• Jennie89

Försöka igen efter MA :/

Jag är så glad för din skull Diche, hoppas lyckan smittar av sig på fler :)

Mig har ni inte blivit av med sen jag plussade så hoppas att du också stannar kvar!

Ah, så tråkigt med långa cyklar Bubbas, ska man nu ha mens kan den väl komma snabbt.
    Har du inte använt äl-tester innan skulle jag nog låta bli att använda nu, alla är olika. Vissa visar bara positivt en dag medans andra visar positivt hela tiden mellan äl och mens (jag hade positivt i fem dagar, sen slutade jag testa) men jag tyckte det var skönt att veta att det faktiskt blev en stegring dagen jag borde ha äl (eller dagen innan) då jag aldrig märkt av äl-flytningar.

Skönt att du slutat blöda nu Marie, vi skulle egentligen haft uppehåll efter ma:t till april/maj då jag inte ville ha barn aug-dec, men vi kunde inte låta bli i nov.

Idag har jag varit och lämnat blodprov för kvadrupeltest. Bara att hålla tummarna att vi får ett bra besked om 1-1,5 vecka.
    15+1 idag enligt Vul,känner mig mer och mer säker på att det är vår tur men vågar nog inte tro något innan rul om tre veckor. Kanske känns mindre verkligt denna gången då vi knappt berättat för någon än, men nu har vi kommit så långt som när vi fick veta att vi fått missfall sist. En liten milstolpe!  

• Jennie89

Jodå, tiden går långsamt framåt. Hoppas på att få svar på kvadrupeltestet i slutet av veckan. Hade med mig dopplern till föräldrarna i helgen så att de fick höra sitt blivande barnbarn :)

Drygt två veckor kvar till rul, oron för missfall/ma har släppt och nu är det oron över att rul ska visa att vi inte kan behålla barnet som tagit över.
    Men nej, det är vår tur denna gången. 

Värsta gravidsymptomet för tillfället är ryggvärken. Har haft ont i tre veckor nu och det blir inte bättre. Den lille trycker nog på någon nerv så jag kan knappt gå på vänsterbenet vissa dar - Och vissa känner jag knappt av det.
    Tack och lov hjälper vila.  Men efter åtta timmar på en kontorsstol är jag ganska knäckt. 

Hur går det Bubbas? Fortfarande varken mens eller plus? Vilken plåga! 

Diche- Jag är förstoppad i ett par dar och sen blir det tvärtom (oftast mitt i frukosten). Tror att båda varianterna är ganska vanliga.

Hur går det för er andra?      

• Jennie89

Hoppas du får tid till vul Diche. Riktig lättnad när man vet att man klarat det längre än sist. Det är riktigt skönt att höra hjärtslagen, vi lyssnar 1-2gånger i veckan. Välinvesterade 400kr!

Fy vad tråkig din kropp är Bubbas :(, hoppas mensen eller plusset dyker upp snarast.

Skönt att din kropp är igång som den ska Marie! För mig kom den som en klocka på dag 30 (dvs precis som vanligt), lycka till på återbesöket!

• Jennie89

Neej Diche.... :(

Beklagar verkligen. Man har ju läst om de som har för bra immunförsvar och att kroppen därför stöter bort. Hoppas verkligen de tar dig på allvar!
    Livet är orättvist lite för ofta.

Jag mår bra, ont i ryggen och trött bara. Ingen bula än, fortfarande bara väldigt svullen. Väntar på svar från kvadrupeltestet och har drygt en vecka kvar till Rul.      

• Jennie89

Usch vad jobbigt Bubbas, när man är igång med bebisverkstaden är det just sånthär krabb man inte har lust med. Annars hade det varit skönt att slippa ha mens på över 50 dagar. Hoppas det kommer igång snart eller att du får ditt plus.

Varmland, usch vad jobbig du haft det, beklagar ditt ma.
    Min mens kom som en klocka på dag 30 efter min skrapning i augusti.Den har aldrig varit så regelbunden som efter skrapningen men för vissa blir det tvärt om.
    Hoppas det kommer igång snart!

Jag har fått svar från kvadrupeltestet idag, - Mycket låg risk. Väldigt lättad och hoppas att jag efter rul om åtta dagar kommer sväva på moln.          

• Jennie89

Här är man borta ett par dar och vad är det man kommer tillbaka till? Grattis Bubbas! Nästa vecka kommer du säkerligen få ett riktigt starkt plus! :D

Jag håller tummarna för dig idag Diche! Hoppet är trots allt det sista som överger en. Jag hade inte mycket till symptom innan jag fick mitt ma, men minns att brösten inte försvann förrn den lille varit död i minst 5 veckor. Tröttheten däremot försvann nog samma dag.

Här händer det inte så mycket, bara fem dagar kvar till rul och både jag och sambon börjar bli nervösa, men förväntansfulla. 16+6 idag (17+2 enl vul) och jag tycker det är dags för den lille att göra sig till känna, men jag får nog vänta ett par veckor till innan jag får känna något.    

• Jennie89

Förstår hur du känner Marie, jag känner likadant. Precis efter vårt ma kom det ut flera stycken som skulle ha samtidigt eller lite efter. Det gör verkligen ont i hjärtat! Det spelade ingen roll att jag visste att det inte var mitt fel, jag kände mig helt misslyckad.
    Jag vill inte veta hur jag mår om det inte går vägen denna gången heller.

• Jennie89

Neej... Inte fler blödningar :(  Hoppas verkligen att det inte är någon fara utan att det bara är gammalt. 

Här går det bra, kom nyss hem från RUL och allt såg bra ut. Blev framflyttat ett par dar till och är nu i 18+4. Lättnaden är enorm! Den envisades med att dölja sitt kön så det får bli en överraskning i aug.    

• Jennie89

Nej Bubbas, du kan inte ha sån här otur igen. Man kan inte göra annat än försöka hålla hoppet uppe och vänta. Denna eviga väntan!

Ang cysta Diche så hade jag en i oktober, men den sprack snabbt. Om det är en sån som jag hade så gör det vääldigt ont när den spricker, men det är inte farligt.   

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/