• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

[quote=68129491][quote-nick]Diche79 skrev 2012-12-30 13:02:00 följande:[/quote-nick]Hej vi sexar varannan dag, men kör även med ÄL-stickor! När jag får utslag på de så kommer vi köra varje dag under några dagar, för att verkligen maxa chansen!    Brukar ha 30-31dgr cykel, men både nov 2011 och även i år så hade jag 38-39dgr cykel... Så jag hoppas den går tillbaka till 30-31dgr nu igen! Är på dag 12 idag så borde vara ÄL inom närmsta veckan! Bubbas - jag hade nog testat på dag 35 tror jag. Håller tummarna för dig!          [/ Lycka till! Då har ni nog bra förutsättningar, jag håller tummarna! Tycker det är jobbigt att cykeln störs så, då har man ju noll koll! Jag mådde jätteilla i fredagskväll och även igår, men är nog bara hjärnspöken. Tror inte att det är något.

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-02 14:14:01 följande:
    Jag håller tummarna för dig nu Bubbas, när har du tänkt testa? Jag har börjat få starkare utslag på ÄL-stickorna nu, men inga ÄL-flytningar än. Idag har jag till och från värk vid höger äggstock, så antar det är den som släpper denna månad. Nu är jag mest rädd för att det ska bli samma som förra månaden, dvs fejkad ÄL nu (cykeldag 15) och sen kommer riktiga ÄL om en vecka runt cykeldag 21-22... Håll tummarna för mig att det är verklig ÄL på gång nu!          

Klart jag håller tummarna! Men om ni sexar varje dag borde ni ju pricka in äl, kör hårt! ;) Igår tillbringade vi em/kvällen på akuten (svärfar krockade med en älg) i rummet bredvid där vi var vid mf och samma toalett ute i korridoren där jag kände allt komma ut :'( Fick hålla mig varje minut för att inte börja gråta, bläää!
  • Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-03 12:44:00 följande:
    Usch Bubbas, jag får ångest av att tänka på rummet där jag låg (som förövrigt låg ovanför förlossningen, kändes verkligen bättre av att höra massa bebisskrik) hoppas det fick bra med svärfar. Vågat testa än? Nej Diche, vad tråkigt det är när kroppen gör så, och två månader i rad. Fast jag märke inte av några älflytningar sist, trots att jag verkligen kände efter... Håller tummarna för helgen! Jag mår bra, nästan lite för bra tycker jag. Illamåendet försvann igen och jag börjar tvivla på om jag verkligen mådde illa. Suck... Magen tar knäcken på mig då det känns som jag svalt fem liter luft. Ballongmage. Om 1,5 vecka är jag i samma vecka som när den lille gav upp sist och ångesten börjar komma krypande. Men jag ska hålla huvudet högt tills jag är i v 13 och göra vul då, eller kub om det blir något. Annars har jag planerat hur vi ska berätta för alla. Åh vad jag längtar tills att få se den glimten tändas i allas ögon igen. Första barnbarnet och första barnbarnsbarnet på båda hållen. 

Svärfar hade verkligen änglavakt! Fick ont i nacken men efter röntgen fick han åka hem med nackkrage till nästa dag då fler kollat röntgenbilderna och allt var okej! Har inte testat något mer. Är på cykeldag 28 idag, förra månaden var den på 35. Så om inget händer testar jag om en vecka. Försöker intala mig att det inte är nått nu heller, men det är ju såå svårt. Man hoppas ju ända in i det sista! Jag hoppas verkligen att det går vägen för dig nu jennie! Boka ett vul för att lugna nerverna! Det ska jag göra om jag hamnar där igen, tänker inte gå 4 v med ett dött foster igen :(
  • Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-03 19:57:27 följande:
    Vad skönt med svärfar. Strongt att vänta en vecka till, men de där blanka testen är inget att hurra för. Även om jag försöker att tänka på annat hamnar tankarna på magen varje ledig sekund. Haha, varför kan man inte bara ta det som det kommer? Här i Blekinge är det dåligt med privata gyn... Vill man kolla är det att åka till akuten som gäller, dvs ingen tidbokning. Sist var fostret i v 8+4 (men vem vet hur mycket det krypmt på de där 5-6 veckorna) så jag tror inte att jag blir lugn av att kolla det just nu (v7+5 idag), jag har bestämt att jag ska kolla i v 13, om det bli kub (som görs i min hemstad) eller jag får åka till akuten (som ligger 8 min bort) får jag se efter inskrivningen den 21e. Och då är frågan... Ska jag kolla det både i v 13 och i v 10... Ah, aja, jag får se hur kroppen känns när jag väl är där.  Till v 16 ska jag inte gå, det är en sak som är säker!

Hade du gjort ett gravtest nu på dag 28?? Fick hem ett par med posten idag iaf så jag har hemma. Cykeln är ju helt knäpp nu efter ma, man har ju ingen koll! Ingen mensvärk eller nått på g än iaf.
  • Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-03 20:30:00 följande:
    Jag är en fegis så det hade jag nog inte. I maj väntade jag till +4 så kunde inte vara sämre denna gången. Har haft lite tvångstankar " sist var jag inte inne och googlade eller läste någonting som hade med barn och graviditet mellan äl och bim, gör jag inte det denna gången heller så blir jag säkert gravid" haha men nej, den fungerade inte i november. I december var det att vänta fyra dagar till bim som gällde. Jag hade gått efter det som var vanligast! Och sen väntat någon dag. Lite extra mysigt att plussa på helgen tycker jag :) 

