• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

Marie89 skrev 2013-02-05 13:40:27 följande:
    Får jag hoppa in här? Har i helgen genomlidit ett MA, i fredags var i på ett vanligt UL i v.12 (här kan man få det nu om man vill), barnmorskan såg bara en fosterhinna så då fick vi göra ett VUL, jag såg det lilla fostret ch sa direkt "Det är ju för litet!" och läkaren sa att det stämde. Han sa att hade e inte varit så länge sen vi fick pos gravtest så hade man trott att vi tagit fel på tiden och detta foster var så litet så hjärtat inte örjat slå än. Alltså fostret var ca i v.6. Jag hade en liten liten blödning förra veckan, sen i helgen blev det som mens, och igår var jag inne och fick medicinsk behandling, men gick bätte än vad jag trodde, gjorde inte jätteont men var jätteobehagligt när man kände klumpen komma ut. Vi hade berättat för våra familjer, känns så hemskt att det var dött när vi berättade. man blir så sur för hade det blivit en missfall i v.6 så hade de ju inte alls blivit så jobbigt, då hade man ju inte hunnit börja längta så mycket. Hur länge blödde ni efter MA? har som en vanlig mens nu. Vi pratar om ifall man ska vänta med att försöka så det blir 2014, skulle de ta sig direkt blir de i december. Tänker ni andra likadant? Har ju egentligen inte någon stor betydelse, har nog inte sån tur iallafall så de tar sig direkt, men är ju surt att fylla år i december.  Hoppas man kan jobba järnet på jobbet nu och hålla sig sysselsatt hela tiden. Det optimala hade ju varit att inte tänka på äl och BIM utan bara leva livet och upptäck en dag att man är gravid igen. Men det är väl omöjligt?                   

Självklart, välkommen Marie! Jag beklagar ditt MA! Jag fick MA i v. 14 i okt (fick skrapas direkt) och tidigt MF i v. 6 för en månad sedan. Känner igen mig så mycket i det du skriver, att det redan var dött när vi berättade för familjerna mm. Jag blödde kraftigt i 2 v efter MA:t och hade riktigt ont. Jag har faktiskt börjat släppa alla tankar om att försöka bli gravid nu och det är såå skönt! Jag tänker att det blir om det är meningen och då får man hoppas att det vill stanna kvar tredje gången. Annars blir det ju utredning, så det känns skönt. Det känns nog långt borta för dig som är mitt uppi det nu, men låt det ta sin tid. Man måste få sörja och gråta av sig. Hoppas det känns bättre snart!
  • Bubbas
    Marie89 skrev 2013-02-05 16:01:19 följande:
    Tack bubbas! jobbigt att få missfall 2 ggr! Men 3:e gången gillt blir det nog! Men läste någonstans att det är större risk med missfall efter skrapning? Känner en tjej som fick MA som upptäcktes v.12 (skrapning) blev gravid ganska snabbt igen tidigt missfall, sen gravid gansk snabbt igen och nu har hon en stor mysig mage! Hoppas det ger dig lite hopp!  Tänk vad härligt det vore att kunna släppa det här med att bli gravid igen och sen plötsligt upptäcka att man varit gravid länge :) Det känns som det blir onödigt mycket sorg, hade det kommit ut i v.6 så hade de ju varit så tidigt så man knappt fattat det än, då hade de ju inte vrit lika jobbigt. tänkte senast i början av förra veckan "skönt bara en vecka kvar av den osäkra perioden"  och "snart har det gått en tredjedel av graviditeten, snart kommer en liten mage och mysiga sparkar"     Hade i princip inga symtom och var tacksam för det, hann väl inte få det innan det dog, nästa gång vill jag må skit första veckorna bara för att känna att jag verkligen är gravid!        

Jaså det har jag aldrig hört. Snarare tvärtom, att det är en gynnsam och "ren" miljö när man blivit skrapad. Men tydligen funka det inte då heller! Tack, det ger mig faktiskt lite hopp! Hoppas jag är som din kompis! Jag hade mycket symptom innan MA:t men dom försvann i v. 7 men fostret hade dött sen i v. 10.
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-07 13:33:02 följande:
    Hej igen, kunde inte hålla mig borta - behöver hjälp av er! Körde med ÄL-tester den här månaden, samma som förra. FIck två lika streck i måndags = positivt. I tisdags så fick jag ett teststreck som var starkare än kontrollstrecket, dvs ännu mer positivt. Ska jag utgå från mån eller tisdag då? Om jag utgår från mån så borde jag ha haft ÄL tis/ons. Om jag utgår från tis så borde jag ha ÄL ons/tors.

