• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

Diche79 skrev 2013-01-07 13:30:05 följande:
    Ja. halvdagar borde man alltid ha! :)) Men snart har vi nog heldagar hemma med en supergosig bebis :)) Jag bor utanför Örebro och är 33år, sambon är 35år. Vi köpte hus 2011 så nu håller vi på och rustar det med tapeter nya golv osv. Ett sovrum är kvar att inreda, det hoppas vi få göra under hösten! :)) Ingen mens än? Testar du i helgen? Åh vad spännande!!!

Åh jag hoppas! Ibland så tvivlar jag på mig själv. Tex som nu i jul när jag satt och gosa med syrrans halvårs bebis, så kräka han ner hela mig och jag skrek rakt ut haha. Då kläckte hon ur sig "mäh hur ska du kunna ha barn då?!".. Det där snurrar fortfarande i min skalle. Klart jag klarar lite vällingkräk men var väl mest att det kom så plötsligt och så mycket! Vi köpte också för lite över ett år sen, en 4a på landet och har också renoverat en del rum. Bland annat ett gästrum (barnrum) som bara står och väntar.. Nepp ingen mens och ingen värk heller. Alltså denna väntan gör mig tokig! Ja jag testar nog på fredag/lördag annars. När har du bim?
  • Bubbas

Ja det är klart det blir och jag är inte känslig för sånna kräkor heller, men just att hon sa så när hon vet om allt som hänt :( Hon har två och brorsan har också två killar, så jag hoppas lite på en sessa i framtiden :) Jag hade äl flytning (om det nu var det?!) den 18/12 (dag 12 från mensens första dag), så jag hoppas den var då och inte helgen före jul för då var vi i stugan med föräldrarna och låg inte alls på 5 dagar. Okej då är du en vecka efter mig då :)

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-08 07:24:46 följande:
    Ja, man kan ju önska att det är lite mer försiktiga med vad de säger, speciellt om de vet vad som har hänt! Min lillebror ska få första barnet om två veckor, och där har det hela hösten varit så mkt prat om bebisar, och vad roligt det ska bli osv.. Min mamma sa hela sommaren "även om ni inte skaffar barn, så gör det inget" " ta eran tid, ni behöver inte stressa med barn" osv. Till slut blev jag så irriterad på henne så jag berättade att vi hade fått ett missfall, och då  började hon gråta och sen dess har hon inte sagt ett ljud om ifall vi ska skaffa barn...! Vi har ett par kompisar, de fick barn i okt, en oplanerad bebis. Han är oxå på och tjatar hela tiden. Till ex så säger han till min svärmor att han tycker att hon ska beställa ett barn av oss..?! Hon menade på att det går inte att göra bara sådär, men han fortsatte att säga det hela kvällen. Tänkte skrika högt att han skulle hålla tyst och att vi försöker allt vi kan! Jag har redan gett upp hoppet om denna gång, siktar in mig på ÄL i feb. Kände lite svag molvärk imorse, och då vet jag att det bara är PMS :(  Feb är sista chansen, sen börjar sambon ligga ute på jobb i mars igen, och då är det bara ÄL på helgen som funkar...! Ingen mens för dig än?

Åh, så din mamma visste inget om ma:t? Jag ringde och väckte mina föräldrar när vi låg på akuten. Usch, blir tårögd bara av att tänka på det. Sen fick hon ringa mina syskon. Sen tvingade mamma mig att prata om det, tror det var bra. Åsså sa hon att du kan ju vara gravid till jul igen, så nu vid jul frågade hon om hon inte skulle få en sån julklapp.. Näe sa jag.. Hatar allt tjat från alla som ingen vet, man vill verkligen bara skrika det rakt ut! Hoppas det inte är pms, utan bara molvärk från en ev graviditet ;) Jag mådde lite illa imorse, fick inte i mig hela mackan ens. Eller så var jag bara trött. Ingen mens, dag 33 nu. Var sugen på att testa imorse men höll mig. Tror ändå mensen kommer i veckan!
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-08 12:28:38 följande:
    Det är alltid skönt att skriva av sig! Nej, vi hade inte berättat för någon alls att jag var gravid, så då berättade vi inte om MA:t heller. Nu vet min mamma och min syster, men inga andra.  Och de berättade jag bara för eftersom jag tröttnade på deras tjat och kommentarer hela tiden... Men som sagt, det är extra svårt för oss eftersom min sambo är borta så mkt :(

Ah okej. Vi berättade för föräldrar och syskon i v 12, men då var ju liten redan död :( Synd att det är så klent med jobb, då får man vara glad att man har ett. Trist bara att det inte är på hemmaplan. Tycker ni gör det bra ändå! Skynda på toan nyss för tyckte det rann till så trodde det var mensen. Men icke, bara lite flytning, inte ens en tillstymmelse till lite brun heller.
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-08 13:26:23 följande:
    Ja, det har varit jättejobbigt! Varje gång jag haft ÄL så var jag på allmänt grinigt humör, just för man såg gravidmöjligheten försvinna utan att man ens kunnat göra nåt alls. Vi har såklart sexat sönkväll + direkt när han kommit hem igen, men uppenbarligen så funkar inte det för oss... Men men, vi hoppas nu att det blir plus om 11dgr. Är på ÄL+4 idag. Kanske ska göra som du gjorde Jennie och ta helt paus från internet+gravidsidor under resterande 11dgr. Då kanske jag oxå plussar sen :)) Undrar hur det går för Killerqueen!? Bubbas - förstår att du blir lessen av att tänka på det, men vi håller tummarna för att du plussar i helgen! Tänk vad roligt om vi plussar alla i Jan, då får vi fortsätta hålla liv i tråden och så kan vi diskutera krämpor, illamående och foglossningar sen. Plus se vem som hade "lättast" förlossning osv !  :))