Haha jag känner igen mig, man blir ju helt knäpp alltså. Jag väntar med testen till nästa helg om inget hänt.
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-04 07:40:05 följande:
    Bubbas - vad skönt att det gick bra för din svärfar! Hoppas mensen håller sig borta nu :) Jennie - kan du inte säga att du har fått en liten blödning och sen be om VUL pga det? Här i Närke blir jag tokig!! Hade lite ÄL-sekret igår och i onsdags. Men i onsdags så tänkte jag att det bara var sperma som kom ut, men igår så var det helt genomskinligt och såg verkligen ut som ÄL-sekret. Så jag kanske har haft ÄL nu ändå?! Vi har sexat 4dgr i rad nu, och kör på med varannan dag i nån vecka till. Plus jag fortsätter med ÄL-stickor ett tag till oxå, ifall det inte var en riktigt ÄL trots allt.. Jag pratade iaf med fertilitetskliniken igår, och de ställde mig i kö. Får hjälp inom 3mån, under den tiden så kommer vi få göra undersökningar och svara på massa frågor om våran hälsa osv. Blir jag gravid innan vi får tid bokad där så tar de bara bort mig ur kön sa de. Stortjöt hela em igår, allt känns så hopplöst! Jäkla kropp som inte kan fungera normalt nu!! Och jag känner mig så elak mot min sambo, att det är mitt fel att vi inte har barn, min kropp är det nåt fel på!

Nej nej nej! Det är INTE ditt fel! Det som hände, hände och det hade ingen kunnat göra något åt. Förstår att det känns hopplöst, så känner nog dom flesta här, men vi får inte ge upp hoppet. Vi får försöka bita ihop och hoppas att det är våran tur snart igen. Naturen får helt enkelt ha sin gång. Du har oss här som stöd, glöm inte det! Kram!
  • Bubbas

Jag blir tokig! Jag är hungrig heela tiden! Även när jag precis ätit mat. Cykeldag 30 idag och ännu ingen mens i sikte, men även om den dröjer 6 dagar till är det ju inge konstigt. Suck.

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-06 10:32:43 följande:
    God förmiddag! Tack för ditt stöd Bubbas - håller sig mensen borta än? Nej, det som hände är inte mitt fel - jag vet att jag inte gjort något som påverkat MA:t något. TÄnker inte ens speciellt ofta på det, vi har lagt det bakom oss bägge två. Men saken är den att min sambo ligger ute på jobb från mars - dec varje år, då är han bara hemma fre-lör-sön. Och sept-okt-nov hade jag ÄL på onsdagar, vilket gav oss VÄÄÄÄLDIGT liten chans att ens lyckas bli gravida. Och i dec så skulle jag ha ÄL runt julafton, men nu har istället min kropp börjat strula och jag får ingen ÄL alls! Därav min känsla av hopplöshet häromdagen, att nu när min sambo äntligen är hemma i två månader så blir det fel hos mig så vi ändå inte får någon chans till ett nytt försök. Men men, i fredags em så fick jag äntligen ett positivt utslag på mina ÄL-stickor!! Och sen på fredagskvällen så fick jag skarpa kramper i höger Äggstock, plus svampkänningar. Igår hade jag lättare molvärk hela dagen, så jag antar att ägget släppte i fredagskväll. Isf kom ÄL på dag 17-18, och jag brukar ha på dag 14-15.  Vi har iaf sexat 6dgr i rad nu - börjar bli rätt tröttsamt...! Men nu är det över för denna gången, nu hoppas jag på att jag antingen plussar om två veckor, eller att mensen kommer då!                           Hur går det för Killerqueen?   

Jahaa då förstår jag frustrationen! Jippi till äl nu iaf, håller alla tummar och tår! Haha ja det är faktiskt lite tröttsamt att sexa så ofta, när man kanske egentligen inte har speciellt stor lust. Man gör det för att man måste liksom :) Nepp ingen mens här än.
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-07 08:27:12 följande:
    Haha, nej, det blir vääldigt trist de sista gångerna. Vi sexade inte alls igår. Tänkte att om ägget släppte i fredags så var det ju ändå försent igår va? Hade knappt inga flytningar alls igår, och definitivt inga ÄL-flytningar! Så nu får vi hoppas på plus om ett par veckor! Ingen mens än Bubbas? Killerqueen borde oxå ha haft ÄL nyss såg jag när jag kollade bakåt i tråden! Vad ska man nu sysselsätta sig med de närmsta två veckorna? Måste vara nåt som gör att man inte tänker och känner efter om man har några symptom! När jag blev gravid i Juni så kände jag inget alls förrän ett par dagar före plusset, då fick jag molvärk + ballongmage!

Vad skönt det var att kliva upp 7 imorse efter två veckors ledigt..! Näe då är det väl förmodligen för sent om det släppte i fredags. Ingen mens här än. Letar efter gravsymptom hela tiden men hittar inga :( Får säkert mens om ett par dagar. Ballongmage har jag ofta i vanliga fall så det kan jag ju inte heller lita på haha.
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-07 09:49:33 följande:
    Jag tog en smygstart på jobbet förra veckan, jobbade tors-fre då. Men gjorde bara halvdagar, så jag slutade lunch :) Åh, jag håller tummarna för dig Bubbas! När har du tänkt testa? Tänk vad roligt om vi bägge plussar nu i januari! Var bor du nånstans? Ålder?

Halvdagar gillas! :) Ja tänk vad underbart roligt det skulle vara!! Jag bor utanför Östersund i Jämtland och är nyss fyllda 25. Sambon 27. Du då? :)
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/