hannis skrev 2013-01-03 16:56:23 följande:
Mmm fast vi har inte 4 avdelningar. Vi har två olika förskolor som slås ihop. Alla barnen får samsas på en avdelning vilket är helt okej men jag tycker inte att det är för mycket begärt att alla barnen skall känna en av personalen dvs man måste ha minst 2 st där på heltid. Hade inte protesterat om det var en personal från en annan avdelning. Då hade ju min son känt den personen. Nu är det helt okända människor, i detta fallet en administratör som han aldrig hade träffat tidigare. Skulle ni lämna er 2,5-åring till en helt okänd människa verkligen? Där du måste skicka med ett pm om mat, sömn, blöjor osv. Har ni så tåliga barn? :-O (Och så dålig kunskap om barns anknytning)
Så har det alltid varit hos oss också under stängningar. I år är första året det inte är så men det är för att barnen nu går på ett dagis med 6 avdelningar där alla i personalen lär känna alla barn så det funkar. Men när min äldsta var liten så gick hon på ett dagis med 5 avdelningar där det liksom var 3 på ena sidan huset och 2 på andra och de inte kände varandra över gränserna och vid ihopslagningar så kände inte barnen de fröknarna som var där. Vi valde då att inte lämna vår dotter när hon var kring 2-3 år för hon fixade det inte så bra. Senare var det inga problem.
På sommaren är det ju ännu värre om man behöver dagis för då är det 5 dagis inom ett område som slås ihop med bara okänd personal för så gott som alla barn.