Inlägg från: ennairam80 |Visa alla inlägg
  • ennairam80

Kronan Duo S

Någon som har fått hem en sån än?

Vi har beställt en och jag är lite nyfiken på att höra vad folk tycker om den!

• Svar på tråden Kronan Duo S
  • ennairam80
    Mother of 4 skrev 2012-12-26 10:01:24 följande:
    Den är Jättelätt att fälla ihop och chassit är smidigt att få in i bilen. Vi har en Saab 9-5 och chassit går rakt in. Vi har lite andra vagnar också och de flesta får man lägga på tvären. Tex uj.
    Vad glad jag blev för att läsa detta!
    Läste bloggen innan vi beställde vagnen och blev lite fundersam eftersom vi kommer åka ganska mycket bil, och hon var ju ganska ordentligt negativ till hur den var att fälla etc.
    Vi bestämde oss ju för den ändå eftersom vi tyckte att allt annat var så bra, men det känns ju skönt att läsa att den inte är så bökig att frakta!
  • ennairam80

Vår lilla pojke kom för två veckor sen, så nu har vi haft möjlighet att provköra vagnen "på riktigt"! :D  

Mycket av anledningen till att vi köpte just denna vagnen är att båda jag och min man är långa, jag är 182 cm och mannen är 194 cm. Och detta var en av väldigt få vagnar som vi båda kunde köra bekvämt utan att sparka i med fötterna när vi går, inte behöva böja ryggen för mycket när vi lyfter i och ur, samtidigt som den känns rejäl och inte så "dockvagnsaktig" som många andra vagnar gör. Plus att priset är ju faktiskt jättebra också jämfört med många andra vagnar.

Vi kollade på båda modellerna i butiken, och Duo S är absolut högre än den gamla modellen.

Någon frågade hur den är att köra i snö, körde den i 3-5 cm snö i helgen och det gick jättebra.  

Svar på tråden Kronan Duo S