• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

Jennie89 skrev 2012-12-11 10:44:27 följande:
    Ingen mens än, är den som den var innan skrapningen så är detta helt normalt (har hänt flera gånger att det kommit pyttelite i ett par dagar för att sedan vara uppehåll i ett par innan det kommer igång) men man glömmer så snabbt! Efter skrapningen har det annars kommit igång direkt och myyycket första dagen. Jag tyckte jag hade riklig mens innan jag blev gravid men nej, det var ingenting jämfört med hur det varit de senaste månaderna. Jag vågar inte testa än, men det känns som det är pågång så får vänta någon dag till trots att jag har mänger med tester hemma. Jag går och känner mig på brösten hela tiden så ja, nu ömmar de verkligen haha. Hur går det för er andra?       

Haha vad rolig du är!
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-11 15:27:14 följande:
    Tack Bubbas, vad gullig du är! Har fått lite molvärk idag efter lunch, så jag antar att mensen är på väg nu. Men då slipper jag iaf gå och vänta, och då är det bara ett par veckor kvar till ÄL igen!!  :)

Bra, då tror vi på det! Komiskt att man går och väntar och nästan längtar tills mensen kommer! Det var ju inte direkt månadens höjdpunkt för bara ett tag sen och nu vill vi bara ha den och få äl :) Mina blödningar har varit mindre idag och blivit mer som bruna flytningar, så snart blir det lite kel med sambon hoppas jag!
  • Bubbas

Förresten, hur räknar ni tills ni har äl? Innan min mens sätter igång riktigt med blod brukar jag ha bruna flytningar ett par dagar, räknar ni in de med i "mensveckan"?

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2012-12-12 18:39:45 följande:
    Tog mod till mig när jag kom hem från jobbet för en stund sen. Glad och lättad, men hör läkarens ord i bakhuvudet "Det är större risk för missfall första graviditeten efter en skrapning"  Hur ska man nu få tiden att gå?   

Iiiiihhhhh GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! :D
  • Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-12 21:20:56 följande:
    Nu är det high life på mig här!  Vet inte om jag skrivit det, men hade en pyyyyytteliten blödning om det var förra veckan eller för några dagar sedan. En pyttepytteliten brun fläck. Sen ingenting mera. Och nu dessa flytningar och lite molvärk. Kan det....? Eller är jag sjuukligt skengravid? Haha, komigen nu och svara mig fort :'D Blir tokig här! 

Men herregud det går bra nu! :D Vill ocksåå.. Är din mens sen också killerqueen? Jag hade sjukt ont i brösten, tröööött och illamående morgon som kväll som mina symtom. Min dag har varit som så att jag fått lösenord till en väns låsta blogg som handlar om hennes (första, icke planerade) graviditet. Tror ni jag klarade av att läsa den :( Sämre dag idag :(
  • Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-12 22:25:00 följande:
    Nä den är inte sen vad jag vet iaf! Får vänta till söndag eller nåt :) Förstår dig med bloggen där :( ush. Får samma Känsla när jag ser mina vänner som fått barn osv. Blir helt knäckt typ.. :/

All denna väntan :) Undra om min äl är igång denna månad?
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-14 07:28:49 följande:
    God morgon, ingen mens än för mig.  Men Om den håller samma Lutealfas som tidigare så bör den komma imorgon... Hur går det själv Bubbas, har du slutat blöda nu? Jag beställde fler ÄL-stickor igår, plus köpte "mitt val kvinna" + " mitt val man" till min sambo. Det skadar väl inte att testa iaf...  Det plus sex varje dag i en veckas tid ska väl göra så nåt händer iaf :)

Då hoppas vi att den kommer imorrn! Ja men vilken bra idé att ladda upp med lite vitaminer, då borde ni ju ha alla förutsättningar i världen :) Jag har precis slutat blöda! Såå skönt! Men denna veckan har min sambo jobbat kväll och jag dag, så vi har knappt sett varandra. Men nu har vi båda tredagarshelg så nu blire på't igen! :) Bra tajmat att han jobbar morgonpass nästa vecka då jag har äl ;)
  • Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-14 20:03:16 följande:
    Hej!  Ingen mens här än! Fryser, snuskigt trött och är känslig mot lukter! (Känner lukter idag, som ingen annan verkar känna av) Har flyttat in i vårat nya radhus idag, några vänner kom förbi (de fick barn i somras). Sandra, min kompis frågade hur läget var osv och jag säger "Trött." Hennes första kommentar: "Du är gravid igen va?!? :D:D" och så hoppade hon jämfota och blev helt tokig haha! Haha :) Lite kul ändå. Hon tyckte jag påminde om hur jag var under första grav, tröttheten och så.  Som sagt har jag ju själv förträngt det nästan. På söndag testar jag om inget har hänt ; ) 

Tänk om du är det! Jippi! Känns det som du är det? Blir spännande imorgon om du ska testa dig! :)
  • Bubbas

Jag tycker det känns både och det där. Vi berättade bara för våra familjer men inga vänner. Det var både på gott och ont tyckte jag. Skönt att slippa berätta för alla att man fått mf men jobbigt att inte få känna stöd från alla liksom. Om vi plussar igen ska vi nog berätta för familjerna och dom två vänner som vet om missfallet nu, på en gång, så man inte känner att man står där helt själv (och oroar sig..)

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/