Hihi hej igen :) Jag har aldrig provat äl-tester men jag skulle nog tro på då det var starkast streck, dvs tisdag. Jag vet ingenting längre, har kanske ingen äl nu månaden efter mf? Har inte märkt av någon äl flytning än iaf. Är på cykeldag 25 idag och om äl är som den varit tidigare så borde den varit igår. Sexade då iaf. Borde ha bim 20/2.
  • Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-02-08 13:17:19 följande:
    De säger väl att ägget ska släppa 24-48 timmar efter det att det först visat positivt. Men samtidigt har jag läst att ägget inte alltid vill släppa direkt. Men så som ni har sexat borde ni har täckt upp ändå ;) Jag kan tyvärr inte dela med mig av någon bild, men allting såg bra ut! Såg ett litet hjärta som slog och den låg typ på rygg och benen och armarna spretande och den rörde sig hela tiden. Jag var helt stum haha. Dessvärre blev bilden vi fick urusel och man ser ingenting på den. Det visade att jag var i 13+2 istället för 12+5 men det lär ändras på rul sen. Jag börjar nästan tro att det ska gå vägen denna gången. Missfallsrisken är väl inte så stor nu, finns gör den ju alltid, det kommer man aldrig ifrån. Lycka till nu tjejer! Hoppas du har haft äl Bubbas och Diche, ge inte upp redan. Ha en underbar helg!            

Åååhh vad underbart Jennie! Så himla glad för din skull! :D :D Ha nu en riktigt trevlig helg tjejer! Kram!
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-13 13:37:42 följande:
    Jag har BIM på tisdag 19/2.  Har haft rätt stark molvärk på ÄL+2 till ÄL +5/6 nånstans. Igår lite svag på em, och idag inget alls. Men är redan på väg in i "nu tar vi paus"-tankesättet och tycker det ska bli jätteskönt! Har ställt in mig på att nästa ÄL-sex blir kring 6-9april!

Jag har också bim nästa vecka, runt 20/2. Igår kände jag en konstig känsla i magen, går inte att förklara. Bara fram och tillbaka, så var det borta sen. Som ett jättesnabbt molande?
  • Bubbas

Jag testade neg redan efter 1 v vid mitt mf, minns inte riktigt vid ma:t men det var nog ca 3-4 v efter.

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-18 07:33:32 följande:
    God morgon, jag testade oxå negativt 4-5v efter mitt MA. Men fostret hade ju dött ytterliggare 5-6v innan dess, så jag tror att det tog drygt 2mån från fosterdöd tills negativt test dök upp. BIM imorgon, fortfarande säker på mens! Molvärk och ömma bröst, samma som vanligt...! Ska ladda med tamponger på vägen hem från jobbet i em :)) Bubbas - oxå BIM i veckan va?  Jag håller tummarna för dig!! Kram

Japp på onsdag är det bim på cykeldag 38 (!!) Märker inget än men tror den kommer då vi inte försökt speciellt mycket nu efter mf. Har inte ens märkt av nån äl denna månad. Har dessutom bara sexat ca 2 gånger i veckan. Hoppas din uteblir ändå! :) Kram!
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-18 09:41:29 följande:
    Oj, CD 38!!  Jag är på CD 31 idag bara... Vilken dag testade du på förra månaden? Men sexat två ggr / vecka kan räcka, bara ni träffade ÄL.. Jag håller tummarna för dig!

11/1 plussade jag på cd 35. Började blöda riktigt 14/1 :(
  • Bubbas
    jensan1 skrev 2013-02-18 11:05:17 följande:
    Här är blödningen snart helt slut, det är bara pyttelite kvar. Är det ok om man råkar få till det nu? Det hände sig så nämligen igår och nu oroar jag mig lite för att jag kanske går och drar på mig en infektion, inte så smart kanske....

Risken finns väl men man vet ju aldrig. Vi fick rådet att vänta en mens men då blev ju jag skrapad, så vi väntade. Går nog bra för er!
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-18 13:24:42 följande:
    Då tror jag att du får plus igen Bubbas, håller tummarna för dig! Jag har börjat frysa nu, så mensen är väl på ingång!

Jag börjar tro mer och mer att jag inte ens var gravid sist, eftersom allt var typ som mens med bruna flytningar i början och det, även fast cb digital visade 1-2 v. Nä jag vet inte? Nej nu tror jag inte att jag är det, känns inte så iaf. Idorf: Jag lovar dig, att skrapas är tusen gånger bättre än att försöka ta bort ev rester vid en gynundersökning, för det provade dom med mig först. Jag var också rädd för att skrapas och visste knappt innan vad det innebar. Hade aldrig blivit sövd eller legat på sjukhus heller, men det var verkligen såå skönt! Låter kanske konstigt men man fick somna hur gott som helst och vakna 15 min senare och allt var klart. Så det är verkligen ingenting att oroa sig för, även om det känns skrämmande.
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/