Inlägg från: Ikkali |Visa alla inlägg
  • Ikkali

Kronan Duo S

Jag har denna toppenvagn! Inte särskilt knepig att fälla bara man lärt sig. Tycker om den MASSOR!
    Är dock fortfarande gravid och har ju därför inte kört mer än på prov, men testat det mesta ändå vad gäller passa in i bilen osv. Och har en vän med samma vagn och en nykläckt så kört i snö har jag också fått testa.

Bilder på min underbara bifogas här för den som vill kolla Glad Kan tillägga att jag köpte till mjuklift och en åkpåse till sittdelen som jag tycker är extremt bra dom med. Då blir sittdelen genast mer ombonad.

• Ikkali
    Helhjärtat skrev 2012-12-29 16:19:50 följande:
    Idag var vi och klämde lite på barnvagnar och vi har bestämt oss för en kronan duo s. Eller egentligen hade jag nog redan bestämt mig för länge sen men blev ännu säkrare på att det är rätt efter att vi fick se den live. Ville köpa den på en gång men karln lyckades dra ner mig på jorden igen. :) blir så ivrig.. Vill boa och förbereda allt redan nu.
    Haha! Tur att man har någon som handbromsar lite ibland Flört
    Jag körde runt på min i vardagsrummet nyss med blivande mormor Skrattande Är himla nöjd! Känns bättre och bättre för varje gång jag smygkör lite. Hehe!
  • Ikkali
    Leni82 skrev 2012-12-31 19:45:46 följande:
    Åh, jag vill också ha! Köpte en teutonia s3 begagnad för att ha en singelvagn, men misströstar så att jag inte köpte en duo s.

När tror ni man kan börja räkna med att de börjar komma begagnade?
    Med tanke på att Duo S:en släpptes den 19 nov har jag svårt att se att den skulle komma ut begagnad snart. Men kan hända att de som köpt den ev inte gillar sittdelen och säljer om ca 6 månader.
    Själv kommer jag nog inte sälja på 2-3 år iaf Flört
    Mmmbop skrev 2012-12-31 21:31:31 följande:
    Hur är dämpningen? Framhjulen är ju inte dämpade? Räcker det att det är lufthjul? Just nu är det ju som att köra på kullersten på anabola ute. Lilltjejen håller på att skumpa ur vagnen hon har nu,

Ikkali: Kan du visa hur vagnen ser ut ihopfälld? 
    Under förutsättning att du inte fyller hjulen till max tycker jag absolut att det blir lagom dämpning. Sen är ju säkert det en smaksak också Glad Men just därför gillar jag lufthjulen.
    Kolla in på denna sida så har du bilder på den hopfälld med ligg resp. sittdel kvar på chassit Glad

• Ikkali
    Mmmbop skrev 2012-12-31 21:31:31 följande:
    Hur är dämpningen? Framhjulen är ju inte dämpade? Räcker det att det är lufthjul? Just nu är det ju som att köra på kullersten på anabola ute. Lilltjejen håller på att skumpa ur vagnen hon har nu,

Ikkali: Kan du visa hur vagnen ser ut ihopfälld? 
    Kan ju vara bra att bifoga länken förståss Tungan ute