Kan inte ens föreställa mig frustrationen, men försöker. Tror inte jag hade orkat att ha sambon borta hela veckorna. Jag har kanske tur att ha han endast 3 mil bort. Kom på nu att förra månaden började mensen med två dagars bruna flytningar, så om det är lika nu borde dom komma imorgon. Jag hoppas verkligen på ett plus för er! Lite extra nu när ni har det så kämpigt :( Jennie, du anar inte hur avis jag är på dig som redan är där, allt kommer gå bra denna gången! :) Ja vart är du killerqueen?? Vi saknar dig :)
  • Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-09 11:55:05 följande:
    Hur går det tjejer? Jag är också avis på alla i gravidtrådarna, har lite svårt att förstå att jag är en av dom. Jag tänker inte längre än till vul/kub, även om det känns mycket bättre denna gången med aningen starkare symptom så tycker jag att jag mår lite för bra. Råkade hamna på en barnvagnssida och fick ångest. Bara för att jag skrev att magen fungerar var tredje dag har den varit som vanligt både igår och idag. Nej, jag får ta och börja med lite järntabletter så den slutar fungera igen, såhär kan jag inte ha det.     

Skönt ändå med starkare symptom! Man är säkert mycket mer på sin vakt andra gången. Här väntar jag fortfarande på mensen! Testet blänger på mig varje morgon men jag håller mig! Gör det på lördagmorgon om den inte dykt upp innan. Vilket jag tror att den gör när som helst tyvärr :(
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-09 19:15:42 följande:
    Det finns ju ändå en del tjejer som mår toppen genom hela graviditeten! Min faster är en av de, tre barn och hon har mått superbra, inte haft några krämpor alls! Jag skulle oxå vilja ha det så, men då skulle jag nog vara konstant orolig över att nåt var fel tror jag. Jag har haft lite småhugg i tjejmagen idag, typ som ett snabbt knivstick. Men inget annat...  Men som sagt, jag har redan gett upp hoppet om denna månad. Har inte mensen kommit innan så har jag bestämt mig för att testa nästa fredag, då är det ÄL+14. Nej Bubbas - du är gravid, så du kommer få ett plus om tre dagar :))               

Åh jaa tänk om man hade sån tur att få må bra! Jag mådde sjukt illa sist och ville kräkas varje gång jag öppna kylskåpet och såg den där grekiska gubben på den där tzatziki-hinken ni vet, haha! Nä sluta, jag vågar inte ens tänka så! Fast det gör man ju ändå, dum som man är. Åh jag orkar inte.
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-09 19:47:32 följande:
    Föresten - tränar ni nåt? Jag behöver träna min mage mer, tänkte om det är nån som kan tipsa om övningar?   

Nää vad tråkigt! Grillat som är så gott! Brukar du köra plankan? Det är grym magträning.
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-09 20:48:42 följande:
    Japp, jag kör första plankan 3x45sek, sen kör jag sidoplankan 20sek på varje sida. Sen benlyft, dvs ben rakt upp i luften och sänker de mot golvet, ett ben i taget. Avslutar med situps...   

Och du tycker inte det räcker? ;) Jag är faktiskt sjukt lat. Gör inget i onödan, men försöker göra lite hemmaövningar ibland men sist kunde jag knappt ta mig ur sängen på flera dagar haha.
  • Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-10 06:59:01 följande:
    När jag vet att fostret mår bra där inne kanske jag kan njuta av att inte må dåligt. Men just nu känns det lite hopplöst, känns som jag mår bättre varje dag som går och känns snart som vanligt, igår kunde jag för första gången på tre veckor äta middag utan avbrott eller avsky. Känns som symptomen trappar av lite väl fort, även denna gång. Nej, inga sådanna tankar!  Bubbas- Det är knappt så jag vågar skriva det men det känns som du kommer få ett plus till helgen :D Min kropp var som vanligt fram till BIM, hade mina vanliga "innan mens" känningar och fick även en minimal blödning. Jag tränar på gymmet tre gånger i veckan (har blivit lite slarv med det när tröttheten slog till, men nu är jag på G igen) men har inte tränat enbart mage sen innan jag blev gravid i somras. Även om jag vet att det inte är farligt sitter det en liten djävel på min axel och talar om att jag tar död på mitt ofödda barn. Nåja, magen tränas mer eller mindre i de flesta övningar så jag är inte orolig för att den ska bli förslappad :) 

När skulle du på vul? Hade du bokat tid? Som sagt, många känner ju knappt av nånting när dom är gravida, så det är säkert ingen fara :) Vad gulliga ni är som hejar på mig! Och ja.. Inte ens bruna flytningar idag heller. Eller inte nu på morgonen iaf. Om jag blir ledig imorgon testar jag nog då. Mysigare att testa till en helg, ifall man skulle ha turen att plussa.. Jag är skitnervös..
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/