget så den inte är helt stum. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Förstår ungefär vad du menar. Tack för svar :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jo, det finns handtag insydda som man fäller ut och kan lyfta i. Jag provlyfte i butiken och det känns stadigt att bära i. Superfin i verkligheten är vagnen.. Vecka 20 nu, undrar när man bör beställa. Någon som vet hur lång leveranstid det är på vagnen? Har fått för mig att det inte alls är lång tid.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ja, jag har läst att duo s är lite högre än duon.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag var på barnens hus igår och klämde på barnvagnar. Duo s är den enda jag fastnat för som är snygg samtidigt som den känns rejäl.. Tycker alla andra vagnar ser rangliga eller plottriga ut. Nu ska jag bara ta mig i kragen och punga ut med 7500kr. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag har nu beställt en duo s i färgen svart. Fastnade ju för den första gången jag såg den. :) en sak jag kom på är att jag inte provat om den går in i bilen. Vi har en kombi och där går den garanterat in men sen har jag en lite mindre bil. Tror dock att killen kommer ha den till och från jobbet sen när jag är hemma så får jag ta kombin. :) så det löser sig.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Grattis till pojken! :) vad kul att du kunnat provköra den. Längtar tills jag får hem min vagn så jag kan klämma lite på den, får väl provköra min inne tills vidare. :)

• Helhjärtat

Jag har ju beställt en duo s och funderar nu på att köpa till tillbehörspaketet, tror ni jag kommer ha användning av åkpåsen fast jag får barn i juni? Är så kluven på hur jag ska göra. Kommer ju garanterat använda de andra grejerna i paketet.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Hannis: glömde skriva att åkpåsen är till liggdelen, så jag vet inte om den funkar i sittdelen också?! Hoppas kunna använda liggdelen till iaf november så det hinner ju absolut bli kallt.

Följ dina drömmar
Svar på tråden Kronan Duo S