barnvagnsblogg.blogspot.se/2012/10/kronan-duo-s-vs-kronan-duovagn.html
  • Ikkali
    Helhjärtat skrev 2013-01-02 19:13:41 följande:
    En sak jag glömde kolla med vagnen var om den hade bra fjädring och gung. Var så inne i att kolla på hur den såg ut. Hur tycker ni som har den att den är i fjädringen? Vill ju kunna "vagga" barnet till söms ibland med vagnen.
    Det är ju inte direkt en gung-vagn, beror på hur du menar med att vagga. För i så fall är gamla modeller av emmaljunga bättre, om du vill ha en riktig vagg-vagn Glad
  • Ikkali
    Helhjärtat skrev 2013-01-03 18:48:55 följande:
    Nä, behöver inte vara supergung som på dom gamla vagnarna. Tänkte mest på om det var gung i överhuvudtaget så den inte är helt stum. :)
    Nej jag tycker inte att den är stum, men den har inget "sidogung" om man säger så Glad Lite svårt att förklara hur jag menar....
  • Ikkali
    Helhjärtat skrev 2013-01-03 20:44:17 följande:
    Förstår ungefär vad du menar. Tack för svar :)
    Så lite! Glad
  • Ikkali
    sweetlikesugar skrev 2013-01-10 19:54:37 följande:
    Jag måste fråga. hur hög är den till liggdelens botten? Ja är ganska lång. har inga barn å inga påvmg men funderar på den i framtiden :)
    Tänker du från marken upp till liggdelens botten då?
    K L A R A skrev 2013-01-12 09:43:20 följande:
    Jag är också riktigt sugen på en duo s! Hade föregående modell till min första son, det enda jag saknade i slutet av användandes var svängbara hjul. Ni som har sett den i verkligheten, där finns väl handtag på liggdelen så att man kan bära den? Syns ingenting på bilderna jag kollat.
    Jajjamennsan! Det är insytt och man "plockar fram" dessa ur ett par fack i liggdelen Glad
    Helhjärtat skrev 2013-01-12 17:26:41 följande:
    Jo, det finns handtag insydda som man fäller ut och kan lyfta i. Jag provlyfte i butiken och det känns stadigt att bära i. Superfin i verkligheten är vagnen.. Vecka 20 nu, undrar när man bör beställa. Någon som vet hur lång leveranstid det är på vagnen? Har fått för mig att det inte alls är lång tid.
    Jag fick min på två veckor Glad Tror att dom har det som standard förutsatt att det inte är slut på den färgen eller om man köper tillbehör som ev. dröjer lite.

• Ikkali
    sweetlikesugar skrev 2013-01-12 18:03:39 följande:
    Ja precis :) även till övre kanten :)
    Jag kan mäta när jag har möjlighet Glad Återkommer!
  • Ikkali
    sweetlikesugar skrev 2013-01-12 19:56:12 följande:

Tack va snällt!
    Nu har jag tagit lite mått, är på en ungefär 54 cm från marken till underdelen av liggdelen och ca 78 cm till dess överkant. Blev lite snabba mått så kanske en diff på någon cm Glad
  • Ikkali
    sweetlikesugar skrev 2013-01-13 17:30:44 följande:

Tack va snällt! :)
    Så lite så! Glad
  • Ikkali
    rajsiin333 skrev 2013-01-18 07:19:21 följande:
    Hur är vagnen att köra i snö?
    Duo S gör dubbla spår pga sina framhjul som inte sitter närmre varann än dom bakre. Men jag tycker inte att den är tung att köra. Och hjulen är rejäla (även originalhjulen).
    ellen84 skrev 2013-01-18 09:37:28 följande:
    Hej!

Vet ni om duo S är högre än duon? Är sugen på en Kronan men tycker att duon ser väldigt låg ut, stämmer det?? Både jag och min man är långa och vill ju inte få krok-rygg :) 
    Ja den är lite högre. Mina vänner är rätt långa, enligt dem är den inte för låg. Men är ju en smaksak. Man kan, som det skrevs ovan, köpa terränghjulen. Jag upplever dock att det är en av dom högsta vagnarna på marknaden Glad Men jag kan ha fel Tungan ute

• Ikkali
    Helhjärtat skrev 2013-01-19 10:54:44 följande:
    Jag var på barnens hus igår och klämde på barnvagnar. Duo s är den enda jag fastnat för som är snygg samtidigt som den känns rejäl.. Tycker alla andra vagnar ser rangliga eller plottriga ut. Nu ska jag bara ta mig i kragen och punga ut med 7500kr. :)
    Så tyckte jag med Glad Och när jag köpte min fick man dessutom rabatt på deras tillbehör. Som är väldigt bra dom med Skrattande
  • Ikkali

Jadå det kommer ni absolut att kunna. Men jag rekommenderar att testa, ni kanske föredrar en annan typ av handtag :)

Svar på tråden Kronan Duo S